Ik zie niet in hoe dit fysisch zal werken maar het klinkt een beetje als Harry Potter met die gruziel elementen!
Ik krijg dan altijd behoefte aan de site van Jan Breem;
Breem.nl schreef:
Als je als elektronica technicus eens een beetje rondkijkt in de wereld van High-End HiFi ben je in de kortste keren verbijsterd over de gretigheid en hardnekkigheid waarmee allerlei technische onzin omarmd en soms voor grof geld verkocht wordt.
Een beetje audiofiele homeopathie of homeopatische audiofilie. Geloof je er in, dan heb je er wellicht baat bij. Geloof je niet misschien ook, maar is de kans daarop wat minder.
Het valt me ook op dat de leer van Van der Heide met zijn volgelingen alle kenmerken heeft van een religieuze sekte. Van der Heide als de inmiddels overleden profeet, in zijn tijd verguist en veroordeeld door de gevestigde orde. De leer wordt bewaakt door een aantal apostelen die de leer uitdragen en behoeden voor ketterse ideeën en de gevaren als je van de leer afdwaalt. En daar omheen een schare gelovigen die kritiekloos de leer volgen en nauwelijks de kritiek van anderen op de leer kunnen verdragen.
Maar zoals bij heel veel stromingen, kerken en sekten; als je er in geloofd kan je er beslist baat bij hebben.
Oh ja, het omgekeerde is mijns inziens ook waar, iets kan best bestaan zonder dat het verklaard kan worden. De 'wetenschap' staat uiteindelijk ook nog maar in haar kinderschoenen en het is maar de vraag of er ooit een antwoord wordt gevonden. Ik zal daarom nooit stellig beweren dat het allemaal onzin is. Je zou me een audiofiele agnost kunnen noemen.
Laatst gewijzigd door richard op vr 05 jun 2015, 0:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze ringen van Koilon zijn goedkoop zelf te maken, dat van 'een hoop geld' is hier dus niet van toepassing.
Groetjes Walter
Breem.nl schreef:
Als je als elektronica technicus eens een beetje rondkijkt in de wereld van High-End HiFi ben je in de kortste keren verbijsterd over de gretigheid en hardnekkigheid waarmee allerlei technische onzin omarmd en soms voor grof geld verkocht wordt.
soms staat hier voor; 'het gebeurd wel eens'
Je kan allerhande prul zelf maken Walter en als je je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen, of het kopen als je daar blij van wordt, maar ik zet mijn vraagtekens bij die spullen, net zoals bij de mensen die het kopen...
Laatst gewijzigd door Shadow op vr 05 jun 2015, 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind vooral het deel intressant waarin beschreven wordt dat de ring energie van de gebruiker/maker kan opnemen, wat dus gevaren kan opleveren. Ik zie niet in hoe dit fysisch zal werken maar het klinkt een beetje als Harry Potter met die gruziel elementen!
Ik vind vooral het deel intressant waarin beschreven wordt dat de ring energie van de gebruiker/maker kan opnemen, wat dus gevaren kan opleveren. Ik zie niet in hoe dit fysisch zal werken maar het klinkt een beetje als Harry Potter met die gruziel elementen!
blij dat je het zelf nog wel wat kan relativeren...
Dat stukje kool zal alsmaar energie van je nodig hebben om de entropie de baas te blijven. Al die invloeden waaraan die kool blootstaat,worden direct met jou persoon verrekend. DAT IS HET GEVAAR! Die verrekening zuigt je leeg en dat merk je onmiddellijk en onvermijdelijk. Het is een zeer reëel gevaar, ikzelf, maar ook diverse andere personen hebben dat aan den lijve ervaren.
Dat is ook de reden dat ik een andere weg ben ingeslagen, geheel volgens de filosofie van Henry, maar niet met zijn methode.
Met nadruk wil ik zeggen dat Henry voor mij een lichtend voorbeeld is en dat ik ontzettend dankbaar ben voor het feit dat ik aan zijn hand mee mocht lopen.
Ik wil ook niemand ontmoedigen om met die ringen te experimenteren, ga vooral je gang, er is nog zo veel te ontdekken, maar let ook, ALSJEBLIEFT, op de gevaren die hier op de loer liggen.
----
Groetjes Walter
Je moet er ook met een afwasborstel in je rechterhand voor gaan staan, deze omhoog heffen en met luide stem roepen: "You shall not pass!"
Dan komt dat wel goed.
Het valt me ook op dat de leer van Van der Heide met zijn volgelingen alle kenmerken heeft van een religieuze sekte. Van der Heide als de inmiddels overleden profeet, in zijn tijd verguist en veroordeeld door de gevestigde orde. De leer wordt bewaakt door een aantal apostelen die de leer uitdragen en behoeden voor ketterse ideeën en de gevaren als je van de leer afdwaalt. En daar omheen een schare gelovigen die kritiekloos de leer volgen en nauwelijks de kritiek van anderen op de leer kunnen verdragen.
Maar zoals bij heel veel stromingen, kerken en sekten; als je er in geloofd kan je er beslist baat bij hebben.
Ik vind dit toch wel een zeer treffende omschrijving.
De rood/zwarte bekabeling van de AT woofers is inmiddels vervangen door de Jantzen 2x2.5mm2 witte kabel. Verder is de mid van beide speakers nu voorzien van Mundorf SGO wire.
Heb ik aan zitten denken, bijv. zelfde concept als de baffle's dus een MDF plaatje met hardhout eromheen. Er is ook ruimte in de 'voet' van de baffle dus het filter zou daar wellicht ook tussen passen.
Maar eerst moet ik me nog gaan bezighouden met het loslopen van de schroeven, ik ben er nog niet uit wat de beste oplossing is.
Als jij nog met de "Koilon-ringen" gaat experimenteren zou je mij dan op de hoogte willen houden?
Mag ook per PB (voorkom je een hoop betweterigere reacties).
Ik heb vanochtend 2/3 uren over het onderwerp zitten lezen (ook Suzy Wong tiles e.d.) en heb voorlopig zelf geen tijd om dit relatief goedkope experiment te proberen.
@Leon: als je de ringen zelf maakt schijnen ze maar een beperkte tijd te werken omdat de aktieve kool zijn werking zal verliezen. Het procedé om kool zo te behandelen dat het voor lange tijd blijft werken wordt goed geheim gehouden. Tijdelijke tweaks vind ik niet handig dus ik denk niet dat ik ze zal gaan maken.
@Ray: spaanplaat schroeven. Voor het grootste deel van de dikte zijn de baffle's van MDF dus ik was ervanuit gegaan dat spaanplaat schroeven dan goed zouden zijn.
En dat is je probleem..... De schroeven komen niet los door trillingen maar door de belasting i.c.m. te weinig vlees. Ik boor nooit voor tenzij de schroef afbreekt tijdens het indraaien ( zeer hard hardhout).