hannesie schreef:Nu kun je met die kabeltjes ook makkelijk, lijkt mij tenminste, de boel omdraaien
Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Euh 104 pagina's? Wat is de samenvatting? Volgens mij gaat het om een luxe variant van de ministreamer die to 384Khz kan. Ik zag iets van 39 euro? Maar de GB is al afgelopen of niet? Werkt deze ook met de AFDAC 2?
En nu we toch bezig zijn in dit topic. Hoe word de ministreamer aangesloten op de DAC/isolatorprint?
En nu we toch bezig zijn in dit topic. Hoe word de ministreamer aangesloten op de DAC/isolatorprint?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Haha duidelijk.
Is het een zinvolle upgrade tov een ministreamer? Deze heb ik nl al.
Is het een zinvolle upgrade tov een ministreamer? Deze heb ik nl al.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als je hires muziek via usb wil afspelen is het een leuke optie ten opzichte van de ministreamer die niet verder dan 96kHz gaat.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hmmm geen idee eigenlijk of ik die heb. 
Hou voorlopig wel de streamer, kan ik die altijd nog upgraden.
Hou voorlopig wel de streamer, kan ik die altijd nog upgraden.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Thx !knuisje schreef:Voor degenen die meedoen aan de Amanero groupbuy op diyAudio: klik!
Met wat chance is ie nog voor het kerstverlof in huis en kan hij nog ingebouwd worden.
Minor update: Doorvoertules !
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Eindelijk een fatsoenlijk soldeerstation in huis (een kunnen lenen vandaag). En ik kon het niet laten om toch nog ff een uurtje te frutselen toen ik thuis was:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zo 
Nu nog al het kleine grut ergens vandaan halen en dan testen
.
Nu nog al het kleine grut ergens vandaan halen en dan testen
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
kijk! weer een mooi stukje huisvlijt.Forza schreef:Zo.
In welke kast ga je dit inbouwen?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ga eerst bekijken of het mogelijk is om de DAC in te bouwen bij mijn versterker, maar dat zal heel erg krap gaan worden, als het al past.salautom schreef:In welke kast ga je dit inbouwen?
Wanneer dat niet netjes gaat lukken, ga ik het zo compact mogelijk proberen te doen. De printen opgestapeld in een kubus, dan zal ik zelf de behuizing moeten maken. En als dat te veel werk wordt (te lang gaat duren
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De Amanero USB bordjes zijn verzonden !
Met een beetje geluk is ie voor het weekend dus nog binnen
Met een beetje geluk is ie voor het weekend dus nog binnen
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb nog een vraagje. Op dit moment is alles aangesloten behalve de toslink en i2s ingangen en de uitgangen. Geen geluid dus maar wel functioneel. Alle knoppen, zelfs IR, doen het.
Wat me nu opvalt is dat het mute lampje op de dac nooit uitgaat. Klopt dit?
Wat me ook opviel is dat als je het apparaat van stroom voorziet je een mooie begroeting krijgt op het scherm met de naam van het apparaat maar als je hem aan/uit schakeld met de IR/knoppen deze melding niet meer verschijnt. Niet een probleem ofzo natuurlijk maar viel me wel op.
Wat me nu opvalt is dat het mute lampje op de dac nooit uitgaat. Klopt dit?
Wat me ook opviel is dat als je het apparaat van stroom voorziet je een mooie begroeting krijgt op het scherm met de naam van het apparaat maar als je hem aan/uit schakeld met de IR/knoppen deze melding niet meer verschijnt. Niet een probleem ofzo natuurlijk maar viel me wel op.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb hem een PM met email gestuurd, maar nog niks terug gehoordBertDB schreef:De Amanero USB bordjes zijn verzonden !![]()
Met een beetje geluk is ie voor het weekend dus nog binnen
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
+1
Edit: Ik heb dan maar even mijn Paypal naam toegevoegd
Edit: Ik heb dan maar even mijn Paypal naam toegevoegd
Laatst gewijzigd door hannesie op di 11 dec 2012, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hij heeft jullie paypal-accountnaam nodig. Hebben jullie die in de pm gezet?
Ik kreeg dan van paypal een email met een betalingsverzoek.
De begroetingmelding verschijnt alleen bij een initialisatie. Vanuit standby hoeft de initialisatie niet uitgevoerd te worden.
Ik kreeg dan van paypal een email met een betalingsverzoek.
Zodra je een audiosignaal aanbiedt gaat het muteledje uit. Ik neem aan dat je een lock hebt en de samplerate in het display verschijnt?Vinculum schreef:Ik heb nog een vraagje. Op dit moment is alles aangesloten behalve de toslink en i2s ingangen en de uitgangen. Geen geluid dus maar wel functioneel. Alle knoppen, zelfs IR, doen het.
Wat me nu opvalt is dat het mute lampje op de dac nooit uitgaat. Klopt dit?
Wat me ook opviel is dat als je het apparaat van stroom voorziet je een mooie begroeting krijgt op het scherm met de naam van het apparaat maar als je hem aan/uit schakeld met de IR/knoppen deze melding niet meer verschijnt. Niet een probleem ofzo natuurlijk maar viel me wel op.
De begroetingmelding verschijnt alleen bij een initialisatie. Vanuit standby hoeft de initialisatie niet uitgevoerd te worden.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nope, alleen mijn emailadres. Vanavond maar even een paypal account aanmaken danknuisje schreef:Hij heeft jullie paypal-accountnaam nodig. Hebben jullie die in de pm gezet?
Ik kreeg dan van paypal een email met een betalingsverzoek.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dus ik maak zojuist een PayPal account aan, staat er al een aanvraag van Amanero in

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik had al wel een Paypal account
maar hier hetzelfde, hij stond er dus al
Gelijk maar betaald.
Ik had dus een mail met betalingsverzoek verwacht.

maar hier hetzelfde, hij stond er dus al
Gelijk maar betaald.
Ik had dus een mail met betalingsverzoek verwacht.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik had eerst hier ff moeten lezen vooraleer je PB te beantwoorden !hannesie schreef:Ik had al wel een Paypal account
maar hier hetzelfde, hij stond er dus al![]()
![]()
Gelijk maar betaald.
Ik had dus een mail met betalingsverzoek verwacht.![]()
Maar dat komt wel goed zo te zien
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ookhannesie schreef:Ik had dus een mail met betalingsverzoek verwacht.![]()
Laatst gewijzigd door Forza op di 11 dec 2012, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik kreeg al antwoord van hem, mede door het voor de 2e keer met mijn Paypal en e-mailadres wat ik aan hem doorgaf.

Many Thanks Hans, the shipment is for this afternoon.
Cheers,
Domenico
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als je de firmware zelf wilt flashen met een nieuwe versie heb je een programmer nodig, zie bijvoorbeeld 3,- euro en gratis verzending.
Verder heb je een usb-driver nodig en een flash programma.
Verder heb je een usb-driver nodig en een flash programma.
