Surround voorversterker/processor

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

]eep
Contacteer:

Re: Surround voorversterker/processor

Bericht door ]eep »

Ik heb daar geen zwarte gezien. In China hebben ze dus ook geen last van discriminatie. :roll:

Een DSP zit er toch al in? Of bedoel je voor eq. en filtreren enzo?

Ik word trouwens bijna tureluurs van alle dac's die er zijn en welke chippies 'hot' zijn.
Cirrus CS4397 DAC en CS8416 receiver
Wolfson WM8740
Burr Brown PCM1794 DAC
TDA1541
Sommige vermelden ook niet eens welke ze gebruiken vanwege dat ze niet gekopieerd willen worden (oftewel ze zijn OEM voor n bestaand merk/ importeur in de USA).
High quality processing chips used throughout - Cirrus Logic for main D/A converter and National Semiconductor LF353N for op-amp (Please understand that in order to deter unlawful design copy, manufacturer chooses not to disclose the exact model number for the main D/A converter chip and we respect their decision. The chips inside the unit have been erased off model number during production.)

Quote van Grant fidelity.

MOD?: Zal ik even een apart topicje voor die DAC aanmaken? Want het is geen surround DAC en dus OT.
Dit gaat trouwens ook meer over kant en klaar en hoort dus eigenlijk ook niet in "Elektronica Zelfbouw en tweaks » Versterkers"
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

]eep schreef:
MOD?: Zal ik even een apart topicje voor die DAC aanmaken? Want het is geen surround DAC en dus OT.
bedankt!
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

De Mocha Ly-M2 heeft nog een iets duurder broertje: de X-3b. Ik ben er nog niet achter wat precies het verschil is, ik vermoed dat hij beter (ik weet ff niet hoe dat heet: grotere weerstandjes ed die makkelijker te solderen zijn dan dat hele fijne spul) opgebouwd is. Hij is ook wat zwaarder en breder.

Eerst nog even een foto van de Mocha JY-M2
Afbeelding

Mocha X-3b
Afbeelding
Afbeelding

Ik vermoed dat er ook iets is met de USB: er zit een cd bij met drivers voor het CM102s+ chipje. Ik moet het nog eens even laten vertalen. (inmiddels vertaald, heb nu even tijd)
#-o /me kijkt naar de foto
Ahem, er zit een USB ingang op.
Ik kan uit dit verhaal niet distilleren of hij asymmetrisch aangestuurd wordt.
The actuation installs the notice: The Vista/Win7 system's user, please enter the Vista table of contents to click on the setup.exe installment. The XP user please enter the XP table of contents to click on setup.exe the installation procedure. Please first meet inserts the USB line after the computer USB 2.0 connections enters the actuation corresponding catalog installment again, otherwise in the installation process to insert equipment's English prompt to be unable invited to install. If the USB wiring has replaced the PC end receptacle, please deletes after the increase/delete program do install the actuation. If after the USB line turns on PC, is distinguished by the system tacitly approves the USB audio equipment please not to need to pay attention, immediate packing the official actuation which we provide then. If the use system recognition's default USB audio equipment may also use, but did not look that the digital output option, is unable to transmit Dolby the AC3/DTS audio frequency class, can only listen to the ordinary music. Ordinary music document like FLAC/MP3/APE/AAC/music CD and so on, with downloading overwhelming majorities and so on RMVB/MPG/superior cool /PPLive is the PCM two sound tracks, the decoder will examine the digital signal to demonstrate PCM DECODE, will recommend you to use personally with the audio frequency form correspondence 2.1 broadcast pattern appreciation which will broadcast (according to remote control's on Listen to cut 2.1/5.1 patterns, will request an audience specifically instruction booklet). Certainly you may also use Dolby Pro Logic hypothesized are 5.1 sound track broadcasts, please act according to likes choosing personally.

