Gisteravond is Edo met zijn Fountek's bij mij op bezoek geweest. Samen met mijn vriendin hebben we eerst even geluisterd naar mijn TQWT's met philips breedbandertjes, daarna hebben we de Fountek speakers van Edo aangesloten op mijn 300B versterker.
Dit was voor ons een heel aangename verrassing. Dit kleine speakertje zet een heerlijk geluid neer. Het vermoeide geen moment en de hele kamer was gevuld met muziek.
Vind ik wel interessant om te horen dat de speakers goed presteren met een laagvermogen 300B, ben zelf ook op zoek naar een leuke kleine speaker voor m'n 300B versterker !
Waar zou ik de Fountek Neo CD1.0MB kunnen vinden?
Bij BMM niet meer en ik vind 'm zo meteen ook nergens anders...
Is de Fountek NeoCd1.0 met ronde faceplate dezelfde? zie Madisound website
De ronde is inderdaad makkelijker in te freezen. Maar de faceplate is wel van kunststof dan he? In plaats van aluminium van de vierkante. Dat maakt het wel makkelijk om er een hapje uit te halen en m tegen de woofer aan te zetten (tweeter inbouwen en afplakken, dan de woofer infreezen).
Verder zag ik dat deze ook in de nieuwe Hobby Hifi staat (2011-1). Daar staat dat je hem zeker niet te laag moet crossen omdat er nogal wat vervorming ontstaat onder de 3kHz. Ik zou dus nog even naar de beste x-over frequentie kijken.
Of je neemt de Neo 3.5, die kan met 3e orde zonder problemen vanaf 2,5 kHz.
Laatst gewijzigd door ]eep op di 23 nov 2010, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.