Forum Upgrade

Verouderde mededelingen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

bertor schreef:
Hoeveel schijfruimte is er voor attachements? Ik kreeg net de melding: 'Sorry, de bijlagequota is bereikt.'.
Dit is bijgesteld.
Leeuwarden schreef:
Vraag: kan het zijn dat de gelezen berichten uit de PB uit-box niet verwijderd worden?
Ik heb een PB-tje gestuurde en reactie gehad maar het PB-tje wat ik stuurde staat nog steeds in mijn uit-box als zijne niet gelezen.
Nog steeds? Dit werkt niet anders als voorheen. Als de ontvanger het bericht gelezen heeft, zou het dus uit de outbox moeten zijn verdwenen.
MichaelB schreef:
Ik zie ook dat er een zwart stipje naast het topic staat (dat witte notitieblaadje, of hoe noem je dat?). Heeft dat er wellicht iets mee te maken?
Henkjan gaf al antwoord v.w.b. de zoekindex. Het zwarte stipje in het ikoontje voor een topictitel geeft aan dat het een topic is waarin je ook zelf hebt gepost. O:)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Pjotr schreef:
In het verleden is er soms gelinkt naar ge-uploade plaatjes in een andere topic/post. Die links werken niet niet meer. Wordt dat nog bijgewerkt?
Bij gelinkte thumbnails zal dat inderdaad het geval zijn. De huidige software gebruikt een andere locatie en andere prefixes. Daarom waren alle thumbnails ook pas weer zichtbaar nadat Sander vandaag alle files had renamed.

T.z.t. wil ik wel kijken of ik betreffende posts met een scriptje kan aanpassen. Mocht iemand een voorbeeld tegenkomen, dan hoor ik dat graag. Dat zoekt wat gerichter.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

b_force schreef:
Die vraag kan ik nou niet heel anders schrijven eigenlijk.
Of het mogelijk is in een topic te zoeken (dus dat hij andere berichten wegfilterd enzo).
Zijn diverse forums die dat hebben (diyaudio, tweakers enzo).
Maar ZBA gebruikt phpBB. De zoekfunctie is niet anders dan dat de makers daarvan hem programmeerden.

Zoeken in:
[x] Titel en berichten
[ ] Berichten
[ ] Titels
[ ] Eerste berichten
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum Upgrade

Bericht door ray5150 »

[quote="ray5150"]Vraagje: hoe zet je de foto's tussen de tekst?[/quote]
Ik ben eruit! werkt perfekt.
bedankt voor al het programmeerwerk....
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Fijn dat je het vond, want je vraag was me even ontgaan. BTW: aan de quote-tags in je post te zien heb je "[X] Schakel BBCode uit" aangevinkt. O:)

En dan goed nieuw voor b_force, wat ons allen aangaat:
zoeken binnen een bepaald topic kan!

Niet via de zoekpagina, maar via een zoekveld wat een beetje weggestopt zit (verbeterpunt) links onderaan de pagina binnen topics :arrow:
  • Zoek naar: [__________] [Ga]
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Ow dank je dank je dank je marp!!!

Dat is zo heerlijk voor heel erg lange topics!!

Is het probleem met links/plaatjes die in hetzelfde scherm openen al gefixt?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum Upgrade

Bericht door ray5150 »

Marp schreef:
Fijn dat je het vond, want je vraag was me even ontgaan. BTW: aan de quote-tags in je post te zien heb je "[X] Schakel BBCode uit" aangevinkt. O:)
Daar snap ik geen bal van want in mijn profiel staat hij als ingeschakeld, en in andere topics kan ik wel gewoon quoten? daar zie ik ook smileys en in dit topic niet?? help!!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum Upgrade

Bericht door ray5150 »

en als ik het bericht wijzig krijg ik wel de BBCcode aanvinkvakje én de smileys.
Nou moe. :? :? :? :shock: :?: :?: :evil:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Het kan zijn dat je in een post per ongeluk de vakjes aanvinkte, en dat die instelling even bewaard bleef in de cache of in een cookie.
Edit: het lag aan de permissies voor dit forum (=aangepast). Die werden geldig op het moment dat dit topic alleen nog maar in "Mededelingen" werd getoond.
b_force schreef:
Is het probleem met links/plaatjes die in hetzelfde scherm openen al gefixt?
Dit is geen probleem wat gefixed moet worden. Het is het gevolg van het opvolgen van de richtlijnen voor XHTML 1.0. Deze schrijven voor dat een bezoeker zelf dient te bepalen in welk venster een link wordt geopend.

