7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door SSassen »

Ik vroeg me al af waar je was Henkjan :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Henkjan »

eensgelijk Sander. ik was zo met de lunch al weer weg, ik had nog wat verplichtingen in t diepe westen.
Gebruikersavatar
Speedster2001
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 jun 2017, 21:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Speedster2001 »

Hoi allemaal,

Het was een leuke ervaring, met mensen gesproken en waarschijnlijk nog mail nasleep. Tijd vloog voorbij, veel te veel meegenomen, een Benz vol zwaar metaal en ik was blij dat ik een verhuiskarretje mee had. Veel vragen over de Dalojan EL84 die bij John staat en de nieuwe VISE luidsprekers, in combinatie met de nieuwe AK4497 DAC/Xmos was zelfs ik verbaasd. De EL84 zal ik in ieder geval ook verder uit het Prototype tijdperk trekken, dus er volgt meer. Dan de VISE 2 weg, er stonden rode en witte en de oerset, paar keer de vraag gehad of ie nu ook als bouwkit te krijgen is, uit mijn omgeving en die van wijlen Jan Mulder (Dalojan) komt die vraag ook regelmatig, ik ga er over nadenken en in welke vorm.
Ook was er veel interesse naar het mooie 10mm dikke metaal van de 2A3/300B/ CDpro speler en of er ook bouwsets voor zijn, nee dus, maar ik weet dat je bij B&T metaal in Duitsland moet zijn, 40% van de prijs in Nederland en het prachtige freeswerk is van Kees Soeters (aka Kees Frees).
Dan ook vragen over de printen van de 2A3/300B, TubeAmp Multipurpose, Controller met Nextion touchpanel, ik word al belaagd op het www door een zweeds audiobedrijf. Het lijkt er niet te zijn en waarom niet de buizenversterkers de 21e eeuw in trekken met mooie dingen, lekker out of the box.
Wat kan ie: Audiodetectie l/R, VU, 3 hoogspanningen meten, 4 bias stromen meten, 4 RGB leds, Real time clock, buizenuren bijhouden, thresholds instellen van alles en ook het aantal buizen, temperatuur meten met een digitale en analoge sensor, een Voltaic optocoupler die 10V genereert voor vertraagde HV schakelen(MOSfet), Main schakelen relay 230VAC/5A, I2C en SPI bus, 4 x RS232, LCD scherm, Nextion Touchpanel, RC-5 afstandbediening, Rotary decoder/drukknop. Als je verstand hebt van Arduino IDE en Nextion en allerhande sensoren, dan heb je heel veel lol van dit board (niet meer gefreesd maar in opdracht gemaakt door de gele vrinden). Alle pinnen van de Mega Pro 2560 die verder vrij zijn zijn uiteraard gewoon te gebruiken. En niet alleen handig voor een buizenbak maar er is bijvoorbeeld contact met mijn buurman om het in zijn Satie versterker te zetten of iig uit te proberen (op de Audio Creative site is deze Satie te zien).

Nou ja niet misschien helemaal de juiste plek, als er interesse is, dan wil ik verder wel op de details ingaan. Maar het geeft aan hoe deze dag weer heeft bijgedragen aan de geestelijke knutsel boost.

Groetjes, Richard
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Ook weer bijgekomen van een enerverende dag. Het was wat mij betreft weer een geslaagde editie, met hopelijk voor elke ZBA-er wat wils. De DAudio C1 geïnteresseerden hebben kunnen luisteren, luidsprekers konden worden nagemeten, en de diverse demo's. Bezoekers aantal, helemaal precies weet ik het niet, maar het zal iets van 120-130 zijn geweest.

Graag wil ik alle demonstrateurs bedanken voor hun moeite, DAudio voor de mogelijkheid om geïnteresseerden te laten ruiken aan de C1, Jeroen voor zijn inzet mbt de speakerworkshop (wat mij betreft een blijvertje gezien de grote belangstelling), en Michiel (sevenup) en Robert-Jan (rjmulder) voor het helpen met opbouwen en alles weer op de plek terug zetten. En de kassa dames natuurlijk!

