Ehh, nee. Monitor Audio Bronze 2. Rendement van 90dB (opgave fabrikant, dus wellicht met korreltje zout?)Leeuwarden schreef:Treb schreef:- B1 (buffer preamp, printplaat in bestelling)
Dat is een fantastisch ding. Heb je hoog rendement speakers?

Moderator: Beheerdersteam
Ehh, nee. Monitor Audio Bronze 2. Rendement van 90dB (opgave fabrikant, dus wellicht met korreltje zout?)Leeuwarden schreef:Treb schreef:- B1 (buffer preamp, printplaat in bestelling)
Dat is een fantastisch ding. Heb je hoog rendement speakers?

Nee, klopt niet. + \ - 25V, bedoelde + en - 25V dus 50V. Tosti's wordt lastig, de koffie warmhouden gaat prima.Treb schreef:Een F5 is een 2x 25 Watt klasse A versterker waarvan Nelson Pass het schema heeft vrijgegeven voor de doe-het-zelf audio-freaks.
http://www.firstwatt.com/downloads/F5%2 ... assDIY.pdf
http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... ifier.html
Als ik de versterkerprints 180° had gedraaid had ik de blauwe draden naar de MOSFETs korter kunnen maken. Echter dan hadden de input en output draden elkaar moeten kruisen aangezien de gaten voor inputs en outputs op het achterpaneel al geboord waren.
In het vervolg moet ik eerst maar eens goed nadenken en dan pas doen!
OK, effe snelle berekening aan jouw Aleph 30:
25 volt x 1.6 amp = 40 Watt per MOSFET
6 x 40 Watt = 240 Watt per koellichaam...
Conclusie: Barry heeft een tosti-ijzer gemaakt!
Nee, nieuw bij Studio 107. Nadien ook de Bronze 1 gekocht, die waren wèl gebruikt. Ik heb beide uit de serie voor de huidige serie.ray5150 schreef:Bij Rik Stoet gekocht?
Tjsa, de mini Aleph is natuurlijk beperkt met z'n maximaal zo'n 2x 15 Watt. Het hoeft natuurlijk niet altijd knalhard te gaan. Hoewel het op z'n tijd natuurlijk wèl erg lekker is...Leeuwarden schreef:Ik ben erg benieuwd of de combi van Aleph (heb zelf ooit de Aleph 5 gebouwd), B1 en je speakers naar jouw smaak voldoende volume gaat leveren. Bij mij (UCD400, B1, Alcone/Dynaudio) was het net te weinigVond de B1 zelf een vreselijk mooi ding om naar te luisteren...