Bouw Scan-Speak Faktum.
Moderator: Beheerdersteam
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Je hebt er een mooie set bij gekregen.
Het mooiste komt nog als ze helemaal ingespeeld zijn....dan klinken ze nog mooier...meer detail...dan ga je nog meer luisteren
Ik ben benieuwd als je het filter gaat upgraden hoeveel verbetering er nog uit gaat komen.
Je mag trots zijn op het resultaat....
Veel luisterplezier.
Ton
Het mooiste komt nog als ze helemaal ingespeeld zijn....dan klinken ze nog mooier...meer detail...dan ga je nog meer luisteren
Ik ben benieuwd als je het filter gaat upgraden hoeveel verbetering er nog uit gaat komen.
Je mag trots zijn op het resultaat....
Veel luisterplezier.
Ton
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Inspelen merkte ik al snel in het hoog wat het eerste uur fris/ aanwezig was.
Nu overdag kan ik wat harder draaien (als de Rotel het trekt) met andere lekkere muziek om de woofers even iets te laten wapperen.
Mortician:
En dan weer terug naar Mahler
Nu overdag kan ik wat harder draaien (als de Rotel het trekt) met andere lekkere muziek om de woofers even iets te laten wapperen.
Mortician:
En dan weer terug naar Mahler
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Bestaat er zoiets als een tevreden audiofiel?Henkjan schreef:![]()
alweer een tevreden audiofielzou t besmettelijk zijn?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Hoezo? Ben je niet meer tevreden met je bollen?rikpost schreef:tijdelijk wel ja
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Ze zijn netjes geworden, en best nog wel vlot gebouwd en afgewerkt.
De naam van de band zou later ingekort worden tot The Cult. in de tweede helft van de jaren '80 van de vorige eeuw scoorden ze enkele hits.
Dit is mijn favoriete plaat van hunnie :
Denk dat die ook heel fijn zal klinken op jouw nieuwe "spiekerboxjes".
Niet echt, ik zou het eerder zware bluesrock noemen.Kalimba schreef:Die band ken ik niet. Ook metal?
De naam van de band zou later ingekort worden tot The Cult. in de tweede helft van de jaren '80 van de vorige eeuw scoorden ze enkele hits.
Dit is mijn favoriete plaat van hunnie :
Denk dat die ook heel fijn zal klinken op jouw nieuwe "spiekerboxjes".
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Warme herinneringen aan the Cult, draai het nog steeds graag zo op z’n tijd.
Kalimba, de Faktum’s zien er echt bruut uit, fineer met Osmo pakt mooi uit zo. Gefeliciteerd met het resultaat
Kalimba, de Faktum’s zien er echt bruut uit, fineer met Osmo pakt mooi uit zo. Gefeliciteerd met het resultaat
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Wat een prachtige speakers zijn dat geworden. Heel veel luisterplezier er mee.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Dank voor de leuke complimenten 
Vandaag weer vele uren diverse muziek geluisterd en ben op dit moment een super tevreden audiofiel haha.
Zoveel nieuwe dingen ontdek ik in de muziek maar ook in de eigenschappen van de Faktum. Slechte opnames klinken ook slecht en er wordt niks toegevoegd of weggelaten.
Het laag is t.o.v. de Vertigo's 10 sprongen vooruit. Zo strak, gecontroleerd heb ik het niet eerder meegemaakt. Het vele dubbele basdrum werk in de muziek waar ik van hou is zo goed te volgen zonder dat het systeem een krimp geeft.
En dit allemaal op het oude Rotel versterkertje met maar 2x40 watt op de Faktum met een rendement van maar 85dB
Kan me nog niet voorstellen dat het mooier kan maar hoop m'n Accuphase amp snel terug te hebben en te horen wat voor verschil dat gaat geven.
The Cult ken ik wel van naam en volgens mij ook nog wel één van de hits van vroeger. Nooit geweten dat ze voorheen anders heetten.
Vandaag weer vele uren diverse muziek geluisterd en ben op dit moment een super tevreden audiofiel haha.
Zoveel nieuwe dingen ontdek ik in de muziek maar ook in de eigenschappen van de Faktum. Slechte opnames klinken ook slecht en er wordt niks toegevoegd of weggelaten.
