Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023
Geplaatst: zo 07 mei 2023, 22:07
Ik ben heelhuids weer thuis en heb mij vandaag niet verveeld. Ik heb geen ondermaatse projecten gezien dus ik kan helaas niet mekkeren.
Hét forum voor en door zelfbouwers.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/
Ik heb dit nummer net even op "standje buren" gedraaid, bijna idioot hoe laag dit gaat..........tigradekat schreef: ↑ma 08 mei 2023, 7:15..............
@Hardbats: Bedankt voor het delen van je streaming set-up, dat ging super relaxedik heb genoten van je set, met name met de track Air van MMMD. OB kan niet laag? Mwoah, dacht het wel
Zelfs de buren kwamen klagen
![]()
![]()
Is er nog ergens een bouwverslag van die monitoren ik vond ze erg lekker klinken!asterduc schreef: ↑zo 07 mei 2023, 23:44Het was fijn om jullie na al die jaren terug te zien, ook al had ik moeite om sommigen te herkennen onder die weelderige haardossen. De kapsalons zijn al terug open hoor jongens!
Teveel: subbas!
Te weinig: bezoekers
Knap geregeld: de organisatie
Prachtig: de locatie
Overheerlijk: de koffie
Gezellig: de gesprekken
Top notch: het materiaal
Ontspannen: de sfeer
Teleurstellend: de afwezigen
Trots: Wojtek
Verrassend: de kleine sets
Gemis: de introductie speech
@Shadow, hero of the day, knap werk, ontzettend bedankt.
Sorry, heb enkel foto's gemaakt van mijn eigen spullen![]()
hannesie schreef: ↑ma 08 mei 2023, 21:34Bij veel objecten is men dan ook terecht blij "dat hij stil is", in mijn geval dus niet.![]()
Ben er wel achter wat het dan wel was, thuis hing de DAC aan de server met het NFS protocol, en ik had al wel vroeg uitgezocht of het ook goed ging met het 4 TB USB schijfje, dat werkte dus perfect.
Alleen dan vergeten bij het afkoppelen dan de koppeling met de NFS server te wijzigen, en in Breda zocht hij (ROON server) zich suf naar de (data) Server, en dan ook het netwerk wat niet te koppelen was, en dan heb je een stevige xxx dag.
Nu opnieuw opzetten en zien dat we hem de bibliotheek laten opbouwen.
Verklaring van de afkorting: het NFS protocol is dan de schijf/directory van de ene computer delen naar een andere computer, zodat het voor die andere PC lijkt alsof het zijn eigen schijf is.
Het is een andere als het SMB of SAMBA, of CIFS.
Wowly schreef: ↑ma 08 mei 2023, 23:36haha, ik heb een keer Pink floyd gehoord hoor. en die klonk toen heel aardig.
Ik ga ook om mooie muziek te beluisteren, en om sommige sets te tergen met mijn keuze's. De lol om te kijken wanneer een set het begeeft, en vervolgens een paar nummers te zoeken waarop de set excelleert. Leve het streamen in hoge kwaliteit!!!
Allereerst: de organisatie is nog nooit zo goed geweest!!! Dank je wel Joram!
En voor iedereen die de moeite heeft genomen om wat mee te nemen: ook bedankt!!!!!!
Mijn shazams oogst van de dag:
Marcin Wyrostek, Moldav Kan geen youtube vinden hiervan, deze lopen steevast vast op deze muziek/link)
En als je je speakers dan toch naar de klote wil hebben dan zal deze track zijn best voor je doen. Even voor de duidelijkheid: loepzuivere opname. Ja, het ligt dus aan je set.....:
En om je ego als je de basweergave mist pak je deze:
en als je een goede basgitaar wil horen pak je deze (en goedgekeurd door ed):
En gewoon een lekker liedje als je van geproduceerd houd. Sault met Wildfires is ook gewoon erg mooi
en deze laatste kennen we natuurlijk allemaal wel!
![]()
Dus als er weer eens iemand loopt te mekkeren dat er alleen maar Nils Lofgren met Keith don't go wordt gedraaid. Niet dus (al heb ik hem wel gehoord hahaha) . We hebben zelfs Hans Zimmer live gehoord!!!!
Opvallende klasse:
- de witte vloerstaanders van Wozsniak. Konden zelfs blijven staan met hard groot werk. Niet met alles even sterk, maar bovenal topnivo.
- de ovale donker rode speakers. Gewoon lekker en mellow om te luisteren zonder dat je wat mist om muziek (!) te luisteren
- de kleintjes van Leo. Zowel de grijze (super klank kleur en erg in your face) als de rode calimero's (erg verfijnd) met BELACHELIJKE basnivo's voor dat formaat. Bijna van het formaat als die van Chris, maar die hebben meer controle en ja, met de magnetostaten van Joppe erbovenop...zucht....
Ik heb niet alles kunnen beluisteren, maar het bouwnivo was zo vreselijk hoog, dat ik me bijna schaam voor mijn oudere projecten.
Weet iemand nog welke tweeters dat waren, rond, zwart met zwarte mesh ervoor, licht teruggetrokken als een extreem ondiepe waveguide. Toen ik zei dat ze vreselijk goed waren maar welke het precies waren zeiden er wel 3 man welke het waren maar ben het weer vergeten. Waren het die Seas 27TBCD's?
De situatie bij de ruimte was enerzijds verbeterd (mooie parkeerruimte) en anderzijds verslechterd (oma woonde nu in de mooiste ruimte...). ook de pizza situatie was deze keer erg erg lekker
Ben trouwens nog heelhuids thuisgekomen, ondanks het ontbreken van nuttige achterremmen op de motor![]()
Dikke vette winst van het huidige tijdsgewricht: goeie streaming...... wat is dat toch fijn he... Maakt zo'n luisterdag erg fijn en handzaam. Meer tijd voor muziek en ouwehoeren.
Ja, nog bedankt Jan
Seas 27TBCD/GB-DXT denk ik? Ton had die in zijn set.Wowly schreef: ↑ma 08 mei 2023, 23:36Weet iemand nog welke tweeters dat waren, rond, zwart met zwarte mesh ervoor, licht teruggetrokken als een extreem ondiepe waveguide. Toen ik zei dat ze vreselijk goed waren maar welke het precies waren zeiden er wel 3 man welke het waren maar ben het weer vergeten. Waren het die Seas 27TBCD's?