Hoe heb je JP9 aangesloten?meiborg schreef:Alles werkt nu naar behoren op de analoge ingangen na.
Mvg Reinder
Build topic MiniDSP kit
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Build topic MiniDSP kit
Hee Knuisje,
Ik heb afgelopen week alleen af en toe de set aangehad om een muziekje te luisteren, zal er morgen nog eens goed naar kijken voor 't werk.
Mvg Reinder
Ik heb afgelopen week alleen af en toe de set aangehad om een muziekje te luisteren, zal er morgen nog eens goed naar kijken voor 't werk.
Mvg Reinder
Lange tijd gelaten voor wat het was, en gewoon gebruikt "as is" (ik luister toch zelden naar analoge bronnen de laatste maanden op de sporadische LP na).
Vanavond heb ik het weer opgepikt, inmiddels de smps voedingen vervangen door een trafo met twee voedingsbordjes aangezien ik die had liggen en ik daar toch een beter gevoel bij heb aangezien de SMPS goedkope Chinese rip-offs zijn, bang dat er eens iets mis mee zou gaan.
Nu wil ik ook een tweede irritatie aanpakken, nog nijpender dan de analoge ingangen voor mij: met volume op 0 heb ik nog steeds te veel volume om normaal een gesprek te kunnen voeren. Ik zit er daarom over te denken om de hele digitale volume regeling te omzeilen en gewoon een vier kanaals gemotoriseerde pot met IR remote erbij te plaatsen. Wat denken jullie, goede oplossing of is er nog een andere optie?
Mvg Reinder
Vanavond heb ik het weer opgepikt, inmiddels de smps voedingen vervangen door een trafo met twee voedingsbordjes aangezien ik die had liggen en ik daar toch een beter gevoel bij heb aangezien de SMPS goedkope Chinese rip-offs zijn, bang dat er eens iets mis mee zou gaan.
Nu wil ik ook een tweede irritatie aanpakken, nog nijpender dan de analoge ingangen voor mij: met volume op 0 heb ik nog steeds te veel volume om normaal een gesprek te kunnen voeren. Ik zit er daarom over te denken om de hele digitale volume regeling te omzeilen en gewoon een vier kanaals gemotoriseerde pot met IR remote erbij te plaatsen. Wat denken jullie, goede oplossing of is er nog een andere optie?
Mvg Reinder
Yep, in stapjes via een pot, welke via de knuisje print zit aangesloten op de minidsp 2x4.
MVg Reinder
MVg Reinder
Even een andere potmeter proberen. Met een potmeter van 100k krijg je hem wel stil.
Bij analoge volumeregeling zou dat inderdaad de oplossing zijn, dit is echter een stappenschakelaar (mijn fout ik zei natuurlijk pot) die via de Knuisje print met IC de digitale volumeregeling van de minidsp regelt. Die digitale volume regeling op de Minidsp is sowieso niet ideaal want niet helemaal stil op 0, echter bij een "normale gevoeligheid van tussen de 85-90dB/1w/1m luidpreker" hoor je dan niet irritant veel meer, bij mijn luidspreker die bijna 98dB/1w/1m doet is dat toch nog behoorlijk wat geluid. Er is ook een mod voor de minidsp waarbij je een weerstandje overbrugd, dan zou volume op 0 nog wat stiller moeten zijn, heb ik ook gedaan. Hielp iets maar bij lange na niet genoeg.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Ik gebruik een simpele potmeter op de headers van de miniDSP. (Ik heb een vroege versie zonder potmeter aansluiting)
Alleen toen ik de geadviseerde 10 of 50k gebruikte kreeg ik hem ook niet stil. Pas bij 100k werkte het zoals ik wilde.
Alleen toen ik de geadviseerde 10 of 50k gebruikte kreeg ik hem ook niet stil. Pas bij 100k werkte het zoals ik wilde.
Hmm dan zou misschien een enkele gemotoriseerde pot ipv volumeregeling via minidsp kunnen werken, bedankt voor de tip! Ga ik proberen.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Het is een testje met een simpele mono potmeter van een paar kwartjes waard. Kan je daarna als het werkt naar een motorpot zoeken.
Ja precies, ben al aan het rommelen in m'n onderdelen doos, kijken of er nog een ligt.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Ik dacht dat ik er nog een had maar ik heb alle dozen al gehad en niets gevonden.