Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geplaatst: za 08 nov 2014, 21:02
Het heeft 'm stil gekregen,dus iedereen is je dankbaar! 
Hét forum voor en door zelfbouwers.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/
Hoogte tijd dus voor een woning in een Vinex-wijk.Walt schreef:Klopt helemaal, maar afgezien van akoestische tweaks als dempingspanelen/diffusors etc.
kun je weinig veranderen aan de L x B x H van de ruimte, de raampartijen, een schuin aflopend dak etc.
Dan is het zaak om een zo goed mogelijk geluid te creëren dat mogelijk is in die ruimte.
Wellicht in een gunstigere ruimte kan de betreffende speaker nog veel beter klinken...
Jij wel, blijkbaar, in Alphen heb je het langst van iedereen zitten luisteren.Walt schreef:Maar als jij blij wordt van een schreeuwende ribbon vanaf 400Hz be my guest.
Waarom schiet je bjj voorbaat àl de verdediging in Walt? Valt het systeem eigenlijk een beetje tegen?Walt schreef:Klopt helemaal, maar afgezien van akoestische tweaks als dempingspanelen/diffusors etc. kun je weinig veranderen aan de L x B x H van de ruimte, de raampartijen, een schuin aflopend dak etc. Dan is het zaak om een zo goed mogelijk geluid te creëren dat mogelijk is in die ruimte. Wellicht in een gunstigere ruimte kan de betreffende speaker nog veel beter klinken...
Groetjes Walter
Dan schreef:Je uitleg riekt naar een vorm van cognitieve dissonantie. Maar dat geeft niks hoor. Als jij er tenslotte maar gelukkig mee bent.
Cognitieve dissonantie. Dat is de term waar ik al een tijdje naar zocht. Is veelvuldig van toepassing op mensen die de aanschaf van een electrische auto verdedigen.Dan schreef:Je uitleg riekt naar een vorm van cognitieve dissonantie. Maar dat geeft niks hoor. Als jij er tenslotte maar gelukkig mee bent.
Zolang het een auto van de zaak betreft en er is 0% bijtelling zal het de meeste bestuurders een worst zijn waar ze in rijden. Vriend van mij reed Audi en nu een Mitshubishi.pappaleo schreef:Cognitieve dissonantie. Dat is de term waar ik al een tijdje naar zocht. Is veelvuldig van toepassing op mensen die de aanschaf van een electrische auto verdedigen.Dan schreef:Je uitleg riekt naar een vorm van cognitieve dissonantie. Maar dat geeft niks hoor. Als jij er tenslotte maar gelukkig mee bent.
Wij?Walt schreef:Gelukkig hebben wij gewoon een benzine slurpend karretje. Ik bedenk me net wel dat hier niet eens een fatsoenlijk geluid systeem inzit. Ik heb nog wat AMT's over... nieuw projectje?![]()
Groetjes Walter