Ziet ziet er inderdaad mooi uit. Ik doe dan hoofdzakelijk op een redelijk zware machine maar met een relatief kleine voet. Van de meeste machines zijn de voeten te groot (voor wat ik er mee wil). Ik hou deze in gedachte
Ooit, als test en voor m'n eerste zelfbouwluidspreker, zo'n goedkope, kleine, Ferm gekocht (iets van 50€). Die doet het dus uitstekend en is tot op heden niet kapot gegaan. Wel een keer last gehad met de schakelaar maar dat is alles. Elke keer dat ik er wat mee moet frezen denk ik dat het de laatste is maar voorlopig heeft ie het toch maar gedaan. (4 subwoofers, 12 luidsprekers, 2 centers)
Nauwkeurigheid is geen probleem. Voor wat het gekost heeft is het apparaat redelijk nauwkeurig en het grootste deel van de nauwkeurigheid komt van de gebruiker en niet van het apparaat bij een frees. Het cirkeltool heb ik destijds zelf gemaakt en deze is voldoende solide.
Zou ik hem nog een keer kopen? Nee, waarschijnlijk niet, ik zou voor iets kwalitatief beters gaan maar toen was geld meer een issue als nu en het heeft me toen wel in staat gesteld om te frezen. Als de kwartjes tellen zou ik de ferm niet voorbijlopen.
Met goedkope cirkelzagen heb ik wel slechte ervaringen qua nauwkeurigheid, met name afkortzagen. Voor cirkelzaag heb ik een 62 kg wegende metabo gekocht