Gehannes met een Wharfedale woofer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

buisje

Bericht door buisje »

Haha bekende aanblik, een zonnetje van wasknijpers.

Heb al eens eerder philips tweeters nieuwe spreekspoelen gemaakt. Papier met koperdraad, helaas rammelde die uit elkaar. Voor de focal zal ik betere lijm en impregneer technieken moeten kiezen. :wink:
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

En uiteraard hoop ik dan ook op een foto reportage van jouw reparatie van de tweeters, dat lijkt me heel interessant!
buisje

Bericht door buisje »

Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

pfoei, Dat ziet er nog veel spannender uit, lijkt mij een ongelovelijk gepriegel.
Intussen is de Audax woofer droog en is weer als nieuw, de woofer uit de andere luidsprekers is er in gelijke toestand aan toe dus die ga ik nu lijmen, het heeft niet zoveel zin daar ook foto's van te maken want dat ziet er uiteraard hetzelfde uit als gister avond.

Ik zal morgen nog even mailen naar audiofriends in de hoop dat hun ook spiders kunnen leveren.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Het goede nieuws is dat de reparatie aan de Audax woofers geslaagd is, de luidsprekers klinken trouwens uitzonderlijk fraai, ik ben er erg gecharmeerd van.
Het niet zo goede nieuws is dat ik de luidsprekers van alle kanten op de foto had gezet maar helaas een camera bezit welke niet aangeeft dat er geen geheugen kaartje is geplaatst, dus ik heb voor jan lul foto's staan te maken, jammere acties zijn dat altijd.

De luidsprekers zijn weer terug bij de rechtmatige eigenaar en hij is er heel blij mee.

Nu dus de moed verzamelen om de Philips 12 inch woofer te gaan refoamen ...
buisje

Bericht door buisje »

Klopt vooral de kleinere bextrene woofertjes kunnen goed klinken. Bij de grotere 20 cm exemplaren krijg je vrij vroeg cone brake-up met alle gevolgen van dien.
Plaats reactie