Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door pappaleo »

rikpost schreef:
ds23man schreef:
Je kunt jezelf weldegelijk irriteren, maar daar hebben de taalkundigen niet aan gedacht. Als je de hele dag aan je zak zit te krabben irriteer jezelf, in dit geval ontstaat een geirriteerde balzak :rofl: :rofl: ...... :lol:
Daar kun je heel veel ergenis mee op de hals halen :-&
Op de hals ? :shock:
Vreemde plaats voor een balzak :think: :think:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door SARK »

Komt toch redelijk vaak voor :shock:
Bijlagen
Neck+testicles+you+say.jpg
this_is_a_ballchinian.jpg
this_is_a_ballchinian.jpg (11.28 KiB) 501 keer bekeken
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door pappaleo »

:rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

onuitstaanbaar.jpg
:mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door AatV »

Een portret van de beroemde schrijver Honoré Balzac?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ray5150 »

:rofl: :rofl: :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Ah!buis »

Als Sassen schrijft "ik irriteer me" ,waarom zouden we dat dan tegenspreken :? .
Doe ik ook wel's ,vooral wanneer ik iets stoms gedaan heb :lol:
Anne
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Bart_M »

Wij irriteren ons aan dubbele accounts, daarom is er eea opgeschoond in dit topic.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Ah!buis »

Nee,nee
Wij ergeren ons aan ...
of
Dubbele accounts irriteren ons...
tenzij je natuurlijk dubbele account gebruikt om je heerlijk te laten irriteren :o
Met een beetje zoeken is er in 't forum dan veel te genieten :lol:
Anne
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Mengtafel 24 kanaals

Bericht door Mr Tube »

Aan de Moderators!

Is het een idee om een aparte afdeling te maken op dit forum voor podium en studio apparatuur?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mengtafel 24 kanaals

Bericht door Henkjan »

Mr Tube schreef:
Aan de Moderators!

Is het een idee om een aparte afdeling te maken op dit forum voor podium en studio apparatuur?
voor zover dit geen luidspreker of versterker is dan....

denk je dat we daar er zo veel van hebben dat t niet in "overige electronica" kan?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ray5150 »

Ik ben voor... :sure:
Het gedeelte "overige electronica" is met zijn bijna 700 onderwerpen knap groot.
Groter dan "bronnen" en "streaming audio" samen... :!:
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 13 okt 2014, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Ik ben voor... :sure:
Dan ook maar een Ray's recyclinghoekje? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
ray5150 schreef:
Ik ben voor... :sure:
Dan ook maar een Ray's recyclinghoekje? :lol: :lol:
Daar kun je al een forum op zich mee vullen ! :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

Waarom begin je geen eigen forum? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ray5150 »

Waarom zou ik ?
Veels te gezellig hier. :mrgreen: :proost:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Dan »

Ik wil even reageren op een ongemakkelijk gevoel dat ik al een tijdje heb.

Het forum is best een aardige plek om te vertoeven omdat de voertaal hier nederlands is. Ik vind alleen dat er veel te weinig technisch inhoudelijke bijdragen geleverd worden door de ervaren zelfbouwers en vooral ook de professionals. Open even de Wiki en constateer met mij dat het niveau "Jip en Janneke" nauwelijks overschreden wordt.

Zonder in al te veel voorbeelden te willen verzanden of azijn te willen pissen denk ik dat dit best wel even onder de aandacht gebracht mag worden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Henkjan »

de wiki moet ook begrepen kunnen worden door mensen zonder ir. voor de naam... ook de "grote" wikipedia is 99% J&J, en oude papieren encyclopedieën ook al vanwege die zelfde reden.

maar ik zou zeggen: het is een wiki waar dus iedereen aan kan bijdragen, dus ga je gang en verbeter wat er nu is :goedzo:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Dan »

Henkjan schreef:
de wiki moet ook begrepen kunnen worden door mensen zonder ir. voor de naam... ook de "grote" wikipedia is 99% J&J, en oude papieren encyclopedieën ook al vanwege die zelfde reden.

maar ik zou zeggen: het is een wiki waar dus iedereen aan kan bijdragen, dus ga je gang en verbeter wat er nu is :goedzo:
Ach, ik heb ook geen ir. voor de naam. Hooguit D.R. en daar heeft ooit een Japanse professor zich in vergist ;)

Zo van: verbeter de wereld begin bij jezelf?
Dat is wel een heel gemakkelijk antwoord.
leader.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door pappaleo »

Ik vind dat J&J niveau wel prettig zolang er geen onzin verteld wordt. Het is juist een kunst om een complex onderwerp voor velen begrijpelijk neer te zetten zonder de essentie geweld aan te doen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Zweitse »

pappaleo schreef:
Ik vind dat J&J niveau wel prettig zolang er geen onzin verteld wordt. Het is juist een kunst om een complex onderwerp voor velen begrijpelijk neer te zetten zonder de essentie geweld aan te doen.
+1
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door meiborg »

Dan schreef:
Ik wil even reageren op een ongemakkelijk gevoel dat ik al een tijdje heb.

Het forum is best een aardige plek om te vertoeven omdat de voertaal hier nederlands is. Ik vind alleen dat er veel te weinig technisch inhoudelijke bijdragen geleverd worden door de ervaren zelfbouwers en vooral ook de professionals. Open even de Wiki en constateer met mij dat het niveau "Jip en Janneke" nauwelijks overschreden wordt.

