Voorversterker voor LM4780 versterker Knuisje
Moderator: Beheerdersteam
Re: Voorversterker voor LM4780 versterker Knuisje
Die koelblokjes, zijn die echt nodig? Ik heb ze er namelijk niet opzitten.
- ronnydepony
De voeding is volgens een ontwerp van Ray.
Zweitse, je gaf aan dat je deze spanningen meette : DC out meet ik -15,23V en +14,83V
Dit kan volgens mij enkel liggen aan de tolerantie van de weerstanden.
Om exact 15V te hebben volgens LM317.exe moet je bij een R van 220 Ohm een R van 2420 Ohm in serie hebben.
Voor de werking zal de verkregen spanning geen invloed uitmaken.
Denk niet dat die koelblokken echt nodig zijn, kwaad kan het zeker nooit
Zweitse, je gaf aan dat je deze spanningen meette : DC out meet ik -15,23V en +14,83V
Om exact 15V te hebben volgens LM317.exe moet je bij een R van 220 Ohm een R van 2420 Ohm in serie hebben.
Akkoord, ga ik er vanuit dat het wel goed komt.ronnydepony schreef:De voeding is volgens een ontwerp van Ray.
Versterker vandaag verder afgemaakt, aangesloten op de eindversterker, ingeschakeld en een vreselijke brom. Lijkt mij een massa probleem. Als ik de voor versterker uit zet, en de eindversterker staat nog aan, hoor ik naar enige tijd een vreselijk hoge toon uit de boxen. Het ene ledje op de voeding blijft ook nog steeds langer branden dan de andere. Ook daar zit nog iets niet goed. Ik heb ook het idee dat daar ook de hoge toon vandaan komt. Gaat allemaal dus nog even niet zo lekker. Morgen alles nog maar een nalopen.
Wellicht een niet gelijkmatig leeglopen van de elco's uit de voeding (de pieptoon bij uitschakelen). Probeer eens een paar weerstanden van een paar k parallel over de elco's te zetten.
Ik moet de mijne eigenlijk ook eens onder het stof uit halen. Heb nog LM4780, LM3886 en LM3875 versterkertjes liggen
Groeten,
Mischa
Ik moet de mijne eigenlijk ook eens onder het stof uit halen. Heb nog LM4780, LM3886 en LM3875 versterkertjes liggen
Groeten,
Mischa
Kuch, ik kom net mijn printje tegen met het verhuizen van mijn spullen naar m'n nieuwe schuurtje