Enige satire is mij niet vreemdrikpost schreef:Dat is ook heel mooi bij een sluiting.pappaleo schreef:Zo'n zekering is inderdaad maar een heel dun draadje. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Ik heb ze allemaal vervangen door een staafje OFC koper van 6mm diameter.
Dan is het net of je ook buizen in je meterkast hebt.
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
pappaleo schreef:Enige satire is mij niet vreemdrikpost schreef:Dat is ook heel mooi bij een sluiting.pappaleo schreef:Zo'n zekering is inderdaad maar een heel dun draadje. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Ik heb ze allemaal vervangen door een staafje OFC koper van 6mm diameter.
Dan is het net of je ook buizen in je meterkast hebt.
Ik snap natuurlijk wel dat je dat niet echt gedaan hebt
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Deze avond ben ik bezig geweest om de frontplaat van de AMT dipool tweeters gelijk te leggen met de houten frontplaat. Dit met als doel de eerder genoemde diffractie effecten te verminderen.
De Mundorf dipool AMT's zijn voorzien van oogjes om ze te bevestigen. Door nu de achterkant van de baffle ter plaatse van deze oortjes te verdiepen (door uitboren/vijlen) kan de AMT flush met de voorkant van de baffle worden uitgelijnd, zie foto's. Dit was best een rotwerkje maar het ziet er goed uit zo.
Groetjes Walter
De Mundorf dipool AMT's zijn voorzien van oogjes om ze te bevestigen. Door nu de achterkant van de baffle ter plaatse van deze oortjes te verdiepen (door uitboren/vijlen) kan de AMT flush met de voorkant van de baffle worden uitgelijnd, zie foto's. Dit was best een rotwerkje maar het ziet er goed uit zo.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu je ongeveer het eindstation wat drivers bereikt hebt:wordt het geen tijd voor een mooie behuizing?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En het probleem zit nu aan de achterkant..... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De achterkant is denk ik minder erg, het geluid van die zijde gaat toch voor het grootste deel weerkaatsen via de achterwand etc.
@Dre: zou wel een idee zijn inderdaad, maar ik denk dat dit nog wel even op zich gaat laten wachten. Straks als de units zijn ingespeeld eerst weer eens een tijdje met het filter aan de gang.
Groetjes Walter
@Dre: zou wel een idee zijn inderdaad, maar ik denk dat dit nog wel even op zich gaat laten wachten. Straks als de units zijn ingespeeld eerst weer eens een tijdje met het filter aan de gang.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Verzin eerst maar eens een apart ontwerpje toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk dat het een paar geprefabte W1 kastjes worden, de rest heeft ie al.... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik had meteen de AT's verzonken, nouja ik heb geen recht van spreken momenteel want op het moment gebeurd er bar weinig in huize Meiborg maar goed, een mens moet toch wat te zeiken hebben
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Momenteel heb ik geen bovenfrees meer in huis, de oude Ferm heeft het loodje gelegd!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat zeg ik, Jeroen en Hans kunnen weer een order van Wallie verwachten. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor zover mij bekend levert daudio helaas geen losse houtpakketten
Zojuist heb ik de 'kier' onder de tweeters opgevuld met een blokje hout. Zoals het er nu uitziet valt het van een afstandje nauwelijks op dat er een andere tweeter gemonteerd zit:
Groetjes Walter
Zojuist heb ik de 'kier' onder de tweeters opgevuld met een blokje hout. Zoals het er nu uitziet valt het van een afstandje nauwelijks op dat er een andere tweeter gemonteerd zit:
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moet ik nou een afgestudeerd ingenieur gaan uitleggen wat het woord "prefab" betekend ?
Ik had het helemaal niet over een los houtpakket, dat kun je bij de Hubo ook krijgen.
Ik had het helemaal niet over een los houtpakket, dat kun je bij de Hubo ook krijgen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waarom zaag je de bovenkant er niet gewoon af? Dan laat je vanuit de baffle twee dunne buisjes omhoog lopen waar de kabels voor de AMT door lopen en de AMT ook meteen mee opgehangen wordt zodat de onderkant net vrij is van de baffle er onder. De AMT gaat zo denk ik een homogenere spreiding hebben en is ook meten ontkoppeld van de mid.Walt schreef:Voor zover mij bekend levert daudio helaas geen losse houtpakketten![]()
Zojuist heb ik de 'kier' onder de tweeters opgevuld met een blokje hout. Zoals het er nu uitziet valt het van een afstandje nauwelijks op dat er een andere tweeter gemonteerd zit:
Groetjes Walter
Gerrit
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag heb ik bezoek gehad van een andere Audio Technology liefhebber, ik ben benieuwd wat hij van het systeem vond...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit suggereert een behoorlijke bias........Walt schreef:Vandaag heb ik bezoek gehad van een andere Audio Technology liefhebber, ik ben benieuwd wat hij van het systeem vond...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een AT liefhebber weet in ieder geval hoe een goed systeem hoort te klinken...

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
[quote="Walt"]Vandaag heb ik bezoek gehad van een andere Audio Technology liefhebber, ik ben benieuwd wat hij van het systeem vond...
Groetjes Walter[/quot
Ik ga zo de deur uit ,maar morgen zal ik even een korte review geven.
Mijn intrepetatie ,ben geen deskundige!
Ik kan al wel zeggen dat ik lekker naar de muziek geluisterd heb en dat het gezellig was.
Ik moet indrukken ook altijd even laten bezinken.
Groetjes Walter[/quot
Ik ga zo de deur uit ,maar morgen zal ik even een korte review geven.
Mijn intrepetatie ,ben geen deskundige!
Ik kan al wel zeggen dat ik lekker naar de muziek geluisterd heb en dat het gezellig was.
Ik moet indrukken ook altijd even laten bezinken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vind het zelf altijd lastig om uitspraken over een set te doen, met name ook omdat je moeilijk kan inschatten wat de luisterruimte met het geluid doet.
In ieder geval vond ik het leuk om weer eens een ander 'genre' van muziek door de set te horen...
Groetjes Walter
In ieder geval vond ik het leuk om weer eens een ander 'genre' van muziek door de set te horen...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De ruimte is onderdeel van de installatie.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt helemaal, maar afgezien van akoestische tweaks als dempingspanelen/diffusors etc. kun je weinig veranderen aan de L x B x H van de ruimte, de raampartijen, een schuin aflopend dak etc. Dan is het zaak om een zo goed mogelijk geluid te creëren dat mogelijk is in die ruimte. Wellicht in een gunstigere ruimte kan de betreffende speaker nog veel beter klinken...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Smoesjes......
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk niet dat die Ultrazooms van jou in mijn ruimte ook maar enigzins in de buurt van de klank van de AT/AMT combi kunnen komen. In geen enkele ruimte trouwens. Maar als jij blij wordt van een schreeuwende ribbon vanaf 400Hz be my guest.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
dat zijn geen kinderachtige uitspraken zeg!
Ik denk dat je met je spullen naar Groningen mag komen.
Ik denk dat je met je spullen naar Groningen mag komen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ach, een beetje modder gooien heen en weer...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
