UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Sluit je amp/on pin is rechtstreeks aan de massa van de dezelfde connector, ik verwacht zelf niet dat het gaat uitmaken, maar je doet daar eigenlijk iets verkeerd met die t-nets en het mute circuit, t'is maar dat je dit al kan elimineren.
Wat er verkeerd aan is moet je me even uitleggen als je wilt Rudy. Je suggestie hebben we al geprobeerd en het maakte inderdaad niets uit zoals je zelf al dacht.

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Co,

Voor de duidelijkheid, dit bedoel ik met de snubbers, zie onderstaand schema.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bijlagen
T-net power supply, snubbers
T-net power supply, snubbers
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Rudy »

cve schreef:
Sluit je amp/on pin is rechtstreeks aan de massa van de dezelfde connector, ik verwacht zelf niet dat het gaat uitmaken, maar je doet daar eigenlijk iets verkeerd met die t-nets en het mute circuit, t'is maar dat je dit al kan elimineren.
Wat er verkeerd aan is moet je me even uitleggen als je wilt Rudy. Je suggestie hebben we al geprobeerd en het maakte inderdaad niets uit zoals je zelf al dacht.

Co
Je neemd de mas aan de voorkant van de t-nets, ipv je mas waar je je module mee voed. De laadstromen van je t-nets komen zoiezo boven op je mutesignaal terecht. Digitaal kom je hier vaak mee weg, maar verre van ideaal.

mvg Rudy

/edit

Hebben jullie uiteindelijk bepaald of het de eindtrap is of de ingangstrap ?
Door het feit dat daar elco's tussen zitten kan je deze loskoppelen. ( of heefd een HG deze elco's niet ? )
Zodoende kan je de + en - ingang van de eindtrap aan de mas hangen en zien dat er iets wijzigd.
Dan kun je wat gerichter gaan zoeken.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door BertDB »

@Rudy
Je neemd , .. of heefd, ..., je voed
*offtopic*
neem het aub niet verkeerd op, maar de haren in m'n nek komen recht van wat je schrijft. :mrgreen:
STAM + T (neemT, voedT)
heefT: altijd met een t

@ co
Aangezien je het op een andere plaats ook hebt, worden netrommel en zendamateurs al enigzinds uitgesloten.
Ik meen gelezen te hebben dat je ook al andere UCD modules hebt proberen plaatsen, zonder succes..
Blijft er weinig over: de voeding of interne bekabeling

thx :D
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

xbake schreef:
@Rudy
Je neemd , .. of heefd, ..., je voed
*offtopic*
neem het aub niet verkeerd op, maar de haren in m'n nek komen recht van wat je schrijft. :mrgreen:
STAM + T (neemT, voedT)
heefT: altijd met een t

.... enigzinds .....
enigSzins

Niet om te katten, want ik dacht hetzelfde toen ik de teksten van Rudy las, maar niemand is perfect. :wink:

Zelfs ik niet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Grappig, pot > ketel > zwart ziet :mrgreen:
neem het aub niet verkeerd op, maar de haren in m'n nek komen recht van wat je schrijft.
STAM + T (neemT, voedT)
heefT: altijd met een t
@co
Aangezien je het op een andere plaats ook hebt, worden netrommel en zendamateurs al enigzinds uitgesloten.
Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Die Belgen zijn toch echte taalpuristen. Ik mag dat wel maar stoor me niet zo aan spelfouten. Gebeurt vaak in de snelheid en zolang de inhoud te begrijpen is blijft alle respons welkom.
Blijft er weinig over: de voeding of interne bekabeling
Sander zoekt het in de voeding en dat is waar we nu op focussen xbake. Ik ga wat dingen veranderen en dan maar weer zien wat het opleverd. Oh, nee oplevert. :lol:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Maar, voor een Belg heeft Rudy in z'n laatste paar reacties inderdaad erbarmelijk slechte spelling. In de regel zijn onze zuiderburen beduidend beter in spelling en grammatica der Nederlandse taal dan de Nederlanders zelve.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

SSassen schreef:
Grappig, pot > ketel > zwart ziet :mrgreen:
neem het aub niet verkeerd op, maar de haren in m'n nek komen recht van wat je schrijft.
STAM + T (neemT, voedT)
heefT: altijd met een t
@co
Aangezien je het op een andere plaats ook hebt, worden netrommel en zendamateurs al enigzinds uitgesloten.
Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

te laat :wink:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door BertDB »

haha ! :lol:
u got me :twisted:

maar van DT fouten komen mijn nekharen gewoon recht :oops:
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Rudy »

