Proof of concept (8x 2" Tangband)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Dank je voor de link!
Helaas zie ik dat deze boutjes zilver verzinkt zijn en ik ben juist opzoek naar zwarte boutjes. Ik zal ze morgen een belletje geven, want wellicht hebben ze deze wel.
Helaas zie ik dat deze boutjes zilver verzinkt zijn en ik ben juist opzoek naar zwarte boutjes. Ik zal ze morgen een belletje geven, want wellicht hebben ze deze wel.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
In een ander topic stond zo'n soort vraag ook al.
Ik zou ze gewoon zwart spuiten.
Werkt prima.
Ik zou ze gewoon zwart spuiten.
Werkt prima.
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
zwart spuiten of anodiseren werkt idd het beste. Zwarte boutjes gaan meestal roesten.
Gr. Frank
Gr. Frank
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Idd, dat zie ik wel vaker ... hoe komt dat trouwensde_smit schreef:Zwarte boutjes gaan meestal roesten.
Gr. Frank
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Hmmm, dan ga ik maar van allerlei boutjes kopen en deze opsturen naar ATM om ze te laten anodiseren. Eerst even bellen of ze dat kunnen, maar dat lijkt me geen probleem.
Beste is dan om meteen een redelijk voorraadje te laten doen, want het laten anodiseren kost niet veel. 2x een pakketje met TNT versturen is denk ik duurder.
Spuiten zal volgens mij niet gaan, want dan loopt het kopje dicht (waar de schroevendraaier in gaat). Jammer, jammer.
Beste is dan om meteen een redelijk voorraadje te laten doen, want het laten anodiseren kost niet veel. 2x een pakketje met TNT versturen is denk ik duurder.
Spuiten zal volgens mij niet gaan, want dan loopt het kopje dicht (waar de schroevendraaier in gaat). Jammer, jammer.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Ik heb het vaak genoeg gedaan.MichaelB schreef:Spuiten zal volgens mij niet gaan, want dan loopt het kopje dicht (waar de schroevendraaier in gaat). Jammer, jammer.
Werkte hier prima.
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
In deze link (http://www.41hz.com/forums/showthread.p ... ht=anodize) staat dat je het ook zelf kunt doen:MichaelB schreef:Hmmm, dan ga ik maar van allerlei boutjes kopen en deze opsturen naar ATM om ze te laten anodiseren. Eerst even bellen of ze dat kunnen, maar dat lijkt me geen probleem.
Beste is dan om meteen een redelijk voorraadje te laten doen, want het laten anodiseren kost niet veel. 2x een pakketje met TNT versturen is denk ik duurder.
Spuiten zal volgens mij niet gaan, want dan loopt het kopje dicht (waar de schroevendraaier in gaat). Jammer, jammer.
He can anodize them himself if he likes. All you do is throughly clean the knobs of any grease or laquer, put them in a oven proof dish and cover them completely on all sides with baking soda. Bake them at 180 degrees (celcius) for about 1 hour. Voila!
Ik heb geen idee of dit werkt, iemand dit al eens getest
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Met M3 boutjes? Het zou mooi zijn als het werkt, want dat is wel de snelste en goedkoopste oplossing!b_force schreef:Ik heb het vaak genoeg gedaan.MichaelB schreef:Spuiten zal volgens mij niet gaan, want dan loopt het kopje dicht (waar de schroevendraaier in gaat). Jammer, jammer.
Werkte hier prima.
Vanavond zal ik het eens uitproberen met een ander kleurtje wat ik nog heb liggen.
Het lijkt mij op voorhand dat het smalle kruisje, of dichtloopt of niet niet gevuld/gedekt is. Maar goed, dat gaan we zien
Zuiveringszout is dat gewoon bij de Appie te koop, want dan ga ik daar strakjes even langs. Daar wil ik me ook wel aan wagen.SARK schreef:In deze link (http://www.41hz.com/forums/showthread.p ... ht=anodize) staat dat je het ook zelf kunt doen:
He can anodize them himself if he likes. All you do is throughly clean the knobs of any grease or laquer, put them in a oven proof dish and cover them completely on all sides with baking soda. Bake them at 180 degrees (celcius) for about 1 hour. Voila!
Ik heb geen idee of dit werkt, iemand dit al eens getest
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Hou ons op de hoogteMichaelB schreef:Zuiveringszout is dat gewoon bij de Appie te koop, want dan ga ik daar strakjes even langs. Daar wil ik me ook wel aan wagen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Ik weet niet precies welke maat je zoekt, maar ik kwam toevallig net deze tegen:
http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... ories.html
Zit wel wat zwarte schroeven en bouten tussen.
http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... ories.html
Zit wel wat zwarte schroeven en bouten tussen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
moeten t kruiskoppies zijn, of mag een gewone 6kant bout ook? die heb ik in t zwart gewoon bij m'n lokale dhz toko gehaald (die heeft bovengemiddeld veel moet ik er wel bij zeggen), die zitten in de FaB4 en zijn nog steeds netjes zwart.
