Hoeveel schijfruimte is er voor attachements? Ik kreeg net de melding: 'Sorry, de bijlagequota is bereikt.'.
Dit is bijgesteld.
Leeuwarden schreef:
Vraag: kan het zijn dat de gelezen berichten uit de PB uit-box niet verwijderd worden?
Ik heb een PB-tje gestuurde en reactie gehad maar het PB-tje wat ik stuurde staat nog steeds in mijn uit-box als zijne niet gelezen.
Nog steeds? Dit werkt niet anders als voorheen. Als de ontvanger het bericht gelezen heeft, zou het dus uit de outbox moeten zijn verdwenen.
MichaelB schreef:
Ik zie ook dat er een zwart stipje naast het topic staat (dat witte notitieblaadje, of hoe noem je dat?). Heeft dat er wellicht iets mee te maken?
Henkjan gaf al antwoord v.w.b. de zoekindex. Het zwarte stipje in het ikoontje voor een topictitel geeft aan dat het een topic is waarin je ook zelf hebt gepost.
In het verleden is er soms gelinkt naar ge-uploade plaatjes in een andere topic/post. Die links werken niet niet meer. Wordt dat nog bijgewerkt?
Bij gelinkte thumbnails zal dat inderdaad het geval zijn. De huidige software gebruikt een andere locatie en andere prefixes. Daarom waren alle thumbnails ook pas weer zichtbaar nadat Sander vandaag alle files had renamed.
T.z.t. wil ik wel kijken of ik betreffende posts met een scriptje kan aanpassen. Mocht iemand een voorbeeld tegenkomen, dan hoor ik dat graag. Dat zoekt wat gerichter.
Die vraag kan ik nou niet heel anders schrijven eigenlijk.
Of het mogelijk is in een topic te zoeken (dus dat hij andere berichten wegfilterd enzo).
Zijn diverse forums die dat hebben (diyaudio, tweakers enzo).
Maar ZBA gebruikt phpBB. De zoekfunctie is niet anders dan dat de makers daarvan hem programmeerden.
Zoeken in:
[x] Titel en berichten
[ ] Berichten
[ ] Titels
[ ] Eerste berichten
Fijn dat je het vond, want je vraag was me even ontgaan. BTW: aan de quote-tags in je post te zien heb je "[X] Schakel BBCode uit" aangevinkt. O:)
Daar snap ik geen bal van want in mijn profiel staat hij als ingeschakeld, en in andere topics kan ik wel gewoon quoten? daar zie ik ook smileys en in dit topic niet?? help!!
Het kan zijn dat je in een post per ongeluk de vakjes aanvinkte, en dat die instelling even bewaard bleef in de cache of in een cookie. Edit: het lag aan de permissies voor dit forum (=aangepast). Die werden geldig op het moment dat dit topic alleen nog maar in "Mededelingen" werd getoond.
b_force schreef:
Is het probleem met links/plaatjes die in hetzelfde scherm openen al gefixt?
Dit is geen probleem wat gefixed moet worden. Het is het gevolg van het opvolgen van de richtlijnen voor XHTML 1.0. Deze schrijven voor dat een bezoeker zelf dient te bepalen in welk venster een link wordt geopend.
Nu wijken we daar toch al vanaf, dus kunnen we dat maar beter consequent doen. Voor de attachments duik ik daarom t.z.t. ook nog in de codes.
In het verleden is er soms gelinkt naar ge-uploade plaatjes in een andere topic/post. Die links werken niet niet meer. Wordt dat nog bijgewerkt?
Bij gelinkte thumbnails zal dat inderdaad het geval zijn. De huidige software gebruikt een andere locatie en andere prefixes. Daarom waren alle thumbnails ook pas weer zichtbaar nadat Sander vandaag alle files had renamed.
T.z.t. wil ik wel kijken of ik betreffende posts met een scriptje kan aanpassen. Mocht iemand een voorbeeld tegenkomen, dan hoor ik dat graag. Dat zoekt wat gerichter.
Steek er w.m.b. geen extra moeite in Marp. Daarvoor komt het te weinig voor denk ik.
Ben inmiddels gewend aan de nieuwe forum layout. Het is soms vrij subtiel maar het voelt wel een stuk prettiger en als een behoorlijke vooruitgang. De editor werkt ook veel prettiger nu.
Mag ik even opmerken dat ik het een positieve upgrade vind, het nieuwe forum zo! Dank aan de moderators en eenieder die zich hiermee bezig heeft gehouden, het ziet er netjes en fris uit
.
Als dank voor de waarderingen dertig drie nieuwe toevoegingen aan de berichten-editor:
[youtube] -> simpel een youtube film toevoegen
[strike] -> tekst doorhalen (hehe eindelijk kan dat!)
[hr] -> horizontale lijn
.
Erg leuk die opties met youtube en tekst enzo!! Het wordt zo echt een zeer net geheel.
Is er ook nog een optie om (kleine)formules handig te kunnen opschrijven?
Maar is het mogelijk of niet?
Ik weet dat ze een dergelijke optie hebben op het wetenschap forum.
Nu hebben we hier niet heel erg veel formules, maar soms kan het wel praktisch zijn.
Ik heb even rond gezocht. Ik geloof dat het standaard NIET in phpbb zit, maar met Latex of PhpMathPublisher is het mogelijk.
Even wat ervaring. Op het oude forum werden alle berichten automatisch als gelezen gemarkeerd als je de browser afsloot. Op zich erg handig. In de nieuwe opzet is dit niet meer zo en blijven niet gelezen berichten ook als niet gelezen gemarkeerd. Is wat voor te zeggen maar aangezien ik niet alles volg blijven die berichten die ik niet lees zo gemarkeerd staan en verliest die functie zo zijn functionaliteit: Het loopt dan min of meer vol met die "niet gelezen" symbooltjes.
Een knopje om alle berichten in 1 klik als gelezen te markeren zou wel handig zijn.
Is het trouwens niet handiger om de zoekmachine automatisch te laten zoeken op topics en niet op berichten?
Je kunt dit natuurlijk wel zelf instellen, maar ik denk dat meer mensen naar topics zoeken en niet naar losse berichten.
Klopt het dat de extra smilies (uit 'Toon meer smilies') niet werken als ik er op (dubbel)klik
Als ik in dat nieuwe venster op een smilie klik dan verschijnt in dat zelfde venster bovenaan wel de code maar ze worden niet in de post toegevoegd ...
Ik heb ze nu met de hand ge-copy/paste ...