Zonder in al te veel voorbeelden te willen verzanden of azijn te willen pissen denk ik dat dit best wel even onder de aandacht gebracht mag worden.
Dan schreef:
Henkjan schreef:
de wiki moet ook begrepen kunnen worden door mensen zonder ir. voor de naam... ook de "grote" wikipedia is 99% J&J, en oude papieren encyclopedieën ook al vanwege die zelfde reden.

maar ik zou zeggen: het is een wiki waar dus iedereen aan kan bijdragen, dus ga je gang en verbeter wat er nu is :goedzo:
Ach, ik heb ook geen ir. voor de naam. Hooguit D.R. en daar heeft ooit een Japanse professor zich in vergist ;)

Zo van: verbeter de wereld begin bij jezelf?
Dat is wel een heel gemakkelijk antwoord.
Ik ben het daar niet geheel mee eens dat dit het "makkelijkste" antwoord is. Even terug las ik bijvoorbeeld dat je zelf ook niet alle trucs bloot wil geven op het forum omdat je het gevoel hebt dat het een richtings verkeer is:
Dan schreef:
We hebben al eens een discussie gehad over moderatoren die commercieel actief zijn en daardoor af en toe met de commerciele pet op modereren.
Ik vind het jammer dat hele topics zo verdwijnen. Beter is het volgens mij om te discussieren met argumenten. Voor mij is het een reden om zeer terughoudend te zijn met reageren.
Gelukkig heb ik nog wel de bijdragen van koifarm kunnen lezen en ik vind dat hij weldegelijk een punt heeft. Ik haal maar even aan dat de DCLP destijds in prijs gehalveerd is. Dat vind ik nogal een blunder en zegt ook iets over het prijsbeleid van Hypex. Neemt niet weg dat het bedrijf mooie productrn maakt.

Ook heb ik al eens een opmerking gemaakt over Daudio die mi de kritieken op zijn produkt te veel verdedigt. Dan denk ik maar het mijne van.

Laten we zeggen dat ik geen info meer post over de precieze werkwijze waarmee ik mijn knutselprojectjes uitvoer. Het is mij te veel eenrichtingverkeer hier.
Mijn inziens mag er wel eens bij stil gestaan worden dat dit een forum is wat verzorgt wordt door vrijwilligers om mede hobbyisten een platform te geven. Natuurlijk zijn er wel eens meningsverschillen of dingen die anders kunnen, ik vind dat het ook aan ons als gebruikers is om daar in een open manier over in discussie te gaan. Een open houding van ons als gebruikers maar ook zeker van de moderators, zodat een ieder van elkaar weet wat de insteek is en wat te verwachten. Zo verbeter je het forum voor iedereen. Dat gebeurd gelukkig in dit draadje maar naar mijn mening ook vaak op aanvallende toon, wat in mijn ogen nooit de beste manier is om tot een oplossing te komen.

Wat betreft bijdragen van de "professionals" denk ik dat we juist blij mogen zijn dat zij ook hier hun bijdrage doen. Overigens is mijn ervaring is dat wanneer je gericht om hulp vraagt die altijd geboden wordt, ook regelmatig door professionals. Niks over te klagen lijkt mij. Aangezien het geen internationaal forum is zullen het aantal bijdragen altijd beperkter zijn dan op enkele grotere fora, er zijn simpelweg minder bezoekers. Tevens vind ik dat het aan de bezoekers zelf is om te bepalen wat zij delen met de anderen, alhoewel meer delen vaak leuker is natuurlijk ;). In die zin ben je zelf ook vrij om je trucs voor jezelf te houden maar zeker als hobbyist zie ik daar niet het belang van in, lijkt mij juist dat door een open houding de kwaliteit verbeterd en voor de hobbyist zie ik niet de meerwaarde in van het "beroepsgeheim".

Enfin zo zie ik het en ook hoop dat die visie gedeeld wordt, een grimige sfeer en wantrouwen komt de sfeer niet ten goede en daarmee uiteindelijk ook niet de toekomst van ons forum. In die zin "raak ik wel eens geïrriteerd" door de omgangsvormen van sommige bezoekers. En zeg nou niet meteen "mens erger je niet" want ook techneuten kunnen best aan hun communicatieve vaardigheden werken :p.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Dan »

pappaleo schreef:
Ik vind dat J&J niveau wel prettig zolang er geen onzin verteld wordt. Het is juist een kunst om een complex onderwerp voor velen begrijpelijk neer te zetten zonder de essentie geweld aan te doen.
Sorry, ik heb me vergist.

Er staan op dit moment drie artikelen in.
MDF => één op één kopie van Wikipedia
Cyburgs Needle
LBVS

Bovenstaande artikelen zitten wel heel fatsoenlijk in elkaar.

Voor de rest staat er eigenlijk niets. niet eens J&J :-k
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

Je kunt er over doornelen wat je wilt, een forum wordt gemaakt (en gebroken) door de forummers zelf, forumbeheer en de moderators.

En ik moet zeggen dat het in het beginjaren van het forum hier een stuk serieuzer EN gezelliger was...
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door meiborg »

Ik vind dat je daar een punt hebt. Humor mag en is ook belangrijk maar veel an sich interessante topics worden wat mij betreft stukken minder interessant door hele pagina's "humoristische" bijdragen die niet ter zake doen en als ik voor mijzelf spreek, de nijging tot bijdrage danig doen afnemen (ook al ben ik inhoudelijk meestal niet zo'n geweldige aanvulling, toch jammer).

Mvg Reinder
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”