- http://www.twistedpearaudio.com/images/ ... ematic.png
- http://www.twistedpearaudio.com/docs/txd/txd-doc.pdf
Verder heb ik best wel interesse in de printjes als het geheel klaar is, en het geheel netjes gebalanceerd bruikbaar is
Moderator: Beheerdersteam
Imo niet aan te raden, multifeedbackloops hebben wat gemene trekjes, en de vervorming is zeker en vast niet in de orde van de eerste opamp.Ze gebruiken nog een voortrapje, die ook de terugkoppeling afhandelt van de twee brugdelen, zodat vervorming in grote mate afhankelijk is van de gebruikte opamp. Misschien kun je daar nog wat interessante dingen uit plukken..
Hoe bedoel je dit? Wat zijn de problemen die je krijg als je puur een buffer gebruikt?Als je meerdere modules op 1 voedingsmodule hangt is het zéér aan te raden om van je bufer een verschilversterker te maken en deze ook op de print van je eindtrap te plaatsen.
Je neemd een goed concept van de topicstarter(diyaudio), een doenbaar schema, dan word dat gekopieerd en op aparte printen gezet, maar ze plaatsen dan wel op elke versterker print een LDF, dus je neemd een device met zeer hoge OLG, een fenominale BW, en dan doe je dat ....voodooless schreef:Misschien eventjes vanaf hier lezen waarom er in dit geval voor gekozen is om het wel te doen.Rudy schreef:Imo niet aan te raden, multifeedbackloops hebben wat gemene trekjes, en de vervorming is zeker en vast niet in de orde van de eerste opamp.
Niemand heeft gezegt dat je het moet copieren... je kunt natuurlijk altijd verbeteren. Het concept op zich is erg mooi als het echt werk.Rudy schreef:Je neemd een goed concept van de topicstarter(diyaudio), een doenbaar schema, dan word dat gekopieerd en op aparte printen gezet, maar ze plaatsen dan wel op elke versterker print een LDF, dus je neemd een device met zeer hoge OLG, een fenominale BW, en dan doe je dat ....
Om maar niet te zeggen " Feedbacklussen op verschillende printen ? "
Gebruiken steeds niet-gestabiliseerde voedingen. Wel zet National een varistor in het voedingscircuit. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen bij gainclone schakelingen. Wat is het nut van die varistor daar ?voodooless schreef:Hier staan misschien nog wel wat interessante dingen in: http://www.national.com/an/AN/AN-1192.pdf
De LM3886 is een opamp.Is de verbetering marginaal of is de hogere kostprijs van de regelic's de verbetering meer dan waard ? Iemand hier ervaring met bovenstaande schakeling ?
Ik zat vanmiddag in de auto ook te denken: Belachelijk een buffer en een ingangs trap. De SMM2143 doet beide perfect. Of zelfs beter!Waarom niet gewoon de gebalanceerde ingang en buffer in 1 trap ?
Door de gevoeligheid van de chips aan te passen is dit op te lossen.En die -6dB daar is wel iets aan te doen, maar wat die chip doet is exact datgeen wat ik voorstelde
Niet alleen dat, CMRR is ook veel beroerder. Ze zijn wel erg goedkoop (als je ze kan krijgen)Soundexcel schreef:De ThatCorp 1200 series line drivers schijnen ook erg goed te zijn.
http://www.thatcorp.com/Balanced_Line_Receivers.html
De THD licht wel net iets hoger dan de BB of de SSM.
Staat niet voor niks "low cost" bij de 1250Edit: ah wacht, dat was de 1250 serie, 1240 is een stuk beter
Neem je de THS versie, die is niet van BB maar van TI zelf. Psychoaccoustisch kan dat misschien niet het verschil makenSoundexcel schreef:Op dit moment ga ik nog steeds voor de SSM2143.
Eventueel is de OPA1632 ook een gegadigde.
Ik ben alleen een beetje bang voor de BB sound.
De klank van de AD trap is zeer neutraal en goed.
Tevens heb ik erg goede ervaringen met deze trap.
Dat kan natuurlijk ook prima met de diff opamps die geen fixed weerstanden hebben natuurlijk.Rudy schreef:voordeel is ook dat je aan je ingangsbuffer ook een laagdoorlaatfilter kan toevoegen zodat hogerfrequente storingen niet door je buffer/amp zullen versterkt worden, en zowel de ingangsimpedantie als de gain zelf te kiezen is.
Precies.Met 0.1% weerstanden zou je nog wel wat winst kunnen halen trouwens, maar zo goed als de geïntegreerde chipjes ga je het niet krijgen.
Er zit sowieso een RC filter op de ingang. Met een verschil versterker zal ik deze echter in de terug koppeling integreren.voordeel is ook dat je aan je ingangsbuffer ook een laagdoorlaatfilter kan toevoegen zodat hogerfrequente storingen niet door je buffer/amp zullen versterkt worden.