E24-reeks metaalfilm weerstanden
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Deze woorden trek ik terug. Om een kort verhaal lang te maken:Marp schreef:... afstand is tegenwoordig vrij relatief.
- 19 aug. 05:47 -> Prijzen opgevraagd en gevraagd of pakket als "gift" kan worden verzonden.
- 20 aug. 04:04 -> Opnieuw prijzen opgevraagd en gevraagd of pakket als "gift" kan worden verzonden.
- 20 aug. 20:33 <- Prijzen ontvangen, geen antwoord over verzendwijze.
- 03 sept. 19:00 -> Bestelling doorgegeven met aaneensluitende waarden uit E24-reeks.
- 03 sept. 22:09 <- Verzoek ontvangen om lijst via e-mail te sturen met afzonderlijk gespecificeerde waarden.
- 03 sept. 23:04 -> Bestellijst met afzonderlijk gespecificeerde waarden via e-mail gestuurd.
- 06 sept. 00:45 -> Via eBay gemeld dat de lijst 3 dagen geleden verstuurd is. "Is de lijst toch wel ontvangen?"
- 06 sept. 20:18 <- Antwoord:
I have received, however, please tell I, your detail. The name, postbox address, ITEMS list.
My E-mail address: *****@hotm***.***
Thanks
-auspicious.e- 07 sept. 02:31 -> Via eBay doorgegeven dat alle gegevens in de toegezonden lijst staan.
- 07 sept. 12:46 <- Antwoord:
I have not seen.
Please send once off.
MY E-MAIL:
*****@hotm***.***
Thank you very much!- 07 sept. 16:00 -> Bestellijst opnieuw via e-mail gestuurd.
- 07 sept. 16:08 -> Via eBay gemeld dat de lijst wederom verstuurd is.
- 07 sept. 19:15 <- Antwoord:
Hello
Sorry !
I have not seen
Please send off again:
E-mail:
(1)*****@163.com
(2)*****@hotm***.***
Thanks- 07 sept. 20:26 -> Nogmaals bestellijst gestuurd, ditmaal naar 2 mail-adressen.
- 07 sept. 20:34 -> Via eBay gemeld dat lijst wederom verstuurd is, en tevens op internet staat.
- 07 sept. 21:16 - Uitgerekend nú gooit Flexwebhosting onaangekondigd de server overhoop! Geen enkel subdomein is nog bereikbaar, en bovendien blijkt via FTP blijkt dat de lijst spoorloos verdwenen is.
Gelukkig wordt de lijst via e-mail ditmaal wél ontvangen, want de configuratie is pas na 2 dagen hersteld.
- 08 sept. 22:10 <- hello
ok
*****@163.com has already been received.
Will consult the producer tomorrow
Thanks!- 10 sept. 13:25 -> Ter herinnering via eBay geantwoord dat ik blij ben dat het gelukt is en dat ik afwacht.
- 10 sept. 20:44 <- Bericht ontvangen dat het object op eBay staat.
- 10 sept. 22:30 -> Object gekocht en onmiddelijk betaald via PayPal.
- 11 sept. 02:50 -> Ter herinnering gemeld dat betaling is afgehandeld, en wederom gevraagd of pakket als "gift" kan worden verzonden.
- 14 sept. 16:17 <- Bericht ontvangen dat pakket gisteren is verzonden. Wederom geen antwoord over verzendwijze.
- 14-17 sept. - Chinese tracklist toont na invullen pakketnummer extra regels met vreemde tekentjes en een rood uitroepteken.
- 17 sept. - Tracklist toont 1 record, weliswaar met vreemde tekens, maar met daartussen 2008 09 16.
- 18 sept. - Tracklist toont 2 nieuwe records met tussen de tekens 2008 09 17.
- 18-24 sept. - Geen wijzigingen meer aan de tracklist, en op tracklists van TNT en DHL komt mijn pakket niet voor. Ik heb geen idee waar het zich bevindt en in wiens handen het is.
Tracklists vanuit het buitenland werken over het algemeen tot aan de inklaring van de (nederlandse) douane. Het traject douane - binnenlandse verzender - ontvanger wordt over het algemeen niet weergegeven, terwijl dit laatste stukje verzending/verwerking tot 2 weken kan duren!
De meeste verzenders vanuit het buitenland vermelden niet dat het hier gifts betreft, zeker als het om een enigszins professionele verzender gaat.
Hoop dat je geluk hebt, maar bereid je voor op importheffing over de totale waarde (inclusief verzendkosten van het pakket) en 19% BTW.
gr.
Aat
De meeste verzenders vanuit het buitenland vermelden niet dat het hier gifts betreft, zeker als het om een enigszins professionele verzender gaat.
Hoop dat je geluk hebt, maar bereid je voor op importheffing over de totale waarde (inclusief verzendkosten van het pakket) en 19% BTW.
gr.
Aat
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Aat, je hebt vast vaker buiten de EU besteld dan mij. 
De tracklist vind ik wel erg kort, maar het kan dus best zo zijn dat het pakket op 16 sept. in het systeem werd ingevoerd, dat het op 17 sept. China verliet, en dat het inmiddels ergens in Nederland ligt te wachten.
De totale duur valt me flink tegen, maar vanaf de daadwerkelijke verzenddatum zijn nog maar 11 dagen verstreken, terwijl de verwachtte bezorgtijd 7-15 dagen was. Het schept enkel onzekerheid als gedurende een week niets meer van een pakket wordt vernomen. Ik had echter niet verwacht dat de grootste vertraging binnen ons eigen land kon worden veroorzaakt.
Dat track&trace-gebeuren kan ik waarschijnlijk maar beter vergeten, en dan gewoon de bezorger afwachten. Duurt het erg lang, dan bestel ik desnoods nog maar een assortiment koolweerstandjes waarmee ik aan de slag kan.
De tracklist vind ik wel erg kort, maar het kan dus best zo zijn dat het pakket op 16 sept. in het systeem werd ingevoerd, dat het op 17 sept. China verliet, en dat het inmiddels ergens in Nederland ligt te wachten.
De totale duur valt me flink tegen, maar vanaf de daadwerkelijke verzenddatum zijn nog maar 11 dagen verstreken, terwijl de verwachtte bezorgtijd 7-15 dagen was. Het schept enkel onzekerheid als gedurende een week niets meer van een pakket wordt vernomen. Ik had echter niet verwacht dat de grootste vertraging binnen ons eigen land kon worden veroorzaakt.
Dat track&trace-gebeuren kan ik waarschijnlijk maar beter vergeten, en dan gewoon de bezorger afwachten. Duurt het erg lang, dan bestel ik desnoods nog maar een assortiment koolweerstandjes waarmee ik aan de slag kan.