Het volgende stukje staan de verbeteringen van de -b versie:
Afbeelding
X-3b nieuwe versie beschikt over een koorts en andere winkels verkocht met de reguliere versie van het onderscheid:
(De volgende geldt alleen na januari 2010 de verkoop van een nieuwe versie van X-3b)
Vervanging PCB voor de Mocha-X3b,
  • Een uniforme toepassing van 3 Zoom: signaalversterking, spanning amplificatie, stroom amplificatie (een totaal van negen op-amp)
    Zal worden opamp uit de 4580 2604 te vervangen (3)
    Verhoog het relais te voorkomen maar net op haar machines en de nieuw ontdekte signaal wanneer de sonic boom
    Vervanging voeding voor 12V, een significante verbetering in geluidskwaliteit dan de oudere modellen nog meer superieur 9V power supply
    Vervanging van hoge-precisie weerstand voor de Verenigde Staten VISHAY koortshifi weerstand
    Vervanging van top-level transmissiesignaal capaciteit ENLA Promise condensator (zwart)
    KoortsHifi versie van X-3b vergelijking met de normale versie, een meer substantiële hoge frequentie en lage frequentie is meer zware, duik dieper. Het totale effect op een hoger niveau en meer haar bekwaamheid. Perfect herziene versie van X-3b gewone klankbeeld is te open, middelmatige en lage frequentie is niet voldoende substantiële tekortkomingen.
    Luisteren naar muziek is meer pure, muzikale smaak dikker, hoe beter de interpretatie van de menselijke stem. Volledige spelen de voordelen van drie-polige op-amp goed te maken voor de gewone editie bij het luisteren naar muziek, dynamische en muzikale tekortkomingen. Tegelijkertijd versterken de filmische effecten, geluid realistischer om de dynamische sterke dynamiek te herstellen is fascinerend telepresence sterker.
    Extra USB-aansluiting op een computer, de echte oplosbare PCM / SPDIF uitgang van de bron 5.1
    (Oplossingen SPDIF bron noodzaak om drivers te installeren), verwijder de computer spelers om de kosten van de digitale uitgang van de geluidskaart te verhogen, het effect is op een groot podium.
    Power geheugenfunctie, een geldboete, permanente bewaring;
    Decoder maakt gebruik van twee op amp (D / A na een JRC4580 SO-8-pakket, en dan het invoeren van de elektronische volume IC, en vervolgens via een versterker op GCO 4580 DIP-8-pakket); een signaal / ruisverhouding betere geluidskwaliteit groter te zijn upgrade
    Stel het volume en hoog-bas ingevoerde gebruikte Japanse 6klassieke-kanaals elektronische volume IC M62446 (dit IC digitale en analoge voeding apart).
    Met 30W transformatoren voeding naar de machine het werk zorgen voor stabiliteit, warmte klein.
    Machine met hoogwaardige materialen: ingevoerde high-speed snel herstel diode gelijkrichter, ELAN Koorts, elektrolytische condensatoren, Zweden EVOX Box condensatoren, precisie weerstanden.
Dit zijn de verschillen tussen de X-3b en de JY-M2
X-3 en de parameters van JY-M2 competitie

X-3 Als gevolg van twee op versterker, het effect is absoluut winnen JY-M2

In de geluidskwaliteit, X-3 is krachtiger, het bekijken van high-definition films op de uitstekende dynamiek te herstellen is dwingend, dynamische zin van een sterke

X-3 alt is meer goed af, en duik dieper in de bas om vrij te spelen.

Opmerking: In vergelijking JY-M2, verwijder de analoge ingang interface. X-3 is momenteel de interface is een dual-fiber, een digitale coaxiale, 1 USB. Dus als u analoge input, moeten we selecteren JY-M2 Oh.
Daarna komt weer het verhaaltje van de chauffeurs =; drivers :o
Ook nog even een plaatje van de binnenkant van de Hifi 360 HF-D1B
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ]eep op di 09 mar 2010, 0:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Over een Mocha
Een tijdje terug las ik dat de JY-M2 een opvolger zou krijgen, waarbij wat kleine verbeteringen zouden worden aangebracht en waarbij 1 van de 2 coachiale ingangen plaats zou maken voor een USB-ontvanger. Ik heb geen idee in hoeverre de X-3b een broertje danwel een opvolger is, maar ik zie dat ook de analoge ingangen zijn verdwenen. En dat 5.1 CH-OUT is vervangen door ANALON OUT. Volgens mij heeft China ook Google translator in de ban gedaan.