Nu wijken we daar toch al vanaf, dus kunnen we dat maar beter consequent doen. Voor de attachments duik ik daarom t.z.t. ook nog in de codes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Marp schreef:
Pjotr schreef:
In het verleden is er soms gelinkt naar ge-uploade plaatjes in een andere topic/post. Die links werken niet niet meer. Wordt dat nog bijgewerkt?
Bij gelinkte thumbnails zal dat inderdaad het geval zijn. De huidige software gebruikt een andere locatie en andere prefixes. Daarom waren alle thumbnails ook pas weer zichtbaar nadat Sander vandaag alle files had renamed.

T.z.t. wil ik wel kijken of ik betreffende posts met een scriptje kan aanpassen. Mocht iemand een voorbeeld tegenkomen, dan hoor ik dat graag. Dat zoekt wat gerichter.
Steek er w.m.b. geen extra moeite in Marp. Daarvoor komt het te weinig voor denk ik.

Ben inmiddels gewend aan de nieuwe forum layout. Het is soms vrij subtiel maar het voelt wel een stuk prettiger en als een behoorlijke vooruitgang. De editor werkt ook veel prettiger nu.
Gebruikersavatar
Nijn
Berichten: 278
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 22:31

Re: Forum Upgrade

Bericht door Nijn »

Mag ik even opmerken dat ik het een positieve upgrade vind, het nieuwe forum zo! Dank aan de moderators en eenieder die zich hiermee bezig heeft gehouden, het ziet er netjes en fris uit =D> =D>

Groetjes,
Martin
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

.
Als dank voor de waarderingen dertig drie nieuwe toevoegingen aan de berichten-editor:
[youtube] -> simpel een youtube film toevoegen
[strike] -> tekst doorhalen (hehe eindelijk kan dat!)
[hr] -> horizontale lijn

.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

b_force schreef:
Is het probleem met links/plaatjes die in hetzelfde scherm openen al gefixt?
Het vervolg daarop gaat hier verder.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Is goed :wink:

Erg leuk die opties met youtube en tekst enzo!! =D> Het wordt zo echt een zeer net geheel.
Is er ook nog een optie om (kleine)formules handig te kunnen opschrijven? O:) 8)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Euh,....

Dat is een link naar een PB bericht?
Waar kan ik dat dan vinden (of kijk ik weer niet verder dan mijn :^o )
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Nee joh, niet te diep zoeken!

Ik plaagde maar wat door je een lege PM als notitieruimte te
laten openen. ;) Je zag zeker niet wie de ontvanger is? :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

ooow, hahahahah :lol:

Maar is het mogelijk of niet?
Ik weet dat ze een dergelijke optie hebben op het wetenschap forum.
Nu hebben we hier niet heel erg veel formules, maar soms kan het wel praktisch zijn.

Ik heb even rond gezocht. Ik geloof dat het standaard NIET in phpbb zit, maar met Latex of PhpMathPublisher is het mogelijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Ha Marp,

Even wat ervaring. Op het oude forum werden alle berichten automatisch als gelezen gemarkeerd als je de browser afsloot. Op zich erg handig. In de nieuwe opzet is dit niet meer zo en blijven niet gelezen berichten ook als niet gelezen gemarkeerd. Is wat voor te zeggen maar aangezien ik niet alles volg blijven die berichten die ik niet lees zo gemarkeerd staan en verliest die functie zo zijn functionaliteit: Het loopt dan min of meer vol met die "niet gelezen" symbooltjes.

Een knopje om alle berichten in 1 klik als gelezen te markeren zou wel handig zijn.

Of is het er wel en mis ik iets?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door Henkjan »

:idea: Markeer alle forums als gelezen
staat rechts bovenaan op de forumoverzicht pagina
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Thnx, ja 'tis nog even de weg vinden.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Is het trouwens niet handiger om de zoekmachine automatisch te laten zoeken op topics en niet op berichten?
Je kunt dit natuurlijk wel zelf instellen, maar ik denk dat meer mensen naar topics zoeken en niet naar losse berichten.

(kwestie van voorkeuren verzetten)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door SARK »

Klopt het dat de extra smilies (uit 'Toon meer smilies') niet werken als ik er op (dubbel)klik :?:
Als ik in dat nieuwe venster op een smilie klik dan verschijnt in dat zelfde venster bovenaan wel de code maar ze worden niet in de post toegevoegd ...
Ik heb ze nu met de hand ge-copy/paste :arrow: ... :-k ](*,) [-o<
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Is javascript niet uitgeschakeld in je browser?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door SARK »

Het werkt \:D/ thanks :!:
Bijlagen
JavaNeeva.jpg
Gesloten