Als ik de 30x30x3 profielen aan de achterkant zet blijft er circa 95mm per kant over tussen de zijkant van de AMT tweeter en de zijkant van het profiel.
Tot nu toe ben ik ook tevreden over het resultaat. Het gevaar door scheuren door ongelijkmatige werking van het MDF en het hardhout ligt natuurlijk nog steeds gewoon op de loer.
Rond vind ik niet zo handig, naast twee profielen aan de achterkant van beide baffle's heb ik ook nog een verbinding naar de voetplaat nodig en schoren om het geheel overeind te houden. Dit is het makkelijkste te maken met profielen met vlakke kanten.
Probeer eens het zijaanzicht voor te stellen van de beide baffle's met een voetplaat. Dan kan je makkelijk inzien dat het T-profiel aan de achterkant erg handig uitpakt voor de montage naar de voetplaat en de schoren. Dit lijkt mij een niet te onderschatten voordeel. Op de voetplaat dan per kant 2x een L-profiel met 3mm tussenafstand. Het T-profiel komt dan tussen de L-profielen in en wordt gemonteerd met een dikke bout/moer.
Voor de schoren is een U-profiel misschien wel mooi of gewoon een vierkant kokertje aluminium 20x20 of zoiets.
Eventueel kan ik in het L-profiel meerdere gaten maken voor de schoren, dan is de hoek van de baffle nog instelbaar.
Was het niet handiger geweest om het concept eerst in zijn geheel uit te werken, je bent nu wat in het wilde weg aan het kloten. Zo krijg je inderdaad nog wel 50 pagina's vol.
Bovendien zijn de beide baffle's verschillend qua dikte en formaat van de toegepaste hoeklatjes.
@Pappaleo: ik wil juist niet de 'mooie' hardhouten zijkanten gaan verstoppen onder een aluminium profiel, vandaar dat ik het profiel aan de achterkant wil bevestigen.
Wellicht van het wel mee met het afstraal probleem, hopelijk kan Jeroen hier nog even op reageren.
Groetjes Walter
Over het afstraalprobleem hoef je je geen zorgen te maken.
Vind je mijn creatie gewoon niet mooi of denk je dat er functioneel iets niet in orde is dan?
Ik vind zelf de combinatie aluminium met het hardhout wel goed gelukt, en de 30x30x3 profielen zijn opvallend stevig wat het geheel lekker robuust maakt.
Ahhh, je had gehoopt dat ik een kast om de woofers heen zou bouwen...
Nee dat bedoel ik niet. Je hebt nu twee planken met daar oerlelijke strips aan de achterzijde op. Het is veel mooier om twee pijpen in de panelen te integreren, zal daar straks een schetsje van maken. Als je daar rekening mee had gehouden bij het lijmen van de panelen, hoef je nu niet op zoek naar een grote kolomboormachine.