Bouw Scan-Speak Faktum.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Dan zou ik die 100uF condensatoren eens omwisselen,kijken of je verschik kan horen
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
100uF mkp?
Dat ga ik nu niet doen maar wel leuk om een keer te proberen en misschien kom ik een keer 2dehands goede tegen.
True Copper max komt op €5063,- voor 100uF x 2 komt dat op €10.126,- en een extra kamer om ze in kwijt te kunnen.
Jantzen Cross cap op €23,47 per stuk
Dat ga ik nu niet doen maar wel leuk om een keer te proberen en misschien kom ik een keer 2dehands goede tegen.
True Copper max komt op €5063,- voor 100uF x 2 komt dat op €10.126,- en een extra kamer om ze in kwijt te kunnen.
Jantzen Cross cap op €23,47 per stuk
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
C3-C7 zijn deel van de RCL kring om opslingering in het laag te voorkomen, niet echt klankbepalend. Juist C1 en C2 zijn klankbepalend. Daar zou je dan juist de MKP willen inzetten, of zoals Dre aangeeft MKP en elco glatt.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Met wat je nu tot je beschikking hebt, zou ik inderdaad de 100uf Audyn MKP omwisselen met de 100uf Mundorf elco, zoals Dre ook al aangeeft.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Kwartje viel in centjes hier. (druk met de filterbak bouwen).
Ik kan (zal) ze inderdaad omwisselen. Ik denk niet dat ik het verschil ga horen aangezien alleen de bip. elco op c3-c7 zat.
Omzetten is wel erg makkelijk en nu klinkt het echt als koken met mixen maken van MKP en gladde folie's
Ik kan (zal) ze inderdaad omwisselen. Ik denk niet dat ik het verschil ga horen aangezien alleen de bip. elco op c3-c7 zat.
Omzetten is wel erg makkelijk en nu klinkt het echt als koken met mixen maken van MKP en gladde folie's
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Ik weet niet of de boodschap van mij en Dre echt goed doorkomt. Als je tot nu toe op C1 en C2 de mundorf elco had, dan is er zeker een verbetering te verwachten als je de elco van 100uF vervangt door de 100uf Audyn MKP.
Die hele tak van het filter waar C3-C7 inzit, is klankmatig minder van belang, daar zou je als laatste met luxe componenten aan de gang kunnen. De 330uf is dus zeker erg luxe op die plaats...
Groetjes Walter
Die hele tak van het filter waar C3-C7 inzit, is klankmatig minder van belang, daar zou je als laatste met luxe componenten aan de gang kunnen. De 330uf is dus zeker erg luxe op die plaats...
Groetjes Walter
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Ja boodschap is zeker duidelijk. De 2x 330uF had ik voor €50,- Vandaar die vervanging van c3-c7 (daar zat ruwe folie).
Op c1 en c2 had ik al de Mudorf gladde folie. Ik zal de 100uF mkp dan ook op c1 zetten en de gladde folie 100uF naar de c3-c7.
Dank jullie voor de tip (en het geduld
)
Op c1 en c2 had ik al de Mudorf gladde folie. Ik zal de 100uF mkp dan ook op c1 zetten en de gladde folie 100uF naar de c3-c7.
Dank jullie voor de tip (en het geduld
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Even snel naar Stevab elektronica Amstelveen gegaan voor een mooie bruine krimpkous voor de wax coils.
Tipt de oude man op "een aanbieding van een erg dikke luidspreker kabel en rare rood zwarte dingen"
Zie foto (Zal.het nog even delen in het te koop gezien topic)
Tipt de oude man op "een aanbieding van een erg dikke luidspreker kabel en rare rood zwarte dingen"
Zie foto (Zal.het nog even delen in het te koop gezien topic)
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
dre schreef:Ik ben benieuwd!
