het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die zijn best leuk en ook best oud. Zaten volgens mij in de Vector I van Speakerland. Datasheet hier.Douwe84 schreef:
[Edit]Ook in de Dunlavy SC-V. Twee stuks
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja idd, het is hier praktisch om de hoek dus als iemand ze wil kan ik ze ophalenmarkbakk schreef:Die zijn best leuk en ook best oud. Zaten volgens mij in de Vector I van Speakerland. Datasheet hier.Douwe84 schreef:
Ik heb de 10" liggen, daar heb je al een fikse kast voor nodig zegmaar...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
isobarisch doen...Douwe84 schreef:.... een fikse kast voor nodig zegmaar...
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dan kom ik er 2 te kort. Heb al een ontwerp klaar, stevige 3 weg.Henkjan schreef:isobarisch doen...Douwe84 schreef:.... een fikse kast voor nodig zegmaar...
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Bucking magneet erop wil nog weleens helpen.
Anders actief corrigeren.
Maar ja met zo'n VAS wordt het een uitdaging.
En ook maar 4mm xmax.
Anders actief corrigeren.
Maar ja met zo'n VAS wordt het een uitdaging.
En ook maar 4mm xmax.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Even door de simulator gehaald, maar het valt eigenlijk wel mee.
Rond de 60-65 liter BR, of TL ofzo
Gevoeligheid is lekker hoog, ideale kandidaat voor een buizenversterkertje.
Rond de 60-65 liter BR, of TL ofzo
Gevoeligheid is lekker hoog, ideale kandidaat voor een buizenversterkertje.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Wat wil je bereiken met een bucking magneet er op Bart?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Met een bucking magneet kun je soms een kleinere kast gebruiken.pvanlingen schreef:Wat wil je bereiken met een bucking magneet er op Bart?
Dan lever je wel het laag een beetje voor in.
Werkt best prima voor passieve systemen, actief kun je het namelijk gewoon corrigeren.
In dit specifieke geval doet het niet zoveel, de Qt is al heel laag en in een 75 liter BR is -3dB rond de 40-45Hz.
Dus helaas.
Voor een TL ga je trouwens wel richting de 80-100 liter.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Nee zo'n magneet doet hier bijzonder weinig.
Beter wat weerstand in serie zetten (bv 1 Ohm) zodat de Q wat omhoog gaat.
Gesloten kom je dan met 60 liter nog wel uit.
Gaat alleen niet zo heel laag.
Beter wat weerstand in serie zetten (bv 1 Ohm) zodat de Q wat omhoog gaat.
Gesloten kom je dan met 60 liter nog wel uit.
Gaat alleen niet zo heel laag.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zo'n magneet doet in sommige gevallen juist best wel veel, maar het hangt sterk af van de type speaker, de kast en BR afstelling.pvanlingen schreef:Nee zo'n magneet doet hier bijzonder weinig.
Beter wat weerstand in serie zetten (bv 1 Ohm) zodat de Q wat omhoog gaat.
Gesloten kom je dan met 60 liter nog wel uit.
Gaat alleen niet zo heel laag.
20% lagere Qt is on sommige gevallen wel te doen, vaak kom je dan gewoon net even wat lekkerder uit qua kast.
Ik pas het al jaren toe, vooral met de wat oudere speakers (zoals Philips).
In plaats van een lompe 80 liter, kom je dan ineens uit op 65 liter.
-3dB schuift dan wel van 30Hz naar 35-38Hz.
Ik heb het ook weleens toegepast op een Visaton FR10, werkte ook ineens een stuk lekkerder.
In dit geval werkt het niet.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Als je ook vindt dat de Q te laag is waarom dan nog lager maken met je
extra magneet.
extra magneet.
Laatst gewijzigd door pvanlingen op vr 10 sep 2021, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Het is weer droog in Dronten dus maar weer aan het werk. (boxen schuren)
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Onaf project:
Seas Excel luidsprekers - nieuw
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1747844951 ... ialbuttons
Seas Excel luidsprekers - nieuw
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1747844951 ... ialbuttons
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
pvanlingen schreef:Het is weer droog in Dronten dus maar weer aan het werk. (boxen schuren)
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Inderdaad Hans.
Eerste boxje is afgeschuurd maar toen alles weer buiten stond voor de tweede
begon het weer te regenen.
Het regent nu nog steeds, dan morgen maar weer verder.
Nu even douchen en dan naar het visbuffet op Urk.
Eerste boxje is afgeschuurd maar toen alles weer buiten stond voor de tweede
begon het weer te regenen.
Het regent nu nog steeds, dan morgen maar weer verder.
Nu even douchen en dan naar het visbuffet op Urk.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Is dat dagelijks Paulus?pvanlingen schreef:
Nu even douchen en dan naar het visbuffet op Urk.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Hoi Douwe.
Het buffet is alleen op vrijdagavond, en wij gaan zo af en toe eens.
€32,- p.p.
Je kunt je dan compleet vol eten. (doen we maar niet)
Paul.
Het buffet is alleen op vrijdagavond, en wij gaan zo af en toe eens.
€32,- p.p.
Je kunt je dan compleet vol eten. (doen we maar niet)
Paul.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor dat dit verplaatst wordt, het is toch ook een soort te koop gezien onderwerp. 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Thrillseeker ben jij zeg.pvanlingen schreef:het visbuffet op Urk.
las gisteren dat Urk het laagste vaccinatie percentage van NL heeft.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja Ray, dat is zo.
Na twee vaccinaties sta ik er niet meer zo bij stil.
Ik hoorde wel dat ze daar op Urk zo gezond zijn als een vis.
Paul.
Na twee vaccinaties sta ik er niet meer zo bij stil.
Ik hoorde wel dat ze daar op Urk zo gezond zijn als een vis.
Paul.
