Maar misschien kan ik een beetje een idee krijgen door te vergelijken met mijn huidige tweeter: Visaton G25FFL. Helaas heb ik hier geen Xmax gegevens van, wel 80 W belastbaarheid. Ik weet wat ie doet als ie harder gaat: beetje rommelig en vreemde zachte pieperige metaalachtige bijgeluiden. Amp clipt dan niet, dat weet ik zeker. Natuurlijk is de G25 ook lang niet zo laag aankoppelbaar als de tweet die ik nu zoek (fs is 1500 Hz
Voodooless - LTP - dipool, 3-weg vloerstaanders SLS,HDS,NEO
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ook kwa kleur zou de 7100 mooi passen eigenlijk. Maar 229,- is flink veel meer dan de Seas
En als de seas mij goed bevalt denk ik dat ik nog wel een puntje heb waar ik bij de seas wel over zou vallen, namelijk de belastbaarheid. Een probleem dat de Millenium en de SS tweets niet hebben natuurlijk.
Maar misschien kan ik een beetje een idee krijgen door te vergelijken met mijn huidige tweeter: Visaton G25FFL. Helaas heb ik hier geen Xmax gegevens van, wel 80 W belastbaarheid. Ik weet wat ie doet als ie harder gaat: beetje rommelig en vreemde zachte pieperige metaalachtige bijgeluiden. Amp clipt dan niet, dat weet ik zeker. Natuurlijk is de G25 ook lang niet zo laag aankoppelbaar als de tweet die ik nu zoek (fs is 1500 Hz
)
Maar misschien kan ik een beetje een idee krijgen door te vergelijken met mijn huidige tweeter: Visaton G25FFL. Helaas heb ik hier geen Xmax gegevens van, wel 80 W belastbaarheid. Ik weet wat ie doet als ie harder gaat: beetje rommelig en vreemde zachte pieperige metaalachtige bijgeluiden. Amp clipt dan niet, dat weet ik zeker. Natuurlijk is de G25 ook lang niet zo laag aankoppelbaar als de tweet die ik nu zoek (fs is 1500 Hz
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Die Visaton die je noemt heeft inderdaad wel een erg hoge resonantiefrequentie en geen kamer. Ook kleiner oppervlak van 5 cm2, een echte 25 mm dome dus. De 27TDC en millennium zijn eigenlijk meer 30 mm domes, dat is ietsje minder spreiding maar beduidend meer oppervlak, ook door de dubbele kamer. Wellicht verklaart dat het verschil. Maar het is gissen, conclusie blijft dat luisteren met jouw muziek en op door jou gewenste niveau's noodzakelijk is 
En em, ik heb nu dus niet op 1500 Hz gefilterd en als je dat echt persé wilt dan zou ik de 27TDC absoluut afraden. Kun je je de reis besparen hoewel het vast gezellig zal zijn als je toch komt, je bent van harte welkom
. De 27TDFC en de 27TBFC/G kunnen wel gebruikt worden vanaf 1500 Hz.
En em, ik heb nu dus niet op 1500 Hz gefilterd en als je dat echt persé wilt dan zou ik de 27TDC absoluut afraden. Kun je je de reis besparen hoewel het vast gezellig zal zijn als je toch komt, je bent van harte welkom
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
jeroen_d schreef:Maar het is gissen, conclusie blijft dat luisteren met jouw muziek en op door jou gewenste niveau's noodzakelijk is
Tja, of ik echt op 1500 Hz wil filteren weet ik natuurlijk nog niet.En em, ik heb nu dus niet op 1500 Hz gefilterd en als je dat echt persé wilt dan zou ik de 27TDC absoluut afraden. Kun je je de reis besparen hoewel het vast gezellig zal zijn als je toch komt, je bent van harte welkom. De 27TDFC en de 27TBFC/G kunnen wel gebruikt worden vanaf 1500 Hz.

Als ik zo kijk naar de grafiekjes, dan lijkt me 2K wel prima haalbaar. De 27TDFC is vermoedelijk kwa sound wel vergelijkbaar met de 27TDC (zelfde tweet met ferro?)?
