met een beetje geluk morgen grof afwerken, gezien de weersverwachting echter
ceraluminium
Moderator: Beheerdersteam
Ik hen vandaag flinke vorderingen gemaakt met als resultaat 1 speaker die vrijwel strak is en eentje die nog geschuurd moet worden.
De spuitplamuur op het linkerexemplaar dient enkel om goed te laten zien waar nog werk zit (en das dan best weer confronterend
)
Ik ben best te spreken over de looks van het model, ze worden denk ik wit (overigens sta ik wat dat betreft open voor suggesties)
Wat er ook nog moet komen is een voetje, wat zou een vorm zijn die goed bij de speaker past?
De spuitplamuur op het linkerexemplaar dient enkel om goed te laten zien waar nog werk zit (en das dan best weer confronterend
Ik ben best te spreken over de looks van het model, ze worden denk ik wit (overigens sta ik wat dat betreft open voor suggesties)
Wat er ook nog moet komen is een voetje, wat zou een vorm zijn die goed bij de speaker past?
De kasten staan al een tijdje in de grondverf, ik durf ze nog niet te laten spuiten ivm het werken van het mdf. Helaas is mijn gelijk bewezen; ik ben verhuisd van een oud en relatief vochtig huis naar een nieuwbouw appartement met een soort van luchtverversingsssyteem waardoor de lucht hier continue kurkdroog is. Er zijn dus op alle superstrak geschuurde naden lijntjes te zien.
Dat was het enige slechte nieuws; vorige week zondag is het actieve filter voor de overgang laag/mid afgerond, en vandaag de speakerlevel filters voor het mid/hoog. Alle filters zijn ontworpen door Jeroen D, en het is echt weer een stukje vakwerk!
In de loop van de week zal ik een foto'tje posten van de huidige situatie
Dat was het enige slechte nieuws; vorige week zondag is het actieve filter voor de overgang laag/mid afgerond, en vandaag de speakerlevel filters voor het mid/hoog. Alle filters zijn ontworpen door Jeroen D, en het is echt weer een stukje vakwerk!
In de loop van de week zal ik een foto'tje posten van de huidige situatie
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
Ja ben verhuisd, huis is veeeeel beter, omgeving
@Laurens, woon nu aan de andere kant van de Maas...
De beloofde foto's van de speakers zoals ze er nu bij staan en voorlopig zullen blijven staan.
ps. de muur op de eerste foto heeft in het echt niet zo'n ziekenhuis kleur, dat komt denk ik door de flitser, de camerea is prima ik al fotograaf echter
@Laurens, woon nu aan de andere kant van de Maas...
De beloofde foto's van de speakers zoals ze er nu bij staan en voorlopig zullen blijven staan.
ps. de muur op de eerste foto heeft in het echt niet zo'n ziekenhuis kleur, dat komt denk ik door de flitser, de camerea is prima ik al fotograaf echter
Kort samengevat ben ik erg tevreden over het geluid, vergeleken met het systeem van Jeroen D (gedurfd:D)mis ik het laatste beetje rust over de gehele linie maar vooral in het laag.
Het laag is sowieso een probleem in deze luisterruimte, een vrij harde betonnen ruimte van ongeveer 5,1 * 5,1 meter met open keuken eraan. Dit gaat verbeterd worden dmv digitale equalizing en toevoeging van 2 gesloten subs.
Momenteel ben ik nog wat aan het spelen met de afstelling van het laag en hoog, opvallend is dat een wijziging van een weerstandje waarmee de hoeveelheid tophoog wordt afgestemd direct invloed op het laag heeft. Aan een meetsysteem wordt nu serieus gewerkt
Het laag is sowieso een probleem in deze luisterruimte, een vrij harde betonnen ruimte van ongeveer 5,1 * 5,1 meter met open keuken eraan. Dit gaat verbeterd worden dmv digitale equalizing en toevoeging van 2 gesloten subs.
Momenteel ben ik nog wat aan het spelen met de afstelling van het laag en hoog, opvallend is dat een wijziging van een weerstandje waarmee de hoeveelheid tophoog wordt afgestemd direct invloed op het laag heeft. Aan een meetsysteem wordt nu serieus gewerkt
Thanks! ik twijfel zeg nog, vind het een beetje Apple achtig worden zo, maar voorlopig kan ik best leven met het uiterlijk.
Vooruitgang op een ander vlak; Arta & een EMU UCS0202 wat kabels en de meetmicrofoon van mijn DLSA setje zorgden er ineens voor dat ik 5 min geleden een meting heb gedaan die nog nergens op sloeg, maar wel een meting
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... ucts_id=32
Deze microfoon is onderweg als ze in duitsland een beetje opschieten
Vooruitgang op een ander vlak; Arta & een EMU UCS0202 wat kabels en de meetmicrofoon van mijn DLSA setje zorgden er ineens voor dat ik 5 min geleden een meting heb gedaan die nog nergens op sloeg, maar wel een meting
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... ucts_id=32
Deze microfoon is onderweg als ze in duitsland een beetje opschieten
Dus mijn collega hoeft geen doodsangsten meer uit te staan als hij eens een keer wat voor mij bij je komt ophalen ??Paul schreef:Ja ben verhuisd, huis is veeeeel beter, omgeving![]()
@Laurens, woon nu aan de andere kant van de Maas...
