Dus als je de boel gaat polijsten verdwijnt het wateringeffect, of was je bij het "fijn" schuren al gestoptWowly schreef:Nou heb ik alles gedaan volgens het boekje.... Inbegrip schuren/drogen/optijd nieuwe laag aanbrengen etc.
Baptist gebeld maar zij hebben nog geen antwoord van engeland.
Net op de achterzijde van een kast (die geschuurd was) opnieuw een laag aangebracht. precies volgens de voorschriften. De coating was nu wat dunner (beetje) maar ik heb hem héél dik erop gezet. Nu vloeide hij een stuk beter. Mogelijk dat ik hem te dun heb opgebracht?
Om 12.30 de laag erop gezet, hij moet binnen twee uur droog zijn om evt een extra laag erop te zetten (wat ik dus niet doe)
Foto's heb ik, maar mijn vader heeft geen sd-card reader (ik logeer nu in zijn huis aagezien hij in österreich zit, kan nu wel lekker doorwerken)
Overigens kwam gelukkig het gehele wateringeffect helemaal terug!!!! ik ben weer helemaal blij!
Wowly
Andere kast scan speak reference monitor
Moderator: Beheerdersteam
Het watering effect is teruggekomen toen ik er een nieuwe laag PC op heb gezet, heel dik. Nu geen strepen meer, maar nog wel stofjes....
Met 600 en water geprobeerd de stofjes eruit te polijsten, maar dan wordt het weer zo dof dat het wateringeffect weg gaat.
Ik ben in ieder geval blij dat het terug kán komen. Zoals gezegd, na de luisterdag eens op mijn gemakje doen.
Gr Wowly
Met 600 en water geprobeerd de stofjes eruit te polijsten, maar dan wordt het weer zo dof dat het wateringeffect weg gaat.
Ik ben in ieder geval blij dat het terug kán komen. Zoals gezegd, na de luisterdag eens op mijn gemakje doen.
Gr Wowly
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Op die manier lijkt de kleur te verbleken en het contrast te verdwijnen. Logisch, want je schuurt enkel de toplaag mat, waarmee hij melkachtig en ondoorzichtig wordt.Wowly schreef:Met 600 en water geprobeerd de stofjes eruit te polijsten, maar dan wordt het weer zo dof dat het wateringeffect weg gaat.
Korrel 600 is prima om mee te starten, maar je dient steeds fijner te schuren tot je aan korrel 1200 of liever nog 1800 zit. Daarna kan je overschakelen op polijsten (met een polijstmiddel zoals bijv. commandant).
Om te zien hoe de glans en kleurschakeringen terug komen, kan je op de bodem een stukje polijsten met een doek (of fijn vilt) en wat commandant. Schuren is slechts een voorbereiding op polijsten en dient enkel om het oppervlak egaal vlak te krijgen. Hoe fijner je schuurt, hoe minder moeite het polijsten kost. Voor een klein proefstukje kan je het schuren dus wel even overslaan om een idee te krijgen.
Hoi marp,
ik kan niet eens hoger dan 600 krijgen hier, maar ik heb een adresje in Weert die waarshijnlijk wel 1000 1200 en hoger heeft, en zal het eens fijner gaan polijsten.
Ik denk dat je gelijk hebt met dat ondoorzichtige en melkachtige, want zo zag het er inderdaad uit.
Overigens had ik gisteren al een stukje met commandant gedaan, maar dat deed niet veel. Misschien omdat het plastic is, en geen echte lak?
Ik ben in ieder geval blij dat de watering te herstellen is, em ik niet op het hout zat te schuren maar op de plastic coating.
Wowly
ik kan niet eens hoger dan 600 krijgen hier, maar ik heb een adresje in Weert die waarshijnlijk wel 1000 1200 en hoger heeft, en zal het eens fijner gaan polijsten.
Ik denk dat je gelijk hebt met dat ondoorzichtige en melkachtige, want zo zag het er inderdaad uit.
Overigens had ik gisteren al een stukje met commandant gedaan, maar dat deed niet veel. Misschien omdat het plastic is, en geen echte lak?
Ik ben in ieder geval blij dat de watering te herstellen is, em ik niet op het hout zat te schuren maar op de plastic coating.
Wowly
Zo, even deze thread bijwerken.
Ze hebben mogen presteren op de luisterdag in Breda, en ik was erg gelukkig, alles werkte naar behoren en het klonk heel fijn! Niet voor niets tot half vier s'nachts liggen hobby-en.
Ze staan nu mooi thuis, en zelfs mijn vriendin is tevreden. Da's belangrijk!
Vanavond naar Bart_M geweest, om te luisteren naar zijn boxen en de mijne eens bij hem te luisteren. Een paar ontluisterende zaken zijn gebeurd.
De verschillende filters voor zijn luidsprekers zijn al dermate goed, de een nog beter dan de andere, dat ik al tevreden zou zijn. hij gaat er nog een maken, die beter kan zijn, dus ik ben benieuwd! Wat heel erg goed was aan zijn speakers is dat het geluid heel erg goed loskwam van zijn kasten. Het schijnt een voordeel te zijn bij een d'appolito sysyteem. En dat was duidelijk te horen. Om wat duidelijker te zijn, het verschil met de refmon was groot! Dit was duidelijk een-dimensionaler (nou ja, relatief dan he) dan de Wilson-replica's van Bart_M en kwam ook minder nmakkelijk van de kasten af. Tenminste in zijn situatie. Ik het net nog even thuis geluisterd, en hier klonk het al een stuk meer spacious dan bij Bart thuis, maar het gemak van het image bij Bart was wel groot. Overigens filter bart 6 db , en dat geeft al snel een beter beeld zegt men.
