leuk GoT draadje - bouw een bose beatertje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Zit daar nu een passief membraan in, egkoppeld aan een basreflex tunneltje?
Inventief!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Volgens mij is het een dubbel passief membraan, geen BR.

Door het poortje hoeven deze niet aan de zij- of achterkant. Het is een goed klinkend klein speakertje, maar met 399,- erg duur. Marketingstrategie denk ik...

Ik verwacht dat een peerless 2" met een BR pijpje ook wel kan functioneren. Anders moet ik er een 3" passief membraan bij vinden, of maken - en das snel zonde van t geld. De 3,5"SDS radiator is teveel van het goede denk ik.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

wouter schreef:
is het een idee dat deze zoektocht naar een 'bose alternatief' nog onder de aandacht blijft hier? ik vond het reuze interessant maar het is nog niet voltooid........
Jawel, maar dat is verder gegaan in ,onder andere, een ander topic. Ik ben nog steeds bezig met de aluscones

edit: linkje naar het topic van de aluscones: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=8402
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”