Onder de 100 a 200 Hz gaat de kamer de laagweergave domineren, je hoort niet de speaker maar de kamer. Ik weet niet hoe dat precies gaat uitpakken met nearfield, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Zeker in een studio wil je je respons neutraal hebben. Aan je laagweergave zul je dus iets moeten doen, passief met basstraps, helmholzresonatoren e.d. dan wel actief.wouter schreef:Die L18 monitoren zijn in kant en klare kastjes te bouwen a 99,-
http://www.intertechnik.de/Lautsprecher ... 53020.html
Schiet je wel door het budget heen![]()
Maar als je over CNC praat zal dit wel bijna een beledigend voorstel zijn![]()
Zonder een hele discussie op te laaien, wel ff benieuwd naar mijn uitspraak dat een Alu bas met vlakke afstemming misschien wel heel 'clean' klinkt, misschien wel 'te' wanneer je hem gebruikt voor afmixen. Daarvoor heb je denk ik genoeg aan een bas die niet in de soep loopt maar strak blijft, met 'warmte' attack en drive... zodat je niet het laag op smaak loopt te brengen met een ietwat te kalme speaker.
Anderzijds, die L18 klinkt echt heel goed op stevige stands en net iets onder oorhoogte. Ja - opletten: niet onder gaan zitten, dus zoals in een studio-tje zo vaak stoer lijkt...
Ontwerp "studio"monitor gezocht
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ontwerp "studio"monitor gezocht
Goed ideeb_force schreef:Gaan weer weer offtopic, hihihi![]()
(Mods verplaats desnoods maar weer)
MOD: topic is inmiddels opgeschoond.
Hoe een studiomonitor hoort te klinken gaat verder in een nieuw topic.
Nou, ongeduldig als mijn broer is, heeft ie al iets in de winkel gekocht, dus...