Ja, dezelfde tweet met ferro. Alleen ik ken niemand, ook niet op internet, die ze allebei heeft en gehoormatig vergeleken. Mark K. heeft het vergelijken alleen meettechnisch gedaan. De ferro versie scoort dan beter in het laag, zoals te verwachten, maar de non ferro scoort beter in het hoog qua niet lineaire vervorming. En misschien klinkt die daarom juist zo vriendelijk, ik heb meer berichten gezien van mensen die een tweeter zonder ferro totaal niet meer krassend vinden klinken. Maar ik zou best eens rechtstreeks het vergelijk willen doen, en dat kan natuurlijk mooi met twee identieke tweeters de een zonder en de ander met.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Idd een leuke test 
Ik zag net op ebay een paar (gebruikte) SS R2904/700000 voor (nog) 250,-. Van eentje is de terminal defect, maar nog wel prima bruikbaar. Dat ga ik ff op letten. Zou natuurlijk een top prijs zijn
Ik verwacht eigenlijk wel dat ze nog boven de 300 euro komen. Zover ga ik in ieder geval niet mee 
Ook geining: ETON ER 4 Air motion transformer voor 322 euro/paar
Ik zag net op ebay een paar (gebruikte) SS R2904/700000 voor (nog) 250,-. Van eentje is de terminal defect, maar nog wel prima bruikbaar. Dat ga ik ff op letten. Zou natuurlijk een top prijs zijn
Ook geining: ETON ER 4 Air motion transformer voor 322 euro/paar
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik heb nog wat leuks gevonden:
LCY ribbons: http://www.lcy.com.hk/diyhp/25114/enus/ ... Y_130.html
De vraag is alleen hoe het met vervorming zit, en of je ze in de EU ergens kunt kopen voor een leuke prijsje
Daarnaast wil ik ff vragen of iemand misschien een speaker met grote ribbon heeft staan? Ik zou dat namelijk graag eens beluisteren.ir
uS
LCY ribbons: http://www.lcy.com.hk/diyhp/25114/enus/ ... Y_130.html
De vraag is alleen hoe het met vervorming zit, en of je ze in de EU ergens kunt kopen voor een leuke prijsje
Daarnaast wil ik ff vragen of iemand misschien een speaker met grote ribbon heeft staan? Ik zou dat namelijk graag eens beluisteren.ir
uS
Bij speaker&co stond een speaker met de Eton ER-4 toen ik er een maand of 2 geleden was. Ik weet niet of hij er nu nog staat, het was een stukje maatwerk voor een klant die deels zelf het ontwerp had bepaald. Ik vond de ruimtelijke plaatsing heel mooi, tegelijkertijd heel precies en ook 3-dimensionaal met veel diepte, maar klankmatig kon de Eton mij niet overtuigen. Het geluid had totaal geen warmte in het middengebied terwijl er wel een vette bas onder zat. Ik weet echter niet zeker of dit aan de Eton lag of aan de filtering van de W22 excel die er 2x onder zat. In principe zou de opzet moeten kunnen werken want de ER-4 kan laag genoeg en het zaakje halverweg het middengebied overnemen van de W22 voordat die naar begint te doen.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
De LCY kost $210 bij de frabriek, wat ie hier kost heb ik nog niet gezien, maar het zal vast wel meer zijn idd.jeroen_d schreef:Ja en die LCY is meer dan $200. Het ging er toch in eerste instantie om om een dergelijke grote ribbon te horen? Anders begrijp ik het niet goed geloof ik.
De ER4 is nu niet echt groot te noemen. De Fountek's zijn 18,5 cm hoog. Lijkt me dat dat toch weer een andere sound geeft dan de ER4 (wat niet eens een "echte" ribbon is).
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Hier nog een leuk project met de Ferro Seas: http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=11321
Ziet er erg netjes uit, en X-over is 1400 Hz, maar wel behoorlijk steil.
Ziet er erg netjes uit, en X-over is 1400 Hz, maar wel behoorlijk steil.