Ik ook maar het vergelijken wordt nu erg moeilijk door zoveel veranderingen. De true copper max cap en wax coil op het hoog is per onderdeel en combi helemaal duidelijk. Ben al lang blij als het filter weer in elkaar zit en ik even kan luisteren met de nieuwe set up
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Vandaag beginnen aan de bouw van de filterbak. Alles wordt met notenhout gefineerd.
Na contact te hebben gehad met Tony Gee de Mundorf Supreme weerstanden besteld en kreeg het leuke advies om op het hoog een bypass condensator te zetten. Gelijk 4x de Cornell Dubilier 940C / 0,01uF mee bestelt en ga gelijk ook de Duelund Silver Bypass proberen.
Foto's van de kast met op de voorgrond een mal die ik heb gemaakt om straks alles op de juiste plek op de print te gaan zetten.
Na contact te hebben gehad met Tony Gee de Mundorf Supreme weerstanden besteld en kreeg het leuke advies om op het hoog een bypass condensator te zetten. Gelijk 4x de Cornell Dubilier 940C / 0,01uF mee bestelt en ga gelijk ook de Duelund Silver Bypass proberen.
Foto's van de kast met op de voorgrond een mal die ik heb gemaakt om straks alles op de juiste plek op de print te gaan zetten.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Zo te zien past dat net...
Komt er nog een doorzichtige deksel op ?
Lekker bezig zo....
Als ze ooit op een luisterdag komen te staan dan kom ik zeker luisteren...lijkt me geweldig.
Komt er nog een doorzichtige deksel op ?
Lekker bezig zo....
Als ze ooit op een luisterdag komen te staan dan kom ik zeker luisteren...lijkt me geweldig.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Nee de deksel wordt ook gefineerd. Het wordt een soort copy van m'n versterker maar dan van notenhout. Op de plek waar de VU meters zitten komt gerookt doorzichtig plexiglas.tonvandeacker schreef:Zo te zien past dat net...
Komt er nog een doorzichtige deksel op ?
Lekker bezig zo....
Als ze ooit op een luisterdag komen te staan dan kom ik zeker luisteren...lijkt me geweldig.
Ik wil LED verlichting inbouwen die alles zachtjes verlicht maar moet even uitzoeken hoe dat moet (zonder dimmer).
Heb gisteren een mail gestuurd naar modelbouwled en hoop dat ze me kunnen helpen.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
En dan heeft de Gamma de deksels 2mm tekort gemaakt grrr... morgen weer terug en nieuwe laten maken
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
De eerste en laatste keer dat ik iets bij Gamma heb laten zagen kreeg ik een prachtige parallellogram mee.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Nieuwe deksels laten zagen. Het kostte de medewerker 2 MDf platen omdat de eerste deksels weer te klein en onbruikbaar waren. Had al gezegd liever een mm te groot dan te klein (dat zei m'n vrouw vannach….
). Hij was zo vriendelijk om het gewoon precies op maat te maken en het lukte 
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Onder het klussen door ook nog even tijd gemaakt om te luisteren naar het standaard filter. Dat maakt toch echt een flink verschil tussen de luchtspoelen vs wax coils op het mid + hoog en de Audyn cap Plus vs de true copper max caps op het hoog. Stemmen minder los en veel minder lucht tussen de instrumenten ofwel dat levensechte gevoel is nu een stuk minder. Maar nog steeds heerlijk om te luisteren naar dit voor mij zo bijzondere systeem 
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Jij had gister op de luisterdag moeten zijn, dan had je een handvol ervaringen erbij gehad, leuke mensen leren kennen, achteraf pizza eten met z’n allen 
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Ja erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Heb de vele foto's al gezien. Lijkt me een stuk leuker dan de audio shows waar ik vroeger regelmatig heen ging.Shadow schreef:Jij had gister op de luisterdag moeten zijn, dan had je een handvol ervaringen erbij gehad, leuke mensen leren kennen, achteraf pizza eten met z’n allen
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Ik zou ze ook eerst allemaal bezoeken voor je zelf wat gaat organiseren
volgende is Beetsterzwaag en daarna Alphen
(dacht ik)