Het zou mooi zijn als op het gebied van bediening wat kleine onvolmaaktheden zijn aangepakt. De JY-M2 houdt namelijk enkele instellingen niet vast. Zo heeft het apparaat bijv. 2 luidsprekerconfiguraties. Bij Config1 gaat het sublaag naar het subwooferkanaal, en bij Config2 naar de twee hoofdluidsprekers. Bij uitschakelen vergeet het apparaat de gekozen stand, en start het vrolijk op met Config1. Dit betekent dat ik het subkanaal moet downmixen, als ik het apparaat onzichtbaar als decoder in een 5-kanaals versterker zonder subkanaal wil wegwerken.

Onzichtbaar wegwerken heeft tevens als voordeel dat het oog tijdens een film niet naar het venster wordt getrokken, waar elke minuut PCM DECODE of AC-3 DECODE overheen scrolt. Dat valt nog nauwelijks op als het backlight met de afstandsbediening op de laagste stand wordt gezet, maar ook die instelling wordt niet onthouden.

Een derde onvolkomenheid is de decoderstand. Het apparaat herkent en decodeert automatisch AC3 en DTS, dus daar geen onkijken naar. Bij een stereo signaal schakelt het apparaat echter automatisch naar PRO-II. Na een druk op de afstandsbediening spingt hij keurig op STEREO. Kies ik vervolgens op de satellietontvanger een andere zender, dan wordt het signaal weer als Prologic gedecodeerd, terwijl het menu nog op STEREO staat. Dit laatste blijkt uit het feit dat na 1x drukken het scherm verspingt naar PRO-II. Pas na nogmaals drukken verschijnt STEREO, en klinkt het ook weer gewoon stereo.

De geluidskwaliteit van de Mocha is meer dan uitstekend, al geeft hij niet diezelfde openheid als de HK-DAC. De laatste blijft bij mij in gebruik voor gewone muziek, en dan is het geen enkel punt als de Mocha standaard voor surroundweergave kiest. Maar het kan nog ietsje beter de bediening kán nog ietsje netter... O:)
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ik denk dat je dat wel blijft houden: stereo blijft altijd nauwer luisteren dan surround. :-s dubbelzinnigdubbelzinnig

De X-3b lijkt een paar van die onhebbelijkheidjes die jij noemt niet te hebben. Maar voor mij zijn die paar analoge ingangen nou juist net weer wat ik nodig heb. :( Ik moet nu steeds de MM en TV (sat) ompluggen omdat ik maar 2 ingangen heb. Ik denk dat ik toch meer neig naar de Hifi360 HF-D1B, die heeft dat wel allemaal, en een wat grotere beter ogende kast met professioneel ogen display. In de prijs zit 'm het verschil niet.

Ik heb nòg een andere gevonden: hij lijkt er als 2 druppels water op de Mocha X-3 (zonder a) en hij heet: Macaw JY-M6
Macaw JY-M6 front.jpeg
macaw jy-m6 inside.jpg
Macaw JY-M6 back.jpeg
Ik denk dat je op deze doelde?
Laatst gewijzigd door ]eep op di 09 mar 2010, 2:19, 2 keer totaal gewijzigd.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

pics doen het niet... :(
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

ah, nu snap ik wat je bedoelt, de laatste 3
zal t ff fixen (proberen).

ik ben ze aan't opslaan zodat ik ze kan u/l
Laatst gewijzigd door ]eep op di 09 mar 2010, 0:40, 1 keer totaal gewijzigd.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Upload ze gewoon naar het forum
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

]eep schreef:
Ik denk dat je dat wel blijft houden: stereo blijft altijd nauwer luisteren dan surround. :-s dubbelzinnigdubbelzinnig
De laatste zin in mijn vorige post heb ik even aangepast. Ik bedoelde dat de bediening nog wel een beetje voor verbetering vatbaar is, al leek het inderdaad of ik wilde zeggen dat de geluidskwaliteit nog beter kon. Die is echt meer dan prima. Maar genoeg apparaten halen het niet bij de openheid van de HK-DAC. Had ik die laatste niet liggen, dan zou ik zonder enig bezwaar de Mocha ook voor audio gaan gebruiken... althans, als hij op stereo zou blijven staan.
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Nou, ik sprak ook gewoon voor mezelf hoor. Of hij moet echt wonderbaarlijk goed zijn, anders zou ik toch een aparte DAC of iig pad naar de versterker willen. Ik heb alles zo minimalistisch mogelijk dus dan wil ik er voor stereo zeker niets onnodigs tussen hebben.