Dan heb ik nog wat foto's gemaakt, in willekeurige volgorde en niet uitgezocht, volgen. Tot volgend jaar allemaal!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

IMG_1143.JPG
IMG_1144.JPG
IMG_1145.JPG
IMG_1146.JPG
IMG_1147.JPG
IMG_1148.JPG
IMG_1149.JPG
IMG_1150.JPG
IMG_1152.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

IMG_1153.JPG
IMG_1154.JPG
IMG_1155.JPG
IMG_1156.JPG
IMG_1157.JPG
IMG_1158.JPG
IMG_1159.JPG
IMG_1160.JPG
IMG_1161.JPG
IMG_1162.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

IMG_1163.JPG
IMG_1164.JPG
IMG_1165.JPG
IMG_1166.JPG
IMG_1167.JPG
IMG_1168.JPG
IMG_1169.JPG
IMG_1170.JPG
IMG_1171.JPG
IMG_1172.JPG
IMG_1174.JPG
IMG_1175.JPG
IMG_1176.JPG
IMG_1177.JPG
IMG_1180.JPG
IMG_1181.JPG
IMG_1182.JPG
IMG_1183.JPG
IMG_1184.JPG
IMG_1185.JPG
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Weer een mooie dag achter de rug! Zaaltje van Daudio zat lekker vol :-) Bedankt Barry! En leuk je eens in levende lijve te hebben ontmoet!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Eensgelijks Jan! Mooi dat je er bij kon zijn.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door rjmulder »

Het was een volle dag (cursus, zba en een verjaardag) maar zeker geslaagd.
Bedankt voor de leuke middag allemaal, Barry bedankt voor het organiseren.
Na de tijd eten was ook gezellig en lekker duurde alleen wel lang voor dat we wat hadden.

Nu nog even nadenken over de C1 of heb ik de keuze toch al wel gemaakt :hide: we hebben nog een paar dagen :D
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Zweitse »

Het was weer een gezellige bijeenkomst met veel bekende en minderbekende gezichten en leuke demo's.
Ik wil Barry dan ook bedanken voor het organiseren en ik kijk nu al uit naar de volgende editie.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

rjmulder schreef:

Nu nog even nadenken over de C1 of heb ik de keuze toch al wel gemaakt :hide: we hebben nog een paar dagen :D

Snel aanmelden voor het te laat is! Bovendien scheelt het veel “zalikwelofzalikniet” stress :-)
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door RNacoustics »

Ik vond het wederom een zeer geslaagde dag met mooie demo's!
Ik wil Jeroen bedanken voor de meting aan mijn luidspreker! Meetresultaat was voor mij toch wel een verassing.
Ga ik zeker thuis verder analyseren.

Ook een tijdje naar beide C1's geluisterd. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de AT versie. Mooi homogeen geluidsbeeld.

Barry, bedankt voor het organiseren van deze fantastische en leerzame dag.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door FR_Aad »

Het was inderdaad weer erg geslaagd.
De C1 klinkt nog steeds erg lekker. Alleen wel op de juiste versterker.

Tot de volgende keer!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door pappaleo »

Leuke dag, lekker geluisterd en gekletst. Barry, bedankt weer :goedzo:

Mee eens dat de C1 goed klonk. Ik had de vorige keer in Breda door mijn eigen demo eigenlijk niet serieus kunnen luisteren, maar nu zelf gehoord dat het grote klasse is.

De verschillende versterkers heb ik echter weer gemist. Wat ging wel en wat ging minder goed?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door dre »

De CA had te weinig vermogen om het laag volledig uit te sturen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Die 2a3 (?) buizenbak was wel een leuke ervaring. Verzoek van Sander om de buis even recht te zetten droeg zeker bij aan de luisterervaring :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Henkjan »

Rudy had toch een UcD te koop staan zag ik op de bazar tafels?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door ds23man »

Ben je de planken kwijtgeraakt HJ?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door FR_Aad »

Henkjan schreef:
Rudy had toch een UcD te koop staan zag ik op de bazar tafels?
Volgens mij is deze weer mee teruggegaan
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door FR_Aad »

dre schreef:
De CA had te weinig vermogen om het laag volledig uit te sturen.
Kon slechter.
De buizenversterkers trokken het helemaal niet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Henkjan »

In tegenstelling tot de combi buis en de OOOB's, dat ging prima.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door FR_Aad »

Die blijven verbazen.
Zoveel plezier voor zo weinig geld.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Pjotr »

FR_Aad schreef:
dre schreef:
De CA had te weinig vermogen om het laag volledig uit te sturen.
Kon slechter.
De buizenversterkers trokken het helemaal niet.
En die Ca levert nog wel 80W aan 4 ohm voor ze gaan clippen, en met minder dan 4 ohm moet je ze niet lastig vallen. Was al voorspeld, voor zoiets heb je gewoon minstens een UcD400 bak nodig. Of niet zo hard in zo'n ruimte willen spelen, dat kan ook.

Viel mij trouwens wel op tijdens de dag dat systemen nogal eens op oorlogssterkte gedemonstreerd werden terwijl je thuis eigenlijk zelden of nooit op dat volume draait.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door VintageHarry »

Ja, de OOOB's verbaasden mij ook, wat een goed klankbeeld! In het hoog is het wel wat minder, ben dan ook alvast benieuwd naar je nieuwe versie met de 9710 en een tweeter. Ook die gaan we hopelijk horen op een luisterdag?
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”