Pagina 11 van 14

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: zo 07 mei 2023, 22:07
door John P
Ik ben heelhuids weer thuis en heb mij vandaag niet verveeld. Ik heb geen ondermaatse projecten gezien dus ik kan helaas niet mekkeren.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: zo 07 mei 2023, 23:00
door Henkjan
top dag weer!

Bedankt Joram voor de puike organisatie :goeie:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: zo 07 mei 2023, 23:31
door Jos_br
Ook weer thuis, al moest ik wel rond 14.00u afhaken. Om te beginnen is dit echt goed georganiseerd, de luidsprekers stonden in de goede ruimte, en die leken qua akoestiek toch behoorlijk te kloppen. Ook knap hoe de z.g. zelfbouwprojecten gebouwd en vooral afgewerkt zijn. Nog mooier te horen hoe kleinere speakers groots klinken!
Blij dat ik geweest ben, was echt benieuwd wat anderen maken.

Jos.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: zo 07 mei 2023, 23:38
door Henkjan
Jos_br schreef: zo 07 mei 2023, 23:31
..... Nog mooier te horen hoe kleinere speakers groots klinken!
..
niet verder vertellen hè :-$

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: zo 07 mei 2023, 23:44
door asterduc
Het was fijn om jullie na al die jaren terug te zien, ook al had ik moeite om sommigen te herkennen onder die weelderige haardossen. De kapsalons zijn al terug open hoor jongens!

Teveel: subbas!
Te weinig: bezoekers
Knap geregeld: de organisatie
Prachtig: de locatie
Overheerlijk: de koffie
Gezellig: de gesprekken
Top notch: het materiaal
Ontspannen: de sfeer
Teleurstellend: de afwezigen
Trots: Wojtek
Verrassend: de kleine sets
Gemis: de introductie speech

@Shadow, hero of the day, knap werk, ontzettend bedankt.

Sorry, heb enkel foto's gemaakt van mijn eigen spullen :oops:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: zo 07 mei 2023, 23:46
door Jos_br
Henkjan schreef: zo 07 mei 2023, 23:38
Jos_br schreef: zo 07 mei 2023, 23:31
..... Nog mooier te horen hoe kleinere speakers groots klinken!
..
niet verder vertellen hè :-$
Sorry....

Jos.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 0:43
door hannesie
Ik heb deze muziek gemist en toch was Wowly in de buurt.


[ Bekijk op youtube ]

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 6:08
door pappaleo
hannesie schreef: ma 08 mei 2023, 0:43
Ik heb deze muziek gemist en toch was Wowly in de buurt.


[ Bekijk op youtube ]
Niet opgelet. Ik heb een nummertje van hem afgespeeld.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 6:14
door pappaleo
Jos_br schreef: zo 07 mei 2023, 23:46
Henkjan schreef: zo 07 mei 2023, 23:38
Jos_br schreef: zo 07 mei 2023, 23:31
..... Nog mooier te horen hoe kleinere speakers groots klinken!
..
niet verder vertellen hè :-$
Sorry....

Jos.
Ga gerust je gang hoor :mrgreen:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 6:45
door hardbats
hannesie schreef: ma 08 mei 2023, 0:43
Ik heb deze muziek gemist en toch was Wowly in de buurt.


[ Bekijk op youtube ]

Ik heb meerdere nummers van David Gilmour en Pink Floyd gedraait, toen was Wowly er alleen nog niet.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 7:15
door tigradekat
Wat een leuke dag gisteren mensen, hulde aan de organisatie! Top geregeld Joram! :goeie:

Wat heb ik mooie dingen gezien en gehoord

@Asterduc: Wojtek heeft alle reden om trots te zijn, zijn Textreme zuilen waren buitengewoon. Indrukwekkend

@Hardbats: Bedankt voor het delen van je streaming set-up, dat ging super relaxed :goedzo: ik heb genoten van je set, met name met de track Air van MMMD. OB kan niet laag? Mwoah, dacht het wel :rofl: Zelfs de buren kwamen klagen :hide: :lol:

Ik hoop dat de bezoekersaantallen weer gaan toenemen, aan de sfeer en de kwaliteit van de sets zal het alvast niet liggen!