Ik blijf het toch een lastig probleem vinden om alles zo simpel mogelijk te doen. Ik heb nu CD (MHZS 33 volledig gemod, opamps eruit, buisjes gerolled + voeding >V, buisjes meer versterking, PIO's +Ccaps) en LP (ook lang verhaal) direct in de versterker (Yarland FV34AIII, gemod) in Ref3A MMC's. Je snapt mss wel dat alles aan elektronica wat er extra tussen komt teveel is.

Het vervelende is nu alleen dat ik steeds als ik TV wil kijken met geluid over de stereo ik moet gaan ompluggen. En ik ben van plan om het PC-geluid (lossless 24/96 via Foobar voor stereo en 5.1 voor film via MPC/FFD-show) op dezelfde speakers aan te sluiten. Dan kom ik dus uit op 1 extra apparaat-ingang voor stereo (Musiland US/USD >coax>goede stereo-DAC) en 3 extra voor cinema-geluid (sat (2.0), DVD/BD(sp/dif), PC (Musiland sp/dif).
Verder ben ik al langer van plan om de DAC in mijn cd-speler te vervangen voor een Cirrus CS4397 DAC met CS8416 receiver (Lampizator-dac) vóór de bestaande buizentrap. Deze heeft wel 2 ingangen: optisch en coaxiaal. Maar als ik het bordje inbouw in de kast van de CD dan kan ik niet meer omschakelen.

Als PC heb ik daarvoor een laptop liggen met defect scherm. Die kan ik daar prima voor gebruiken (stil en krachtig genoeg). Maar ik kom nu wel uit op 3 of 4(!) DAC's. Dat is een beetje van de gekke.
1: Musiland voor USB>2x SP/DIF
2: Hifi360 voor AC3 en DTS decoden
3: DAC-bordje voor de MHZS (onderste uit de kan)
4: 24/96 of 192 stereo DAC voor Foobar (onderste uit de kan)
En dan nog een keer aktief gaan filteren voor 2 actieve subs onder de fronts...

Ik wil teveel denk ik. Of eigenlijk: ik wil iets waar de industrie nog geen massavervaardigd antwoord op heeft: audio, video en pc verenigen. En dus moet je het zelf doen. Gelukkig hoeft het niet allemaal in 1x. En als je het uit China haalt kost het niet echt veel.
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

Zou het dan niet lonen om een leuke surroundreceiver naar wens te modden? Kost wat, maar dan heb je in ieder geval alles in één kastje met één afstandsbediening..
Stereo door een surroundversterker is natuurlijk een no-no, maar zijn de kanalen/voeding dan niet zo te scheiden dat je in ieder geval links/rechts dual mono kunt opbouwen? Anders blijf je maar voor elke situatie een optimale weg aanleggen, waardoor je met 5x zoveel apparatuur zit dan minimaal noodzakelijk en weinig gebruiksgemak...
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Uhm.... nee. :roll:

Ik heb een surroundversterker gehad voor bij de tv. Blij toen ie de deur uitging. Daar valt niks aan te modden, het klinkt nergens naar en het wordt ook nooit wat. Of je moet er €5000 tegenaan gooien en dan nog zou ik het voor geen goud willen ruilen voor mijn eigen buizenversterker van €300. Het zijn twee verschillende werelden, net als "haifai" en high-end audio.