Ja, dat is een mooi projectje. Die Jonmarsh is trouwens een lage crossover frequentie freak hoor. Altijd zo laag mogelijk en supersteil. Dit soort steile filters kwamen er trouwens ook goed uit bij de filterexperimenten van DIY_Freak en mij. Ik vind het alleen niet elegant zoveel componenten maar voor een 18 cm woofertje wellicht een mooie oplossing en zeker voor een d'Appollito. Ook heeft de RS180 niet een supergoede waterval vanaf 1400 Hz en hoger.
By the way: jouw drivers zijn getest door Mark K! Wat eruit komt is dat het geen baskillers zijn, maar dat ze in het middengebied net zo goed of nog iets beter zijn dan de RS180 en dat ze vanaf 1400 Hz een betere waterval hebben dan de RS180 en de SEAS L18!
Fijn drivertje dus!
Zie de link hier
By the way: jouw drivers zijn getest door Mark K! Wat eruit komt is dat het geen baskillers zijn, maar dat ze in het middengebied net zo goed of nog iets beter zijn dan de RS180 en dat ze vanaf 1400 Hz een betere waterval hebben dan de RS180 en de SEAS L18!
Fijn drivertje dus!
Zie de link hier
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
AUB:DIY_Freak schreef:deepspace schreef:WootHet is al laat, misschien begrijp ik 't daarom niet. Morgenochtend eens kijken of ik nog steeds ondertiteling nodig heb
1) An interjection similar to "YAYE!" or "Woohoo!" used to express joy or excitement, usually about some kind of accomplishment. Primarily used by gamers, spreading rapidly to anyone who chats online
Gaming origins: We Owned the Other Team
or Wonderful Loot (Everquest gaming slang)
2) To express agreement
3) As an acronym, can mean Waste of Our Time or Way Out of Topic (online forums) Less common.
1)woot! I got an A on this test.
2)Robyn: Eric is such a tool. Let's put packing peanuts in his desk.
Stefanie: woot!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Bij de weg, in het zelfde linkje dat Jeroen gaf, ook een vergelijking tussen de ferro en onferro seas'jes: http://206.13.113.199/ncdiyaudio/mark/T ... arison.htm
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zeg, als ik geld wil uitgeven voor een dikke ribbon van van 175 euro, waarom pak ik dan niet voor een paar euro meer mijn al in eerste instantie beoogde Accuton? De C23 is zeker wel geschikt, misschien zelfs wel de C12 (2 Khz, 1e zeggen ze bij Accuton, dus 3e of 4e orde moet 1.5 Khz ook geen prob zijn, hoewel je met de C23 natuurlijk wel veiliger zit.
-
peter geerts
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10
[quote="deepspace"]Bij de weg, in het zelfde linkje dat Jeroen gaf, ook een vergelijking tussen de ferro en onferro seas'jes: http://206.13.113.199/ncdiyaudio/mark/T ... arison.htm[/quote]
kijk ook eens in tweeter groep 5, daar staat een mooie vergelijking tussen de Seas 27TDC en de Seas millenium met betrekking tot distortion...
kijk ook eens in tweeter groep 5, daar staat een mooie vergelijking tussen de Seas 27TDC en de Seas millenium met betrekking tot distortion...
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Idd, de Millenium staat er ook bij 
Verder heb ik vandaag nog wat leuks gevonden: BruteFIR. Hiermee kun je een compleet digitaal actief real-time filter op de PC maken erg leuk om eens mee te spelen zolang ik nog geen DCX heb. Van sommigen hoor ik dat dit zelfs beter is met de geschikte geluidskaart.
Misschien wel leuk: 1U PC zonder fans met CF drive en netwerk aansluiting, klein display en wat knopjes => super DSP
Verder heb ik vandaag nog wat leuks gevonden: BruteFIR. Hiermee kun je een compleet digitaal actief real-time filter op de PC maken erg leuk om eens mee te spelen zolang ik nog geen DCX heb. Van sommigen hoor ik dat dit zelfs beter is met de geschikte geluidskaart.
Misschien wel leuk: 1U PC zonder fans met CF drive en netwerk aansluiting, klein display en wat knopjes => super DSP