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 8:01
door hardbats
Was leuke om de sets zo te kunnen vergelijken Foppe, hoe dezelfde muziek toch heel anders kan klinken tussen open baffle en een gesloten systeem. Was leuk om te doen :goedzo:
En Air van MMMD rammelt best goed ja :lol:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 8:20
door meanman64
Gezellig , na een lange tijd weer eens naar een audio zelfbouw dag .
Niet zoveel bezoekers maar de meeste die ik ken toch gezien .
Nu heb ik Bas zijn OB eens in levende lijve kunnen zien en horen , indrukwekkende driver die Platinum 10 .
Heb genoten van Ed zijn monitor speakers , op zijn versterker klonk het al goed maar op mijn Mirand A1 versterker kwamen deze pas echt tot leven .
En nu Wojtek zijn textreme zuilen , in 1 woord wow . Zowel op de Lyngdorf als op de Mirand amp . Hoop ooit deze speakers op Wojtek zijn Klasse A versterkers te horen .
De voorversterker van Ben , de Blowtorch werd bij deze gebruikt samen met de Mirand A1 amp .
Deze pre amp klonk fantastisch en is ook zo gebouwd . Heb helaas geen foto van de pre .

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 8:35
door Shadow
Ja die Textreme speakers waren erg fijn!

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 13:11
door motoindo
Vond het gisteren weer zeer de moeite waard om al jullie scheppingen te aanschouwen, vast te houden en natuurlijk te beluisteren. En jongens, wat lag het niveau weer hoog, heerlijk om zoveel vakmanschap bij elkaar te zien en horen. Hulde aan Joram voor de organisatie !

Maandag ochtend, nog een beetje duf hier 8-[
Cal_042.jpg
Erg veel bijzonder fraai afgewerkte projecten zoals deze set:
IMG_20230507_111449.jpg
Al honderd keer geroepen maar nog maar een keertje : diepe buiging voor Joppe. Zoals de meeste hier koop ik gewoon mijn drivers maar dat je dan zoiets zelf kan maken ... kwijl.... =P~ Vond het overigens leerzaam om te horen dat jullie ze beter vonden klinken nadat hij ze op stands geplaatst had omdat dat met mijn Joppostaatjes ook het geval is. Om ze echt te laten zingen staan ze het liefste los en op oorhoogte.
IMG_20230507_111516.jpg
Eindelijk eens goed kunnen luisteren naar Leo zijn kindjes, vond het verrassend om te horen hoe goed jullie dit kunnen laten klinken zonder electronische trukendoos. En die afwerking, wow.
IMG_20230507_111555.jpg
Heb iets met kleine luidsprekertjes en om dan zoiets als dit te horen spelen bewijst voor mij wederom dat het niet altijd groot hoeft.
IMG_20230507_111629.jpg
Blijft toch wel een van mijn favoriete cheap tricks dit tweetertje.
IMG_20230507_111644.jpg
Lekker evenwichtig speakertje waar je uren naar kan luisteren zonder dat het gaat vervelen, een duidelijke step-up t.o.v de kuikens. Ben mij zwaar aan het inlezen op het bouwtopic :goeie:
IMG_20230507_111812.jpg
Slechte foto van een erg fijn klinkende set, vooral de basweergave vond ik erg goed zonder accenten zoals die vaak bij de wat mindere reflex implementaties te horen is. Knap gedaan die afstemming met de DX !
IMG_20230507_111908.jpg
Even van opzij dan maar, heb als vierkante kasten maker veel bewondering voor dit soort ontwerpen.
IMG_20230507_111919.jpg
Vind het op zo'n dag altijd moeilijk om de koppen/forumnamen/scheppingen te combineren dus ook wat plaatjes geschoten van de bouwers.
IMG_20230507_112154.jpg
Papaleo, meneer Calimero 8)
IMG_20230507_112702.jpg
Wat een joekels. Heb ze even gehoord op dat orgel nummer wat eerst op die set met seas subs gedraaid werd en later op Leon zijn nalatenschap. Als ie meeleest - doet ie vast - Leon, je ontwerp heeft voor mij maar weer bewezen dat voor druk in het laag Sd een sleutelrol speelt.
IMG_20230507_112920.jpg
OB bouwer hardbats, respect voor het feit dat je Leon zijn nalatenschap levend houdt !
IMG_20230507_113007.jpg
HenkJan en ondergetekende deelde kamertje 3.
IMG_20230507_114639.jpg
Andre - weer zo'n houtbewerker waar ik mijn petje voor afneem en Joppe die met zijn zelfbouw magnetostaten het allemaal echt zelf bouwt :goeie:
IMG_20230507_123300.jpg
De set van AatV op een setje EL84 PP waarvan hij zelf zei dat het niet zijn sterkste ontwerp was. Ben geen buizen expert maar wat ik hoorde klonk fijn.
IMG_20230507_125225.jpg
AatV en JohnP
IMG_20230507_125330.jpg
Mijn Joppostaatjes met MFB, ben zelf nog niet geheel tevreden met de laag weergave. Sublaag doet ie goed maar er mist inderdaad iets in de 100~300hz richting aansluiting met de planar. Mischien toch nog maar een versie bouwen met discovery woofertjes ipv de sky's en de servoloop nog eens onder handen nemen. Ik ga aan de slag met jullie tips, dank voor alle feedback !
IMG_20230507_130332.jpg
Toch ook even een veer naar de catering, het broodje was zalig en met 9 euro goed betaalbaar.
IMG_20230507_140910.jpg
De ingestraalde :shock: camera buisjes van Joram, ze brachten mij terug naar mijn MTS tijd waar mijn leraar electronica er destijds een heel hoofdstuk aan wijdde.
pbcon.0.jpg
pbcon.1.jpg
pbcon.2.jpg
pbcon.3.jpg
pbcon.4.jpg