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Het "moeten" kruiskoppen zijn, maar eigenlijk maakt het me niet veel uit. Als ze maar zwart zijn, niet roesten (zoals die van de sub) en het er 64 zijn 
Oh ja, ik was te laat thuis voor de apotheek/drogist. Morgen ben ik hopelijk wat vroeger, dan kan ik vragen of ze zuiveringszout hebben. Ik vind het alleen al een leuke experiment
Oh ja, ik was te laat thuis voor de apotheek/drogist. Morgen ben ik hopelijk wat vroeger, dan kan ik vragen of ze zuiveringszout hebben. Ik vind het alleen al een leuke experiment
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Ik ookMichaelB schreef:Ik vind het alleen al een leuke experiment
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Farnell heeft ze, ze staan alleen niet in de gids
142-0522 6 x 3/4 kruiskop 6,25 per 100 stuks
142-0518 4 x 1/2 kruiskop 3,61 per 100 stuks
zijn mooie schroefjes, en iets anders als de foto op de website.
Groet Rob
142-0522 6 x 3/4 kruiskop 6,25 per 100 stuks
142-0518 4 x 1/2 kruiskop 3,61 per 100 stuks
zijn mooie schroefjes, en iets anders als de foto op de website.
Groet Rob
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Uhm, je zegt SCHROEFJES, maar ik zoek BOUTJES. Ennuh, die zien er idd. heeeeel anders uit dan de foto jah595ss schreef:Farnell heeft ze, ze staan alleen niet in de gids
142-0522 6 x 3/4 kruiskop 6,25 per 100 stuks
142-0518 4 x 1/2 kruiskop 3,61 per 100 stuks
zijn mooie schroefjes, en iets anders als de foto op de website.
Groet Rob
Dat zijn schroeven, meuh
Maar niet getreurd, ik heb de lokale DA-drogist gebeld en die hebben zuiveringszout liggen in pakjes van 125gram. Die ga ik vanaaf bakken met een assortiment aan schroefjes. Kijken wat dat doet
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
dan wordt het RS...
http://nl.rs-online.com/web/search/sear ... 4294962823 4294955823&selectAttribute=Black Oxide#breadCrumb
http://nl.rs-online.com/web/search/sear ... 4294962823 4294955823&selectAttribute=Black Oxide#breadCrumb
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Hee man, KOEL!
Ze hebben idd. de soort die ik zoek. Ook netjes zwart verzinkt en die roesten niet!
Top man!
Bedankt!
Nu even verder met het experiment over het anodiseren. Ik maak daar wel een topicje voor aan
Ze hebben idd. de soort die ik zoek. Ook netjes zwart verzinkt en die roesten niet!
Top man!
Nu even verder met het experiment over het anodiseren. Ik maak daar wel een topicje voor aan
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Zow, 100 stuks in zwart komen mijn kant op voor het geweldige bedrag van 2,09 euro incl. BTW incl. verzendkosten zelfs 
Ik dacht gelezen te hebben dat er 6 euro bijkomt bij bestellingen onder de 50 euro, maar de bevestiging ligt toch echt in m'n inbox!
Ik dacht gelezen te hebben dat er 6 euro bijkomt bij bestellingen onder de 50 euro, maar de bevestiging ligt toch echt in m'n inbox!
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Even een post met weinig nieuwswaarde, maar wie weet, als je schroefjes voor weinig nodig hebt interessant.
Vandaag de brievenbus geleegd en daarin zat een enveloppe van RS-online met idd. 100 schroefjes voor 2,09 euro incl. verzendkosten. Ongelofelijk...
Vandaag de brievenbus geleegd en daarin zat een enveloppe van RS-online met idd. 100 schroefjes voor 2,09 euro incl. verzendkosten. Ongelofelijk...
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Kun je eens een linkje plaatsen van de schroefjesMichaelB schreef:Even een post met weinig nieuwswaarde, maar wie weet, als je schroefjes voor weinig nodig hebt interessant.
Vandaag de brievenbus geleegd en daarin zat een enveloppe van RS-online met idd. 100 schroefjes voor 2,09 euro incl. verzendkosten. Ongelofelijk...
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Als je zoekt op "pan head" dan krijg je normale boutjes te zien. Je kan dan verder zoeken op kleur en metaal soort.
Mijn link was deze. Dan krijg je standaard zwarte boutjes in diverse maten.
Mijn link was deze. Dan krijg je standaard zwarte boutjes in diverse maten.
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Zoh, vanavond nog even snel andere voetjes onder de speakers gezet, zodat het geheel een stukje steviger staat. Het verdient nog steeds geen schoonheidsprijs, maar het moet maar voldoen.
Morgenochtend vervang ik de zilveren schroefjes voor zwarte en moet ik nog een paar stukjes rubber plaatsen. Mja, op het ALLERLAATSTE momen... Helaas heb ik ontzettend weinig vrije tijd gehad de afgelopen weken. De vrije dagen die er waren heb ik met m'n zoontje en vriendin doorgebracht.
Hierdoor heb ik de nieuwe baffles van Arno (voor de subs) ook nog niet kunnen plaatsen.
Morgen zijn ze hoe dan ook luisterklaar en ze zien er al voor 90% goed uit. Die 10% komt er zeker nog wel, maar dat moet helaas nog even wachten.
Morgenochtend vervang ik de zilveren schroefjes voor zwarte en moet ik nog een paar stukjes rubber plaatsen. Mja, op het ALLERLAATSTE momen... Helaas heb ik ontzettend weinig vrije tijd gehad de afgelopen weken. De vrije dagen die er waren heb ik met m'n zoontje en vriendin doorgebracht.
Hierdoor heb ik de nieuwe baffles van Arno (voor de subs) ook nog niet kunnen plaatsen.
Morgen zijn ze hoe dan ook luisterklaar en ze zien er al voor 90% goed uit. Die 10% komt er zeker nog wel, maar dat moet helaas nog even wachten.