Bovendien, met optie 2 alleen ben ik waarschijnlijk voor €110 net zo ver en net zo goed. Ik zie helemaal het nut van HDMI schakelen niet in als op je tv toch al 4 ingangen zitten die automatisch omschakelen. Het gaat alleen om het geluid.
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

Dat is waar... maar toch... gebruiksgemak telt ook voor iets. En die werelden hebben toch ook raakvlakken. Het geluid van de tv wil je toch ook over je buizenversterker? En je mp3-speler, en je DVD/BD, en je cd, en je computer en je tuner? In zo'n geval zou je alles op de surroundversterker kunnen aansluiten, en dan de pre-out naar je buizen. Dan kunnen de 'ongebruikte' kanalen gebruikt worden voor de overige 3.1 speakers wanneer je film kijkt. En die voor die kanalen zou je dan ook de pre-out kunnen gebruiken...
Was er maar een goede surroundvoorversterker op de markt voor een schappelijke prijs met genoeg ingangen en goede componenten :P wat eigenlijk het zelfde is als de vraag in de openingspost... ik heb er ook wel eens naar gezocht en kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie..zoiets bestaat niet voor een normale prijs...

En een surroundreceiver, daar alles wat je niet gebruikt eruit slopen en in een fatsoenlijk klein kastje bouwen...?
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Ik word door hetzelfde gedreven als Jeep en ga ook uit van een goede stereo basis, met DTS/AC3 als uitbreiding voor het geluid. Die basis kan dan geheel naar eigen smaak en zonder overbodige omwegen worden ingericht, incl. goede MC/MM-pre, AD-converter, aktieve filtering, enz. Wellicht voeg ik hier nog eens routing van het videosignaal aan toe, al betwijfel ik dat. Ik vind het eigenlijk wel prettig om naar muziek te blijven luisteren zolang het journaal of een film nog niet is begonnen. Dat het beeld op TV onafhankelijk is van mijn audio-installatie zie ik niet als nadeel, en levert me meer gebruiksgemak op.

Maar al te vaak vroeg ik me af of ik niet gewoon een HT-receiver als basis zou nemen, maar ik moet al jaren vaststellen dat me dat zonder concessies nooit brengt waar ik wil. En dat kost dan ook nog eens nodeloos veel tijd en geld.

Zelf modulair iets samenstellen blijkt dan uiteindelijk toch eenvoudiger en veel betaalbaarder te zijn. Met als resultaat de gewenste kwaliteit en opties... zonder overbodige poespas, en dus best gebruiksvriendelijk. O:)
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ik denk dat je met de Chinese oplossingen zoals de Mocha en Hifi360 hierboven toch al een heel eind in de goede richting komt. Hardwarematig zijn ze zeker niet slecht.
Voor zelfbouw is dat het lastigste onderdeel (lijkt mij hoor), een eindversterker maken met een aantal t-amps is lang zo lastig niet.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Het gebrek aan een decoder was tot voor kort inderdaad het enige probleem. De rest is behoorlijk standaard, en wie niet alles zelf wilt bouwen koopt gewoon geassembleerde printjes. Voor modules als een HK(lampucera)-DAC loont zelfbouw niet eens. Dan is het alleen nog een kwestie van alles doordacht aan elkaar knopen en er een kast omheen bouwen. 8)

Maar wat ik me toch afvraag: waarom wil je zoveel DAC's gebruiken?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Marp schreef:
Maar wat ik me toch afvraag: waarom wil je zoveel DAC's gebruiken?
Voor elke bron een passende DAC :D :lol:

Net als gitaristen, die hebben ook voor elke stijl een andere gitaar 8)
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

ja dat vroeg ik me ook af. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil zo min mogelijk maar ik kom er bijna niet onderuit. Het gaat ook eigenlijk meer om de chipjes die er inzitten. USB receiver, sp/dif transmitter, stereo DAC, 5.1 DAC, en dan de uitgangstrappen daarvoor.

Bij kant en klare oplossingen is het maar afwachten wat je krijgt. Dat vind ik ook een flink nadeel.