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 14:10
door WrineX
Lekker verslag Chris !! altijd leuk om te lezen !! mijn oren moeten ook nog even bijkomen.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 21:34
door hannesie
Bij veel objecten is men dan ook terecht blij "dat hij stil is", in mijn geval dus niet. :shock:

Ben er wel achter wat het dan wel was, thuis hing de DAC aan de server met het NFS protocol, en ik had al wel vroeg uitgezocht of het ook goed ging met het 4 TB USB schijfje, dat werkte dus perfect.
Alleen dan vergeten bij het afkoppelen dan de koppeling met de NFS server te wijzigen, en in Breda zocht hij (ROON server) zich suf naar de (data) Server, en dan ook het netwerk wat niet te koppelen was, en dan heb je een stevige xxx dag.

Nu opnieuw opzetten en zien dat we hem de bibliotheek laten opbouwen. 8-[

Verklaring van de afkorting: het NFS protocol is dan de schijf/directory van de ene computer delen naar een andere computer, zodat het voor die andere PC lijkt alsof het zijn eigen schijf is.

Het is een andere als het SMB of SAMBA, of CIFS.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 21:45
door Jos_br
tigradekat schreef: ma 08 mei 2023, 7:15
..............

@Hardbats: Bedankt voor het delen van je streaming set-up, dat ging super relaxed :goedzo: ik heb genoten van je set, met name met de track Air van MMMD. OB kan niet laag? Mwoah, dacht het wel :rofl: Zelfs de buren kwamen klagen :hide: :lol:

Ik heb dit nummer net even op "standje buren" gedraaid, bijna idioot hoe laag dit gaat..........

Jos.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 22:15
door Shadow
Wat dat betreft zeker goeie demo track :goedzo:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 23:14
door rikpost
asterduc schreef: zo 07 mei 2023, 23:44
Het was fijn om jullie na al die jaren terug te zien, ook al had ik moeite om sommigen te herkennen onder die weelderige haardossen. De kapsalons zijn al terug open hoor jongens!

Teveel: subbas!
Te weinig: bezoekers
Knap geregeld: de organisatie
Prachtig: de locatie
Overheerlijk: de koffie
Gezellig: de gesprekken
Top notch: het materiaal
Ontspannen: de sfeer
Teleurstellend: de afwezigen
Trots: Wojtek
Verrassend: de kleine sets
Gemis: de introductie speech

@Shadow, hero of the day, knap werk, ontzettend bedankt.

Sorry, heb enkel foto's gemaakt van mijn eigen spullen :oops:
Is er nog ergens een bouwverslag van die monitoren ik vond ze erg lekker klinken!

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 23:15
door WrineX
hannesie schreef: ma 08 mei 2023, 21:34
Bij veel objecten is men dan ook terecht blij "dat hij stil is", in mijn geval dus niet. :shock:

Ben er wel achter wat het dan wel was, thuis hing de DAC aan de server met het NFS protocol, en ik had al wel vroeg uitgezocht of het ook goed ging met het 4 TB USB schijfje, dat werkte dus perfect.
Alleen dan vergeten bij het afkoppelen dan de koppeling met de NFS server te wijzigen, en in Breda zocht hij (ROON server) zich suf naar de (data) Server, en dan ook het netwerk wat niet te koppelen was, en dan heb je een stevige xxx dag.

Nu opnieuw opzetten en zien dat we hem de bibliotheek laten opbouwen. 8-[

Verklaring van de afkorting: het NFS protocol is dan de schijf/directory van de ene computer delen naar een andere computer, zodat het voor die andere PC lijkt alsof het zijn eigen schijf is.

