Ander in gezet en hij doet ut weer Anne Demo Douwe e.a.
Nu die smoorspoel over bruggen
Ik wacht nu wel ffkes Douwe
Moderator: Beheerdersteam
Dit bericht heb ik over het hoofd gezien, Excuus daarvoor AnneAh!buis schreef:Zou kunnen dat een KT88 minder stroom wil trekken dan de ander.Bert61 schreef:En ik kon nu het signaal verder op draaien tot de onderste helft ging clippen maar minder output16.9 volt is bijna 35 Watt !
Je had -43V en -44V, dacht ik, bij 60mA, dan lijken de buizen wel weer erg op elkaar.Moet er nog wel even vermelden dat de KT88 gebruikte buizen zijn en niet gematched
Dus het is mogelijk dat een buis slechter is dan de ander
Anne
Ga ik zeker proberen Douwedouwebakker schreef:Hoi Bert, voor wat de overshoot betreft zou ik even een serieschakeling van een weerstand en een condensator van 8k2 1W en 1200pF 1000V over de anode aansluitingen van de UGT proberen.
Die UGT is toch voor een Annastasia bedoeld, een 20W versterker.Bert61 schreef:Nu als het niet veel beter wordt is dit een versterker geschikt voor een Watt of 15
Nu draai ik dat nooit met de hoog rendement Luidsprekerboxen van 93dB
Als de UGT de oorzaak is kunnen daar beter de 7027 buizen in met 25 Watt Disipatie
Nee Anne de gebruikte trafo heb ik zelf bij AE laten maken voor de CT4.3Ah!buis schreef:Die UGT is toch voor een Annastasia bedoeld, een 20W versterker.Bert61 schreef:Nu als het niet veel beter wordt is dit een versterker geschikt voor een Watt of 15
Nu draai ik dat nooit met de hoog rendement Luidsprekerboxen van 93dB
Als de UGT de oorzaak is kunnen daar beter de 7027 buizen in met 25 Watt Disipatie
Er kan dan wel meer vermogen uit maar niet in 't laag.
Voor die pieken, een Ctje over de terugkoppelweerstand ( begin met 100pF) of evt de eerder genoemde paniek C.
Anne
Ja inderdaad Douwedouwebakker schreef:ik zou zeggen "niets meer aan doen" het ziet er heel goed uit.
Douwe
Kan je dat verschil met laag wat toe lichten ik begrijp dat niet zoals het er staatAh!buis schreef:Zo te zien kun je er aardig de vleermuizen mee op stang jagen![]()
Die Amroh 500pF is dat een regelbare ? Op welke waarde ben je nu uitgekomen ?
Met het overbruggen van de smoorspoel komt er wel meer vermogen uit op hogere frequenties maar het verschil met laag wordt groter.
Een lagere voeding geeft wel minder vermogen maar het laag zakt dan (verhoudingsgewijs) minder snel weg.
Anne
Zal niet helpen, wordt de UGT niet beter van.Bert61 schreef:Maar ga nog beetje spelen of ik die 9 Watt maximum zonder vervorming wat hoger kan rijgen
Veel hangt af van de spanning/stroom die de fase draaier krijgt de KT88ers trekken 120 mA ruststroom samen
Is wel 12 Ω voor 50mA.Als ik de KT77 er in wil proberen moet ik naar ca 50 mA is 15 Ω
Ja verkeerd gerekend 15Ω heb ik 40 mA en wilde met Parralel naar 12 ΩAh!buis schreef:Zal niet helpen, wordt de UGT niet beter van.Bert61 schreef:Maar ga nog beetje spelen of ik die 9 Watt maximum zonder vervorming wat hoger kan rijgen
Veel hangt af van de spanning/stroom die de fase draaier krijgt de KT88ers trekken 120 mA ruststroom samenIs wel 12 Ω voor 50mA.Als ik de KT77 er in wil proberen moet ik naar ca 50 mA is 15 Ω
Anne
Ja inderdaad Demodemocles schreef:Bedankt Bert,en die R is dan je 8 ohm dummy?