Het laag is t.o.v. de Vertigo's 10 sprongen vooruit. Zo strak, gecontroleerd heb ik het niet eerder meegemaakt. Het vele dubbele basdrum werk in de muziek waar ik van hou is zo goed te volgen zonder dat het systeem een krimp geeft.
En dit allemaal op het oude Rotel versterkertje met maar 2x40 watt op de Faktum met een rendement van maar 85dB
Kan me nog niet voorstellen dat het mooier kan maar hoop m'n Accuphase amp snel terug te hebben en te horen wat voor verschil dat gaat geven.
The Cult ken ik wel van naam en volgens mij ook nog wel één van de hits van vroeger. Nooit geweten dat ze voorheen anders heetten.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Nou eigenlijk ,nog steeds wel ,maar dat wil niet zeggen dat dit mijn laatste project is ,eerst mijn huis afds23man schreef:Hoezo? Ben je niet meer tevreden met je bollen?rikpost schreef:tijdelijk wel ja
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Is er een mogelijkheid dat deze in Breda te zien zijn op de luisterdag?Kalimba schreef:Dank voor de leuke complimenten
Vandaag weer vele uren diverse muziek geluisterd en ben op dit moment een super tevreden audiofiel haha.
Zoveel nieuwe dingen ontdek ik in de muziek maar ook in de eigenschappen van de Faktum. Slechte opnames klinken ook slecht en er wordt niks toegevoegd of weggelaten.
Het laag is t.o.v. de Vertigo's 10 sprongen vooruit. Zo strak, gecontroleerd heb ik het niet eerder meegemaakt. Het vele dubbele basdrum werk in de muziek waar ik van hou is zo goed te volgen zonder dat het systeem een krimp geeft.
En dit allemaal op het oude Rotel versterkertje met maar 2x40 watt op de Faktum met een rendement van maar 85dB![]()
Kan me nog niet voorstellen dat het mooier kan maar hoop m'n Accuphase amp snel terug te hebben en te horen wat voor verschil dat gaat geven.
The Cult ken ik wel van naam en volgens mij ook nog wel één van de hits van vroeger. Nooit geweten dat ze voorheen anders heetten.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Dan moet je "effe" een stukkie heen en weer rijden, denk ik zo...
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Dat dacht ik ook, ja.Nooby schreef:Ik meen gelezen te hebben dat er op t moment geen auto is ?
Met twee van die kasten onder je armen in de trein is een hele onderneming. lijkt me zo.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Gelukkig bij HBM in de aanbieding:ray5150 schreef:Dat dacht ik ook, ja.Nooby schreef:Ik meen gelezen te hebben dat er op t moment geen auto is ?
Met twee van die kasten onder je armen in de trein is een hele onderneming. lijkt me zo.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... port-dolly
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Helaas geen auto en zie dat ook niet zitten om ze (al) te vervoeren.
Maar... misschien een idee om een keer een luisterdag op m'n werk (poppodium) in Amstelveen te doen? De zaal is bekend om de zeer goede akoestiek en zo zijn er meer ruimtes om demo's te kunnen geven. Mocht er interesse zijn dan wil ik wel kijken wat er mogelijk is
Maar... misschien een idee om een keer een luisterdag op m'n werk (poppodium) in Amstelveen te doen? De zaal is bekend om de zeer goede akoestiek en zo zijn er meer ruimtes om demo's te kunnen geven. Mocht er interesse zijn dan wil ik wel kijken wat er mogelijk is
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
We hebben Alphen al in je buurt, niet de beste ruimtes maar goed, neem eens contact op met heren die dat organiseren.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Prima plan!Kalimba schreef:Helaas geen auto en zie dat ook niet zitten om ze (al) te vervoeren.
Maar... misschien een idee om een keer een luisterdag op m'n werk (poppodium) in Amstelveen te doen? De zaal is bekend om de zeer goede akoestiek en zo zijn er meer ruimtes om demo's te kunnen geven. Mocht er interesse zijn dan wil ik wel kijken wat er mogelijk is
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
De ruimtes van Alphen overtreffendre schreef:
Prima plan!
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Ik wil daar naar kijken maar wie van het forum organiseert de luisterdag?