Het is een andere als het SMB of SAMBA, of CIFS.

Jammer dat je hem niet werkend hebt gekregen :( ik heb nog een video gemaakt met jou favoriete van wende , vond het zo leuk dat je echt enorm genoot van deze opname , 2 keer raden (thuis klinkt beter. zeker. maar ging om het idee)

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 23:36
door Wowly
haha, ik heb een keer Pink floyd gehoord hoor. en die klonk toen heel aardig.

Ik ga ook om mooie muziek te beluisteren, en om sommige sets te tergen met mijn keuze's. De lol om te kijken wanneer een set het begeeft, en vervolgens een paar nummers te zoeken waarop de set excelleert. Leve het streamen in hoge kwaliteit!!!

Allereerst: de organisatie is nog nooit zo goed geweest!!! Dank je wel Joram!
En voor iedereen die de moeite heeft genomen om wat mee te nemen: ook bedankt!!!!!!
Mijn shazams oogst van de dag:







Marcin Wyrostek, Moldav Kan geen youtube vinden hiervan, deze lopen steevast vast op deze muziek/link)





En als je je speakers dan toch naar de klote wil hebben dan zal deze track zijn best voor je doen. Even voor de duidelijkheid: loepzuivere opname. Ja, het ligt dus aan je set.....:


En om je ego als je de basweergave mist pak je deze:


en als je een goede basgitaar wil horen pak je deze (en goedgekeurd door ed):


En gewoon een lekker liedje als je van geproduceerd houd. Sault met Wildfires is ook gewoon erg mooi


en deze laatste kennen we natuurlijk allemaal wel!
:lol: :wink:

Dus als er weer eens iemand loopt te mekkeren dat er alleen maar Nils Lofgren met Keith don't go wordt gedraaid. Niet dus (al heb ik hem wel gehoord hahaha) . We hebben zelfs Hans Zimmer live gehoord!!!!

Opvallende klasse:
- de witte vloerstaanders van Wozsniak. Konden zelfs blijven staan met hard groot werk. Niet met alles even sterk, maar bovenal topnivo.
- de ovale donker rode speakers. Gewoon lekker en mellow om te luisteren zonder dat je wat mist om muziek (!) te luisteren
- de kleintjes van Leo. Zowel de grijze (super klank kleur en erg in your face) als de rode calimero's (erg verfijnd) met BELACHELIJKE basnivo's voor dat formaat. Bijna van het formaat als die van Chris, maar die hebben meer controle en ja, met de magnetostaten van Joppe erbovenop...zucht....
Ik heb niet alles kunnen beluisteren, maar het bouwnivo was zo vreselijk hoog, dat ik me bijna schaam voor mijn oudere projecten.

Weet iemand nog welke tweeters dat waren, rond, zwart met zwarte mesh ervoor, licht teruggetrokken als een extreem ondiepe waveguide. Toen ik zei dat ze vreselijk goed waren maar welke het precies waren zeiden er wel 3 man welke het waren maar ben het weer vergeten. Waren het die Seas 27TBCD's?

De situatie bij de ruimte was enerzijds verbeterd (mooie parkeerruimte) en anderzijds verslechterd (oma woonde nu in de mooiste ruimte...). ook de pizza situatie was deze keer erg erg lekker :)

Ben trouwens nog heelhuids thuisgekomen, ondanks het ontbreken van nuttige achterremmen op de motor :oops:

Dikke vette winst van het huidige tijdsgewricht: goeie streaming...... wat is dat toch fijn he... Maakt zo'n luisterdag erg fijn en handzaam. Meer tijd voor muziek en ouwehoeren.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: ma 08 mei 2023, 23:45
door WrineX
Wowly schreef: ma 08 mei 2023, 23:36
haha, ik heb een keer Pink floyd gehoord hoor. en die klonk toen heel aardig.

Ik ga ook om mooie muziek te beluisteren, en om sommige sets te tergen met mijn keuze's. De lol om te kijken wanneer een set het begeeft, en vervolgens een paar nummers te zoeken waarop de set excelleert. Leve het streamen in hoge kwaliteit!!!

