Hier dan een van de defintieve baffles. Ik moest er van dre nog iets infrezen oid, dus dat heb ik dan maar gedaan
Die infrezing is nu 20mm diep, en in die ruimte lijm ik een gegoten mortel 'inlay', die wat verdiept ligt en schuin achterover helt. In de mal waar ik dat tabletje in ga gieten, wil ik nog een logootje frezen. Na het gieten komt dat er dan mooi op te liggen.
Die infrezing is nu 20mm diep, en in die ruimte lijm ik een gegoten mortel 'inlay', die wat verdiept ligt en schuin achterover helt.
Ik heb geen voorstel voor een simpel logootje (lepain is daar erg goed in, vinculum ook vind ik..). Maar wat ik wilde vragen is wat je met het deel wat ik citeerde bedoelde. Met name dat schuin achteroverhellende
Waarom zou een logo gebruiken, een aardig stukje nervatuur, de achterkant van een blad van een berk, of een plataan kunnen ook heel goed dienen als decoratie.
Het lijkt mij met een Mercedes ster er in niet echt geslaagd.
Er valt een hoop te verzinnen.
Die infrezing is nu 20mm diep, en in die ruimte lijm ik een gegoten mortel 'inlay', die wat verdiept ligt en schuin achterover helt.
Ik heb geen voorstel voor een simpel logootje (lepain is daar erg goed in, vinculum ook vind ik..). Maar wat ik wilde vragen is wat je met het deel wat ik citeerde bedoelde. Met name dat schuin achteroverhellende
Zoiets.
Ik heb echt geen idee wat het logo zou moeten uitstralen.
Het kan natuurlijk zijn dat je het front (MDF) een kleurtje geeft en dan kan het zijn door de uitsparing te accentueren met een andere kleur of materiaal inzetten waardoor het lijkt dat hij op pootjes staat.
Als je wilt zien wat er gebeurt als je een blad in de mortel drukt, kun je het even proberen met een beetje klei en daar een blad indrukken, op dit moment staat er kleinhoefblad in een goede rijping voor dit soort truukjes.
Een mogelijk andere optie om toch je kwaliteiten als meubel maker toch een mogelijke impact te geven, heb je nog niet een restje verschrikkelijk mooi zeer zwaar tekenend fineer.
Tja, zoals ik al zei, het moest van dre
Maar ik was het er mee eens hoor. Dat onderste vlak was een beetje fors en mocht wel wat gebroken worden. Ook vind ik het wel eens leuk om juist wel een ornament aan te brengen, aangezien ik eigenlijk altijd alleen maar basic vormen maak.
Maar ik zal het logo wel achterwege laten (of wordt er achter de schermen druk gewerkt? )
Bedankt voor de moeite Daan. Maar ik denk dat ik er toch maar vanaf zie. Less is toch more, en daarbij loop ik weer tegen aardig wat technische problemen aan bij de cnc als ik dit zou willen doen.