Trouwens, of je het weet of niet: het barst in je huis zowieso al van de DACs, in je PC, in je telefoon, in je spelcomputer, in je cd-speler, in je tv-ontvanger in je DVD-speler. Dus die paar meer maakt dan ook niet meer uit. :mrgreen:
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ik ben trouwens weer wat wijzer: als ik de hong-kong dac van Lampizator in mijn cd-speler inbouw kan ik wel degelijk schakelen tussen coax en optisch. Er zit een jumpertje op. De kan ik natuurlijk ook aan een flipswitch koppelen aan de achterkant van de kast of iets dergelijks. De optische ingang kan ik van het bordje afsolderen en verplaatsen naar de achterkant van mijn cd-speler, die kan dan mooi ipv de coax-uit die afgekoppeld wordt. Zo kan ik 1 super DAC en fijne buizentrap voor zowel de CD als bv PC gebruiken.

Ik vind het alleen esthetisch geen fraaie oplossing: het wordt dan meer een cd-speler/voorversterker/DAC met een los schakelaartje op de achterkant. Het maakt mijn high-end cd-speler ook een beetje onverkoopbaar.
MHZS Dac-mod digitale aansluiting.jpg
MHZS Dac-mod montage DAC.jpg
Foto's van Koifarm
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Boppo84 schreef:
Dat is waar... maar toch... gebruiksgemak telt ook voor iets. En die werelden hebben toch ook raakvlakken. Het geluid van de tv wil je toch ook ...? In zo'n geval zou je alles op de surroundversterker kunnen aansluiten, en dan de pre-out naar je buizen. Dan kunnen de 'ongebruikte' kanalen gebruikt worden voor de overige 3.1 speakers wanneer je film kijkt. ...
Was er maar een goede surroundvoorversterker op de markt voor een schappelijke prijs met genoeg ingangen en goede componenten :P wat eigenlijk het zelfde is als de vraag in de openingspost... ik heb er ook wel eens naar gezocht en kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie..zoiets bestaat niet voor een normale prijs...
Natuurlijk kijk ik daar ook wel naar: maar zoekend naar plaatjes van een achterkant kwam ik dit verhaal (tragedie/anekdote) tegen op htforum:
Topic: Onkyo TX-SR507 & Mordaunt-Short Avant (valt tegen) schreef:
Ik heb van de week zojuist de bestelde Onkyo TX-SR507 binnen gekregen, en ik moet zeggen... hij valt me vies tegen. ...
...
Ik heb mijn Onkyo TX-SR507 aangesloten op twee Mordaunt-Short Avant 906i zuilen (aangeschaft bij Van Ingen, gaven daar in de luisterkamer een heerlijk geluid). Het geluid dat ik eruit krijg is helder, duidelijk, clean, en... digitaal. De standaard instelling geeft een kil geluid - de Onkyo heeft een "Pure Audio" stereo modus waarbij de EQ wordt uitgeschakeld, maar dat geluid bevalt dus absoluut niet. Door zelf wat aan de EQ te sleutelen, wordt het al beter. Door de Audyssey setup te draaien (automatische instelling met setup-microfoon) krijg je nog iet wat betere instellingen met een mooi klankbeeld.

Helaas kan het geluid me totaal niet boeien! Ik ben nog nooit teleurgesteld geweest in mijn versterkers, de vorige twee heb ik van de straat geplukt zeg maar, analoge versterkers met een mooi warm geluid. Nu voor het eerst doe ik een grote aanschaf, en... teleurstelling.

Voor film voldoet hij prima. Ik heb hem verder aangesloten op de Mordaunt-Short Premiere surround set (kleine boxjes) om een 5.0 te creëren... Als ik film kijk heb ik goed geluid, ik stel daar niet zulke hoge eisen aan. Mij gaat het vooral om het stereo muziek geluid, dat uit mijn twee zuilen komt.

Met mijn zuilen en mijn surround luidspreker set ben ik prima tevreden, en die ga ik ook zeker niet weg doen, maar ik vind het geluid van de 507 veel te clean. Het pakt me niet, het raakt me niet. Er mist iets aan.

Waarom post ik dit? Wel, ik vraag me af of iemand zich hier in herkent. Is dit iets van Onkyo? Ligt het aan de combinatie met mijn zuilen? Kan ik met een TX-SR606 ander geluid verwachten? Ander merk? Moet ik eerst w(h)at hifi magazines gaan lezen?