SSassen schreef:
Maar, voor een Belg heeft Rudy in z'n laatste paar reacties inderdaad erbarmelijk slechte spelling. In de regel zijn onze zuiderburen beduidend beter in spelling en grammatica der Nederlandse taal dan de Nederlanders zelve.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Wij belgen hebben 4 talen te studeren, wat is jullie excuus :mrgreen:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

off-topic, maar wel important
jongens jongens, er is ook zoiets als een aangeboren taalstoornis.
Daar kies je niet voor en daar kom je ook niet vanaf.
Zo hebben we allemaal wel wat, al of niet zichtbaar.

misschien kan de mod van dioenst beter de laatste postings verwijderen, die doen niet ter zake. Period.
... en doe die zetfout van de 'pot' dan ook maar gelijk weg!
back on-topic
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

Rudy schreef:
Wij belgen hebben 4 talen te studeren, wat is jullie excuus :mrgreen:
haha, je weet toch wat ze van de brusselaars zeggen.
Een Waal spreekt Frans, een Vlaming vlaams en een Brusselaar geen van beide!

En dat Nederlander bij de Belgen nederlands komen leren is trouwens ook al lang geen geheim meer! :twisted:

Maar goed, daarmee is Co zijn ruis nog niet verdwenen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

Rudy schreef:
Wij belgen hebben 4 talen te studeren, wat is jullie excuus :mrgreen:
Nederlands, Engels, Duits, Frans en Dialect, ik tel er 5. Nu jij weer.

Groeten,
Mischa
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

asterduc schreef:
En dat NederlanderS bij de Belgen Nederlands komen leren is trouwens ook al lang geen geheim meer! :twisted:

Niet bij jou blijkbaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Misschien moeten we in de kantine een nieuw topic openen over de Nederlandsche taal :wink: :wink: .

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

mischa72 schreef:
Rudy schreef:
Wij belgen hebben 4 talen te studeren, wat is jullie excuus :mrgreen:
Nederlands, Engels, Duits, Frans en Dialect, ik tel er 5. Nu jij weer.
neenee, 4. Vlamingen tellen het Frans niet mee en Walen tellen het Nederlandsch niet mee.

mischa72 schreef:
asterduc schreef:
En dat NederlanderS bij de Belgen Nederlands komen leren is trouwens ook al lang geen geheim meer! :twisted:
Niet bij jou blijkbaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ik was wel net kip aan het eten hé manneke, en 'k had niet alle vingers vrij om te typen!

waar blijft die 'opkuis-mod' nu toch, het wordt hier alsmaar vuiler!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Terwijl de jongens en meisjes zich gezellig bezig houden met tien voor taal ben ik hard bezig geweest om wat veranderingen aan te brengen. De MKP's C7/C8 zijn verwijdert en de weerstanden R5/R6 zitten nu op de plek van deze condensatoren. Het blijft een crime om die onderdelen van zo'n print af te krijgen :evil: Maar het is gelukt en het zit er weer keurig op al zeg ik het zelf. Jammer dat het geen resultaat heeft. Ruis,ruis, ruis. :(

Co
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door dre »

Afbeelding
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Co,

Je hebt toevallig geen kabel tussen voeding en UcD module met afscherming (wel of niet aangesloten)? Ik zag dat je d'r een net stuk kous omheen had zitten, maar wat zit eronder?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

maar wat zit eronder
Tja, moet je zo'n intieme vraag wel beantwoorden? :lol: De afscherming zit er nog wel onder maar is nergens aangesloten. Meer tegen mechanische beschadigingen dan ergens anders voor. Ik wil wel even 2 draden twisten en die er in zetten. Maar als dat de oplossing zou zijn dan eet ik die afscherming met kous en al op. :-&

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Wel, ik hoef geen koperdraad etcetera op te eten. De afscherming is nu helemaal weg. Draden opnieuw getwist en de aarde van de ac-inlet zit nu aan het achterpaneel direct naast de inlet. Resultaat is als alle voorgaande. Ruis, ruis, ruis.

Co
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

Had je al een andere voeding geprobeerd? (Of heb ik daar overheen gelezen...)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Had je al een andere voeding geprobeerd? (Of heb ik daar overheen gelezen...)
Nee hoor, daar heb je niet overheen gelezen. Als dit allemaal niet gaat werken dan knutselt Sander wat anders in elkaar. Maar eerst elimineren we alles wat op de huidige voeding mogelijk het probleem veroorzaakt.

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Kan ik de soldeerbout alvast gaan opwarmen? Het lijkt erop dat we nu echt een andere voeding moeten gaan proberen. Ik zou ook nog even de TR400 trafo aansluiten *zonder* de softstart en kijken of dat enig effect geeft. De softstart is triac geschakeld en als die staat te klapperen dan zie je dat uiteraard terug als ruis/rommel op je secundaire spanningen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Sander,

De softstart haal ik er morgen tussenuit en zet dan de TR400 aan de voeding. Dankzij de regen is het voetbal afgekeurd dus kan ik mooi doen waar ik zin in heb. Mijn inschatting is dat je de soldeerpook alvast kan gaan opwarmen.

Co
Plaats reactie