Allereerst: de organisatie is nog nooit zo goed geweest!!! Dank je wel Joram!
En voor iedereen die de moeite heeft genomen om wat mee te nemen: ook bedankt!!!!!!
Mijn shazams oogst van de dag:







Marcin Wyrostek, Moldav Kan geen youtube vinden hiervan, deze lopen steevast vast op deze muziek/link)





En als je je speakers dan toch naar de klote wil hebben dan zal deze track zijn best voor je doen. Even voor de duidelijkheid: loepzuivere opname. Ja, het ligt dus aan je set.....:


En om je ego als je de basweergave mist pak je deze:


en als je een goede basgitaar wil horen pak je deze (en goedgekeurd door ed):


En gewoon een lekker liedje als je van geproduceerd houd. Sault met Wildfires is ook gewoon erg mooi


en deze laatste kennen we natuurlijk allemaal wel!
:lol: :wink:

Dus als er weer eens iemand loopt te mekkeren dat er alleen maar Nils Lofgren met Keith don't go wordt gedraaid. Niet dus (al heb ik hem wel gehoord hahaha) . We hebben zelfs Hans Zimmer live gehoord!!!!

Opvallende klasse:
- de witte vloerstaanders van Wozsniak. Konden zelfs blijven staan met hard groot werk. Niet met alles even sterk, maar bovenal topnivo.
- de ovale donker rode speakers. Gewoon lekker en mellow om te luisteren zonder dat je wat mist om muziek (!) te luisteren
- de kleintjes van Leo. Zowel de grijze (super klank kleur en erg in your face) als de rode calimero's (erg verfijnd) met BELACHELIJKE basnivo's voor dat formaat. Bijna van het formaat als die van Chris, maar die hebben meer controle en ja, met de magnetostaten van Joppe erbovenop...zucht....
Ik heb niet alles kunnen beluisteren, maar het bouwnivo was zo vreselijk hoog, dat ik me bijna schaam voor mijn oudere projecten.

Weet iemand nog welke tweeters dat waren, rond, zwart met zwarte mesh ervoor, licht teruggetrokken als een extreem ondiepe waveguide. Toen ik zei dat ze vreselijk goed waren maar welke het precies waren zeiden er wel 3 man welke het waren maar ben het weer vergeten. Waren het die Seas 27TBCD's?

De situatie bij de ruimte was enerzijds verbeterd (mooie parkeerruimte) en anderzijds verslechterd (oma woonde nu in de mooiste ruimte...). ook de pizza situatie was deze keer erg erg lekker :)

Ben trouwens nog heelhuids thuisgekomen, ondanks het ontbreken van nuttige achterremmen op de motor :oops:

Dikke vette winst van het huidige tijdsgewricht: goeie streaming...... wat is dat toch fijn he... Maakt zo'n luisterdag erg fijn en handzaam. Meer tijd voor muziek en ouwehoeren.

leuk dat je er was ! dacht heej waar is de persoon die het eerst deed ? (ik ben slecht in nmamen) je hebt nu 2 keer deze woofertjes gehoor 2 keer met de zelfde gebreken haha. al hoewel het heeeeel goed mogelijkj is dat het mijn onkunde van baffle step was 2 keer ! haha

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: di 09 mei 2023, 8:43
door tigradekat
Wowly schreef: ma 08 mei 2023, 23:36

.... En als je je speakers dan toch naar de klote wil hebben dan zal deze track zijn best voor je doen. Even voor de duidelijkheid: loepzuivere opname. Ja, het ligt dus aan je set.....:
Ja, nog bedankt Jan :lol:

Dit is dus echt een prachtige opname, maar werd zo plat als een dubbeltje op mijn set in de grote zaal zodra het volume iets omhoog ging. Hier thuis klinkt het dus wel spookachtig mooi. Die opname legt dynamische beperkingen genadeloos bloot.

Nog zo'n track staat op de ultimate demonstration disc vol. 1 van Chesky: Festival te Deum door het Westminster Choir. Prachtig opgenomen, zonder enige dynamische compressie, met een mic in de nok van de kerk geloof ik.

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Geplaatst: di 09 mei 2023, 9:27
door Shadow
Wowly schreef: ma 08 mei 2023, 23:36
Allereerst: de organisatie is nog nooit zo goed geweest!!! Dank je wel Joram!
En voor iedereen die de moeite heeft genomen om wat mee te nemen: ook bedankt!!!!!!
:dank:

Wowly schreef: ma 08 mei 2023, 23:36
Weet iemand nog welke tweeters dat waren, rond, zwart met zwarte mesh ervoor, licht teruggetrokken als een extreem ondiepe waveguide. Toen ik zei dat ze vreselijk goed waren maar welke het precies waren zeiden er wel 3 man welke het waren maar ben het weer vergeten. Waren het die Seas 27TBCD's?
Seas 27TBCD/GB-DXT denk ik? Ton had die in zijn set.