3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heren,
Het zal duidelijk zijn dat deze montage een testopstelling is om zo spoedig mogelijk geluid eruit te krijgen. Ik ben nu met filter nummer 1 bezig:
De component waarden zijn expres niet zichtbaar gemaakt omdat deze nauwe verwantschap vertonen met een commerciële speaker:
Groetjes Walter
Het zal duidelijk zijn dat deze montage een testopstelling is om zo spoedig mogelijk geluid eruit te krijgen. Ik ben nu met filter nummer 1 bezig:
De component waarden zijn expres niet zichtbaar gemaakt omdat deze nauwe verwantschap vertonen met een commerciële speaker:
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 02 nov 2014, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat een formaat weer! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die Duelund condensator bedoel je? Erg dikke jongen inderdaad en dat voor slechts een 100V type...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ik zou lekker die bovenkant er af zagen en de tweeter met boutjes monteren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In het kader van er valt toch niets aan die planken te verklooten.dre schreef:ik zou lekker die bovenkant er af zagen en de tweeter met boutjes monteren.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
FR_Aad schreef:In het kader van er valt toch niets aan die planken te verklooten.dre schreef:ik zou lekker die bovenkant er af zagen en de tweeter met boutjes monteren.
Maar hoe moet hij dan zijn overhemden strijken?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Filter nummer 2 is ook al af (dat gaat snel met in totaal slechts 6 componenten) en het spul staat alweer te spelen! De tweeters zijn hagelnieuw dus deze hebben nu wel flink wat uurtjes nodig om tot hun volle potentie te gaan komen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Of zijn jas ophangen?

- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
300 ?Walt schreef:Filter nummer 2 is ook al af (dat gaat snel met in totaal slechts 6 componenten) en het spul staat alweer te spelen! De tweeters zijn hagelnieuw dus deze hebben nu wel flink wat uurtjes nodig om tot hun volle potentie te gaan komen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Laat de grappen maar komen hoor, ik zit hier nu met verbazing naar die dipool AMT's te luisteren. Ik ben circa 2 jaar bezig geweest met het filter, maar het lag dus aan de tweeter dat ik het niet helemaal lekker kreeg. Ik hoor nu dat deze nieuwe AMT's beter geschikt zijn. Wel jammer dat het filter nu zo simpel is, valt er minder te tunen... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gelukkig, was al bang voor weer 100 pagina's! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Plankjes en AMT's you cannot go wrong! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik las net nog iets andersWalt schreef:Plankjes en AMT's you cannot go wrong!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar dit is er ook één van het nieuwe typeFR_Aad schreef:Ik las net nog iets andersWalt schreef:Plankjes en AMT's you cannot go wrong!
AMT 25CM1.1R
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mijn oude AMT's waren totaal niet bedoeld voor dipool gebruik. Vandaar dat ik het notchfilter van 0.47mH/35uF/0.75ohm parallel had zitten. Deze units meten wel ontzettend vlak als je ze gesloten inbouwt.
Deze dipool AMT's zijn overigens speciaal voorzien van 1m lang Mundorf SGO wire. Ik heb ze hiermee direct op het filter aangesloten, zie foto's:
Mensen die interesse hebben in mijn oude AMT's kunnen eventueel een PB sturen. Nieuwwaarde iets van 300 euro per stuk. Ik zit te denken aan de 2 samen voor 300 euro...
Groetjes Walter
Deze dipool AMT's zijn overigens speciaal voorzien van 1m lang Mundorf SGO wire. Ik heb ze hiermee direct op het filter aangesloten, zie foto's:
Mensen die interesse hebben in mijn oude AMT's kunnen eventueel een PB sturen. Nieuwwaarde iets van 300 euro per stuk. Ik zit te denken aan de 2 samen voor 300 euro...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
€300?
Ik moet me echt inhouden.......
Ik moet me echt inhouden.......
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Lijkt me een mooie prijs voor een setje mooie units, als jij ze graag wilt hebben wil ik ze wel voor je apart houden.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dan kan jij een beter fototoestel kopen, die foto's lijken wel door een cavia genomen...... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het moet een keer stoppen Walter.Walt schreef:Lijkt me een mooie prijs voor een setje mooie units, als jij ze graag wilt hebben wil ik ze wel voor je apart houden.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dan bij deze de kans voor anderen om voor weinig geld de Mundorf AMT wereld in te stappen!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
€300, 't is geen geld. En dan te bedenken dat ik net nog een setje tweeters van €24,64 per paar besteld heb.
Spijt als haren op mijn hoofd

Spijt als haren op mijn hoofd
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je mag de AMT's gerust een tijdje in bruikleen nemen om ze zelf eens te beoordelen. Ik denk dat je ze dan toch ineens best graag zou willen overnemen voor 150 euro per stuk...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor de ontwerpwedstrijd is het nèt bovenbudgettair. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien dat Wouter volgend jaar wel een higher budget wedstrijd wil houden? 
