Pagina 121 van 401

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:21
door Walt
Als ik de 30x30x3 profielen aan de achterkant zet blijft er circa 95mm per kant over tussen de zijkant van de AMT tweeter en de zijkant van het profiel.

EDIT: Rikpost, we zitten al op pagina 121!!! :mrgreen:

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:26
door FR_Aad
Dat ziet er goed uit! :rock:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:27
door pappaleo
Als je al je projecten in één topic zet, tja.....

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:35
door Walt
Tot nu toe ben ik ook tevreden over het resultaat. Het gevaar door scheuren door ongelijkmatige werking van het MDF en het hardhout ligt natuurlijk nog steeds gewoon op de loer.

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:39
door Zweitse
Is het een optie om beide panelen te verbinden met RVS buis? Een beetje zoals hier de AMT.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:43
door Walt
Rond vind ik niet zo handig, naast twee profielen aan de achterkant van beide baffle's heb ik ook nog een verbinding naar de voetplaat nodig en schoren om het geheel overeind te houden. Dit is het makkelijkste te maken met profielen met vlakke kanten.

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:43
door pappaleo
Zweitse schreef:
Is het een optie om beide panelen te verbinden met RVS buis? Een beetje zoals hier de AMT.
Dat is bijna wat ik voorstelde met Walt's standaard aluminium T profiel

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:48
door Walt
Probeer eens het zijaanzicht voor te stellen van de beide baffle's met een voetplaat. Dan kan je makkelijk inzien dat het T-profiel aan de achterkant erg handig uitpakt voor de montage naar de voetplaat en de schoren. Dit lijkt mij een niet te onderschatten voordeel. Op de voetplaat dan per kant 2x een L-profiel met 3mm tussenafstand. Het T-profiel komt dan tussen de L-profielen in en wordt gemonteerd met een dikke bout/moer.

Voor de schoren is een U-profiel misschien wel mooi of gewoon een vierkant kokertje aluminium 20x20 of zoiets.

Eventueel kan ik in het L-profiel meerdere gaten maken voor de schoren, dan is de hoek van de baffle nog instelbaar.

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 11:02
door ds23man
Was het niet handiger geweest om het concept eerst in zijn geheel uit te werken, je bent nu wat in het wilde weg aan het kloten. Zo krijg je inderdaad nog wel 50 pagina's vol.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 11:07
door Walt
Beetje klooien en ter plekke dingen aanpassen is niks mis mee, die versterker jongens doen ook niet anders als ik zo die topics mag volgen...

:rofl: :rofl: :rofl:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 19:00
door jeroen_d
Walt schreef:
Dat zou denk ik niet sterk genoeg zijn geweest...

Bovendien zijn de beide baffle's verschillend qua dikte en formaat van de toegepaste hoeklatjes.

@Pappaleo: ik wil juist niet de 'mooie' hardhouten zijkanten gaan verstoppen onder een aluminium profiel, vandaar dat ik het profiel aan de achterkant wil bevestigen.

Wellicht van het wel mee met het afstraal probleem, hopelijk kan Jeroen hier nog even op reageren.

Groetjes Walter
Over het afstraalprobleem hoef je je geen zorgen te maken.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 20:55
door Walt
De aluminium T-profielen zitten gemonteerd:

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:26
door ray5150
Ah, een stel W1 clonen.
Dan zou ik nog eerder voor het origineel gaan. :mrgreen:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:30
door Walt
De W1 heeft een W-frame voor het laag, dat is toch een tamelijk verschil... :lol:

Maar verder qua mid inderdaad dezelfde baffle opzet! Hoe was het ook al weer, goed gejat is goed bedacht? :mrgreen:

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:34
door ds23man
Walter, je hebt overal je bek vooraan bij andermans ontwerpen. Maar wat is dit voor baggerzooi?

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:36
door dre
Iets normaler mag wel Gerhard....... 8-[

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:41
door ds23man
Ik trek bagger terug, zooi blijft staan. :mrgreen:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:42
door Walt
Iets meer onderbouwd commentaar zou wel beter zijn inderdaad!

:rofl: :rofl: :rofl:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:43
door ds23man
Wanneer ga jij daar eens mee beginnen dan? :lol:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:46
door Walt
Vind je mijn creatie gewoon niet mooi of denk je dat er functioneel iets niet in orde is dan?

Ik vind zelf de combinatie aluminium met het hardhout wel goed gelukt, en de 30x30x3 profielen zijn opvallend stevig wat het geheel lekker robuust maakt.

Groetjes Walter

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 21:57
door ds23man
Ik zie totaal geen verbetering qua concept en uiterlijk t.o.v. de oude situatie, afgezien de wijziging van de mid en tweet.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: di 28 apr 2015, 22:03
door Walt
Ahhh, je had gehoopt dat ik een kast om de woofers heen zou bouwen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 7:25
door wouter
Het strijkplank gehalte neemt af... Denk dat hij dat gaat missen ;-)

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 8:09
door ds23man
Walt schreef:
Ahhh, je had gehoopt dat ik een kast om de woofers heen zou bouwen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nee dat bedoel ik niet. Je hebt nu twee planken met daar oerlelijke strips aan de achterzijde op. Het is veel mooier om twee pijpen in de panelen te integreren, zal daar straks een schetsje van maken. Als je daar rekening mee had gehouden bij het lijmen van de panelen, hoef je nu niet op zoek naar een grote kolomboormachine.

En dan zit je ook nog met de voet.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 10:47
door Leeuwarden
Gerhard heeft hier absoluut een puntje.