GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
Dan moet je de grote set van RNacoustocs een keer horen, 300B’s op midhoog en grote transistorbak op het laag 
Re: GU-50 Monoblokken
Hele fabriekdemocles schreef:Alle bakjes bijna klaar.
Dat is dan binnenkort verf erop
Re: GU-50 Monoblokken
Ben al bezig wat testjes te doen.
Maar ben er nog niet uit over de LS aansluitingen en dan is spuiten nog niet aan de orde.
Maar ben er nog niet uit over de LS aansluitingen en dan is spuiten nog niet aan de orde.
Re: GU-50 Monoblokken
Zou de LS aansluitingen op een kunststof plaatje willen zetten met de becijfering er op en dat is dus het puntje waar het op vastloopt,hoe doe ik dat? 
Wou iets anders als printplaat met de aansluitings gegevens er in geëtst.
Wou iets anders als printplaat met de aansluitings gegevens er in geëtst.
Re: GU-50 Monoblokken
Zal ik een plaatje graveren voor je deze week is haast onmogelijk voor medemocles schreef:Zou de LS aansluitingen op een kunststof plaatje willen zetten met de becijfering er op en dat is dus het puntje waar het op vastloopt,hoe doe ik dat?
Wou iets anders als printplaat met de aansluitings gegevens er in geëtst.
Maar begin volgende week lukt me dat wel in Aluminium
Re: GU-50 Monoblokken
Dat wordt zoiets wel wat dieper en stukje krasvrij aluminium heb ik misschien wel
Maar met fijn schuurpapier en scotchbrite steeds een kant uit schuren wordt dat best netjes
Maar met fijn schuurpapier en scotchbrite steeds een kant uit schuren wordt dat best netjes
Re: GU-50 Monoblokken
Wat heb ik gedaan ondertussen!
De schroefgaten van de trafo bakjes aan de voor en achterkant dicht gesmeerd met kneed epoxy, pas geflexed en daarna af geplamuurd met auto plamuur.
De bevestigings gaten voor de bakjes opgeboord naar 4mm , om meer speling te krijgen voor een betere pas .
De bakjes staan nu beter in lijn. Tja alles is handwerk,dan is een beetje speling welkom
Demo,mierenneuker
De schroefgaten van de trafo bakjes aan de voor en achterkant dicht gesmeerd met kneed epoxy, pas geflexed en daarna af geplamuurd met auto plamuur.
De bevestigings gaten voor de bakjes opgeboord naar 4mm , om meer speling te krijgen voor een betere pas .
De bakjes staan nu beter in lijn. Tja alles is handwerk,dan is een beetje speling welkom
Demo,mierenneuker
Laatst gewijzigd door democles op za 12 mei 2018, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GU-50 Monoblokken
Ja aluminium vooral het zachte is erg moeilijk maatvast te boren uit de handdemocles schreef:Wat heb ik gedaan ondertussen!
De schroefgaten van de trafo bakjes aan de voor en achterkant dicht gesmeerd met kneed epoxy, pas geflexed en daarna af geplamuurd met auto plamuur.
De bevestigings- gaten voor de bakjes opgeboord naar 4mm met 3mm boortjes, om meer speling te krijgen voor een betere pas .
De bakjes staan nu beter in lijn. Tja alles is handwerk,dan is een beetje speling welkom
Demo,mierenneuker
Als je bij boren WD40 of lampolie gebruikt loopt je boor mindersnel weg
Ook boren gebruiken die niet een titanium (goudkleur) hebben ,daar blijft het aluminum krulletje eerder aan plakken
En zorgen dat onder niet boven zit
Re: GU-50 Monoblokken
De boor of het plaatje?Bert61 schreef:En zorgen dat onder niet boven zit
Re: GU-50 Monoblokken
In high end sector bedoelde jeJan Geert schreef:De boor of het plaatje?Bert61 schreef:En zorgen dat onder niet boven zit![]()
Re: GU-50 Monoblokken
Terwijl ik wacht op het LS terminal plaatjes wat foto,s pas en meet werk.
Waar een subframe al niet goed voor is
De twee trafo,s voor gloei staan wel dicht op elkaar,als dat maar goed gaat.............
Werd in de gaten gehouden door een lid van de veestapel
Waar een subframe al niet goed voor is
De twee trafo,s voor gloei staan wel dicht op elkaar,als dat maar goed gaat.............
Werd in de gaten gehouden door een lid van de veestapel
Re: GU-50 Monoblokken
Even lekker bezig om alles op het subframe te bevestigen,kom ik er achter dat een elco op de fase print een elco op de 12v voedingsprint raakt
De elco op de print is te lang!
Zonde van die hele mooie 47uF 100v Elna silmic 2 is 25mm hoog en 23mm gaat passen.
Welke elco zou op deze plek een goede vervanger zijn?
Iemand een idee of maakt het niet uit wat ik er in zet.
De elco op de print is te lang!
Zonde van die hele mooie 47uF 100v Elna silmic 2 is 25mm hoog en 23mm gaat passen.
Welke elco zou op deze plek een goede vervanger zijn?
Iemand een idee of maakt het niet uit wat ik er in zet.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Bovenste printje omdraaien, zit die driepoter mooi veilig onder die andere print en je kan ook nog beter bij de zekering (al zou je die nooit moeten vervangen natuurlijk)
Optie 2: plaats de Elna liggend op de print, fixeren met lijm/tyrapje/beugeltje/whatever. (als die ruimte er is.. kan niet zien wat er achter ligt)
Kees
Optie 2: plaats de Elna liggend op de print, fixeren met lijm/tyrapje/beugeltje/whatever. (als die ruimte er is.. kan niet zien wat er achter ligt)
Kees
Re: GU-50 Monoblokken
Bedankt Kees.
Probeer optie 2,op zijn kant.
Het printje er boven is uitgemeten op de rest,boor liever geen extra gaten in het subframe.
Probeer optie 2,op zijn kant.
Het printje er boven is uitgemeten op de rest,boor liever geen extra gaten in het subframe.
Re: GU-50 Monoblokken
Dat krijg je met die dure dingen, Met al dat water,wel eerst de print weer drogen
Anne
Anne
