Als je goed kijkt heb ik boven op de kast die op de zuiger , sorry, standaard staat ook nog 2 (kop) klepjes geplaatst
Inmiddels is de 2de kast ook af en zal, later, wat foto's plaatsen en wat gaan meten ed....voorlopig even luisteren...
Groet, S
Moderator: Beheerdersteam
Ik filter 1ste orde met een spoel tussen de (parralele ) woofertjes en een C bij de TW.Het hangt er helemaal vanaf hoe jij je tweeter wilt laten aansluiten/filteren waar je de weerstanden neer zet.
Het verschil is enorm bij een weerstand voor de hele high-pass gebeuren, er achter, of zelfs nog tussen de cap en de spoel.
Als je alleen een weerstand voor de tweet zet verhoog je de ohmse weerstand die je filter ziet. Daardoor veranderd je scheidingsfrequentie.Simon schreef:Hoe belangrijk is die compensatie weerstand eigenlijk?
Bij tweaters met een hoge Fs moet je natuurlijk altijd uitkijken ter beschermingHoe belangrijk is die compensatie weerstand eigenlijk?
hoe meet je de fase van de band tweeter?tegen fase kun je zo meten, das niet zo lastig.
De woofertjes kun je sowieso goed testen door een batterij te gebruiken.
Overigens weet ik niet hoe jou schema in elkaar zit, maar soms kan het ook zo zijn dat je tweetr moet ompolen.