Ik wilde juist een 5.1 receiver zodat ik video en audio kon integreren. Maar dan moet die versterker wel een lekker stereo geluid geven. Ik kan er natuurlijk een stereo amp bij plaatsen, maar dat doe ik liever niet. Dan zit ik bovendien weer met hetzelfde probleem: geeft ie wel lekker geluid?
Ik vind het verhaal echt zó tekenend. Daar ga ik me dus niet meer aan branden.
Als je de binnenkant ook ziet van dat spul: zo goedkoop allemaal. Daar valt geen eer aan te behalen. Als je de specs goed leest dan weet je eigenlijk al genoeg: 7.2 kanaal: 140W bij 6 ohm - 1 kanaal aangestuurd. langepenisspecificatie noemde iemand zoiets toch?
koifarm
Ook commercieel actief

Bericht door koifarm »

Hallo jeep, lang niets gehoord.

Hoe lijkt je dit product:

Afbeelding

Afbeelding

Emotiva UMC-1

Trouwens de hong kong DAC in een MHZS speler bouwen vondt ik een aangename verbetering.
Ik ben nog steeds bezig met die appparaten, op dit moment staat hier een 88G voor ombouw.

Ik heb heel lang een Sony dolby in de ronde versterker gehad voor het HT gebeuren, met daarop aangesloten op de pre- uitgang een buizenversterker die ik analoog direkt kon doorschakelen om stereo onbehandelt te luisteren.

Ronny
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

he Ronny, ja, zit nu weer in wat rustiger vaarwater.

Dat denk ik ook wel, ik had het nog steeds op de agenda staan. Ik heb nu zaterdag weer even gesoldeerd aan de MHZS (weer een fijne brandblaar rijker :x ) maar het resultaat mocht er weer zijn: hij klinkt alweer beter.
Ik heb de weerstandjes voor de versterking van de buisjes weer iets verder richting het standaard V gedaan. En ik heb de uitgangscaps vervangen door CC 6.8 uF PX ipv 10 uF APW.
Ik ben nu van wat vervorming af (dit kon ik horen bij piano-aanslagen) en het klinkt nogmaals ruimtelijker.

Ik zal dat apparaat eens uitzoeken: het ziet er heel mooi uit iig. En de prijs valt ook best mee eigenlijk: $700.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit ziet er ook erg goed uit:
Emo-Q™ automatic multi-channel room correction and loudspeaker setup. Calibrated measurement microphone included.
Quadruple bass manager with independently selectable high and low pass frequencies from 40hz – 250hz, in 5 or 10Hz increments (depending on frequency)
Selectable 12db or 24db per octave high pass and low pass filters by channel groupings

Kun je dus ook gewoon als filter gebruiken! Eigenlijk wel wat ik zocht!
koifarm
Ook commercieel actief

Bericht door koifarm »

Jeep, dit merk heeft meer leuke spullen.

Maar voor stereo audio luisteren moet je alles kunnen bypassen.

Ikzelf had nog een audioprocessor liggen van videologic,alle troep na de DAC's verwijderd, een paar UCD erachter en klaar.

CC heeft ook de opvolger serie(PWA) van de APW deze gebruik ik in mijn LEGO UCD projekt.
Een goedkope MKP condensator die prima Elco's in audioschakelingen kan vervangen.

Ronny
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

700 dollar, kuch, prijs valt mee? :roll:
Voor die prijs kun je er zo nog wel wat vinden (rotel, marantz, denon etc etc)
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Dat meen je niet serieus toch?

Rotel heeft 2 modellen: RSP-1570 voor €1999 en
De Rotel RSP-1069 surround-processor/voorversterker is leverbaar in mat-zwart en zilver, en gaat rond $ 2200 kosten.
NAD M15 HD Surround Voorversterker
De prijs van deze hele mooie AV voorversterker (in ieder geval gekeken naar de specificaties) is 4500 dollar. Op korte termijn kunnen we deze hier verwachten, met een bijbehorend prijskaartje in euro's.
Marantz heeft alleen receivers, en Denon... :-# is voor patsers zonder smaak

En dan te bedenken dat dat spul meestal al achterhaald is als het uitkomt (en je dus al de volle mep betaalt). Nee dan vind ik $700 of €500 een hele nette prijs.
Plaats reactie