Kast met koellichamen voor mini Aleph

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Treb

Re: mini Aleph is af

Bericht door Treb »

Leeuwarden schreef:
Treb schreef:
- B1 (buffer preamp, printplaat in bestelling)

Dat is een fantastisch ding. Heb je hoog rendement speakers?
Ehh, nee. Monitor Audio Bronze 2. Rendement van 90dB (opgave fabrikant, dus wellicht met korreltje zout?)
Afbeelding
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Kast met koellichamen voor mini Aleph

Bericht door Barry2001 »

Treb schreef:
Een F5 is een 2x 25 Watt klasse A versterker waarvan Nelson Pass het schema heeft vrijgegeven voor de doe-het-zelf audio-freaks.

http://www.firstwatt.com/downloads/F5%2 ... assDIY.pdf
http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... ifier.html

Als ik de versterkerprints 180° had gedraaid had ik de blauwe draden naar de MOSFETs korter kunnen maken. Echter dan hadden de input en output draden elkaar moeten kruisen aangezien de gaten voor inputs en outputs op het achterpaneel al geboord waren.
In het vervolg moet ik eerst maar eens goed nadenken en dan pas doen! :D

OK, effe snelle berekening aan jouw Aleph 30:

25 volt x 1.6 amp = 40 Watt per MOSFET
6 x 40 Watt = 240 Watt per koellichaam... :shock:
Conclusie: Barry heeft een tosti-ijzer gemaakt! :lol:
Nee, klopt niet. + \ - 25V, bedoelde + en - 25V dus 50V. Tosti's wordt lastig, de koffie warmhouden gaat prima.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Treb schreef:
Ehh, nee. Monitor Audio Bronze 2. Rendement van 90dB (opgave fabrikant, dus wellicht met korreltje zout?)
Bij Rik Stoet gekocht?
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik ben erg benieuwd of de combi van Aleph (heb zelf ooit de Aleph 5 gebouwd), B1 en je speakers naar jouw smaak voldoende volume gaat leveren. Bij mij (UCD400, B1, Alcone/Dynaudio) was het net te weinig :-( Vond de B1 zelf een vreselijk mooi ding om naar te luisteren...
Treb

Bericht door Treb »

ray5150 schreef:
Bij Rik Stoet gekocht?
Nee, nieuw bij Studio 107. Nadien ook de Bronze 1 gekocht, die waren wèl gebruikt. Ik heb beide uit de serie voor de huidige serie.
Laatst gewijzigd door Treb op zo 25 okt 2009, 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Treb

Bericht door Treb »

Leeuwarden schreef:
Ik ben erg benieuwd of de combi van Aleph (heb zelf ooit de Aleph 5 gebouwd), B1 en je speakers naar jouw smaak voldoende volume gaat leveren. Bij mij (UCD400, B1, Alcone/Dynaudio) was het net te weinig :-( Vond de B1 zelf een vreselijk mooi ding om naar te luisteren...
Tjsa, de mini Aleph is natuurlijk beperkt met z'n maximaal zo'n 2x 15 Watt. Het hoeft natuurlijk niet altijd knalhard te gaan. Hoewel het op z'n tijd natuurlijk wèl erg lekker is...
Het probleem van de B1 is dat het geen preamp is, de versterkingsfactor is één. Nelson Pass heeft echter nog (veel) meer in z'n hoofd zitten. Zo vond ik hier een fraaie hint van 'm. De B2 en B3 klinken veelbelovend.

Vandaar dat ik óók een F5 ga bouwen. Wellicht komt er ooit een bi-amping systeem met mini Aleph en F5. Zo niet, dan gaat de mini Aleph toch gewoon in de studeerkamer. Wordt 't daar ook lekker warm. :D
Plaats reactie