Tijdens het doormeten van de tweeter (geluidstest) deed opeens de tweetert het niet meer. Pas bij het omwisseln van de filterkasten ging het weer. Wat bleek, de krimpconnector van de plus pool van de tweeter zat niet goed vast en was losgekomen!!!
Na deze eraan te hebben gesoldeerd deed ook dat filter het weer goed. Maar....... Tijdens het meten met dat filter wat later stuk ging zagen we een grote dip bij de tweeter op zo'n 2000-3000 Hz scheelde zo'n 5 db! Nadat het filter gemaakt was was de dip weer weg!!!!!! Moet je nagaan, als je een krimpconnector niet goed vastzet, dat dat serieuze gevolgen heeft voor het geluidsbeeld!!! Toen we daarna nog eens luisterden was het ook véél gemakkelijker om de stereo en pin-point te maken met mijn luidsprekers. Nog niet zo goed als van de luidsprkers van Bart, maar toch weer een stuk beter dan eerst!!!
Een paar pro's van mijn luidsprekers, voor zover er op zo'n korte tijd iets van te zeggen is, klankkleur is erg goed, resolutie is erg goed en transiënts zijn erg goed. Toch zou ik daar graag het goede "loskomen van de kast"hebben wat Bart zijn speakers ook hebben
Enfin, het was een leuk en leerzaam avondje!!
Groetjes
Wowly
Ze hebben mogen presteren op de luisterdag in Breda, en ik was erg gelukkig, alles werkte naar behoren en het klonk heel fijn! Niet voor niets tot half vier s'nachts liggen hobby-en.
Ze staan nu mooi thuis, en zelfs mijn vriendin is tevreden. Da's belangrijk!
Vanavond naar Bart_M geweest, om te luisteren naar zijn boxen en de mijne eens bij hem te luisteren. Een paar ontluisterende zaken zijn gebeurd.
De verschillende filters voor zijn luidsprekers zijn al dermate goed, de een nog beter dan de andere, dat ik al tevreden zou zijn. hij gaat er nog een maken, die beter kan zijn, dus ik ben benieuwd! Wat heel erg goed was aan zijn speakers is dat het geluid heel erg goed loskwam van zijn kasten. Het schijnt een voordeel te zijn bij een d'appolito sysyteem. En dat was duidelijk te horen. Om wat duidelijker te zijn, het verschil met de refmon was groot! Dit was duidelijk een-dimensionaler (nou ja, relatief dan he) dan de Wilson-replica's van Bart_M en kwam ook minder nmakkelijk van de kasten af. Tenminste in zijn situatie. Ik het net nog even thuis geluisterd, en hier klonk het al een stuk meer spacious dan bij Bart thuis, maar het gemak van het image bij Bart was wel groot. Overigens filter bart 6 db , en dat geeft al snel een beter beeld zegt men.
Tijdens het doormeten van de tweeter (geluidstest) deed opeens de tweetert het niet meer. Pas bij het omwisseln van de filterkasten ging het weer. Wat bleek, de krimpconnector van de plus pool van de tweeter zat niet goed vast en was losgekomen!!!
Een paar pro's van mijn luidsprekers, voor zover er op zo'n korte tijd iets van te zeggen is, klankkleur is erg goed, resolutie is erg goed en transiënts zijn erg goed. Toch zou ik daar graag het goede "loskomen van de kast"hebben wat Bart zijn speakers ook hebben
Enfin, het was een leuk en leerzaam avondje!!
Groetjes
Wowly
Re: Andere kast scan speak reference monitor
Kuch kuch kuch Haaaatsjoe!!
Zo wat een stof zeg! Een antiek topic openen.
Wilde ff aangeven dat ik nog steeds verrekens tevreden ben met deze Speakers. Vandaag weer eens aangehaakt op de UcD's ipv de Marantz PM80MkII en de Teac ipv de philips......heerlijk zeg. Paolo conté staat snaarstrak in het midden, bij de neus te pakken.
Zit eraan te denken om eens andere speakers te maken als ik mijn luisterruimte in het nieuwe huis heb. Een stuk groter met een jaap van een basunit erin en en waanzinninge middentoner van 14 cm oid
Wel met de 9900, want daar ben ik nog steeds verliefd op. Zo vergevingsgezind als ie is. Destijds moest ik er rekening mee houden dat ie in de woonkamer kwam te staan, straks kan ik bouwen wat ik wil
Een beetje zoals die van Rob Dingen destijds (Weet niet wat ie nu heeft staan eigenlijk)
tot die tijd gewoon doorgenieten van deze jongens....heerlijk.
Zo wat een stof zeg! Een antiek topic openen.
Wilde ff aangeven dat ik nog steeds verrekens tevreden ben met deze Speakers. Vandaag weer eens aangehaakt op de UcD's ipv de Marantz PM80MkII en de Teac ipv de philips......heerlijk zeg. Paolo conté staat snaarstrak in het midden, bij de neus te pakken.
Zit eraan te denken om eens andere speakers te maken als ik mijn luisterruimte in het nieuwe huis heb. Een stuk groter met een jaap van een basunit erin en en waanzinninge middentoner van 14 cm oid
tot die tijd gewoon doorgenieten van deze jongens....heerlijk.
Re: Andere kast scan speak reference monitor
Dat is dus NIET mijn luisterruimte, maar die van Rob. En de speakers die erin staan zijn een van de mooiste die ik ooit heb gehoord (natuurlijk icm zijn gehele set). Mijn luisterruimte wordt iets kleiner (4,5 x 6,8 ipc 7 x 10 geschat)
jan
jan
Re: Andere kast scan speak reference monitor
tja de rob is nu eenmaal niet de eerste de beste ook hé
mvg
audioot
mvg
audioot