Ziet er goed uit zo. Heb je eigenlijk nog gekeken of de woofers geschikt waren voor een dipool? Of ben je op goed geluk begonnen met de bouw van deze jongens?
Groeten,
Mischa
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
bovenstaande bleek dus niet bepaald te kloppen ik mat (meette) niets anders dan meetruis.Paul schreef:Thanks! ik twijfel zeg nog, vind het een beetje Apple achtig worden zo, maar voorlopig kan ik best leven met het uiterlijk.
Vooruitgang op een ander vlak; Arta & een EMU UCS0202 wat kabels en de meetmicrofoon van mijn DLSA setje zorgden er ineens voor dat ik 5 min geleden een meting heb gedaan die nog nergens op sloeg, maar wel een meting![]()
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... ucts_id=32
Deze microfoon is onderweg als ze in duitsland een beetje opschieten
Ondertussen heb ik ook een netbookje aangeschaft waar XP op draait ipv Vista, de meetmicrofoon is gearriveerd, wat snoertje gesoldeerd, een microfoonstatief gekocht en een nieuwe poging gedaan.
Onderstaande is het resultaat...
Ik kan me nu dus gaan verdiepen in de handleiding van Arta, het hardwarematige deel werkt nu
Pianolakzwart lijkt me ook wel wat, maar eerst het mdf eens rustig een jaartje laten uitwerken
Onlangs een meting uitgevoerd met de instellingen zoals aanbevolen in het topic basscorrectie van Martijn M. Dit gaf de volgende resultaten:
Op basis hiervan ga ik maar eens orienteren richting een groundsound of iets dergelijks. Voorlopig kan ik gaan experimenteren met een behringer FBQ2496 die ik heb gekocht
Op basis hiervan ga ik maar eens orienteren richting een groundsound of iets dergelijks. Voorlopig kan ik gaan experimenteren met een behringer FBQ2496 die ik heb gekocht
Re: ceraluminium
Afgelopen zaterdag heb ik deze mooie dipool luidsprekers opgehaald in R'dam.
Had er al veel over gelezen, en met een passend actief x-over heb je gelijk een goed aggestemd systeem.
Daar ik een behoorlijke grote luisterruimte bezit van 5 x 6 m , met aangrenzend een 25 m2 open(keuken) ruimte,
is aanvulling in het laag geen overbodige luxe.
Ik het een behringer FBQ2496 tussen x-over en SLS12 woofers geplaatst , en het laag aangevuld met een BK xls200
actieve subwoofer.
Deze maakt gebruik van een 275 watt amp en een peerless xls10 woofer.
de thiel C92 en C23 worden door een 2 x 35 watt Dynavox buizenversterker aangestuurd.
De 2x Peerless SLS12 elk door een 300 watt Mosfet amp van BK.
Als bron gebruik ik een shengya cd speler met CA dacmagic.
komende dagen ga ik de set verder tunen in het laag, de set staat in de lengte van de ruimte opgesteld.
De eerste resultaten zijn veelbelovend..........
Ralf
Had er al veel over gelezen, en met een passend actief x-over heb je gelijk een goed aggestemd systeem.
Daar ik een behoorlijke grote luisterruimte bezit van 5 x 6 m , met aangrenzend een 25 m2 open(keuken) ruimte,
is aanvulling in het laag geen overbodige luxe.
Ik het een behringer FBQ2496 tussen x-over en SLS12 woofers geplaatst , en het laag aangevuld met een BK xls200
actieve subwoofer.
Deze maakt gebruik van een 275 watt amp en een peerless xls10 woofer.
de thiel C92 en C23 worden door een 2 x 35 watt Dynavox buizenversterker aangestuurd.
De 2x Peerless SLS12 elk door een 300 watt Mosfet amp van BK.
Als bron gebruik ik een shengya cd speler met CA dacmagic.
komende dagen ga ik de set verder tunen in het laag, de set staat in de lengte van de ruimte opgesteld.
De eerste resultaten zijn veelbelovend..........
Ralf
Re: ceraluminium
Ik ben nu wat metingen aan het doen om het dipool systeem optimaal in te regelen in mijn ruimte.
nu kom ik het volgende probleempje tegen, namelijk een behoorlijke dip tussen 300 en 400 hz, wel een db of 10.
Laat di nu net het punt zijn waar de Thiel C92 het van de Peerless SLS12 overneemt.
Wellicht dat een kleine aanpassing in het filter hier een verbetering kan brengen.
Ik heb ook even kort de C92 direct met het passieve filter op een eindersterker aangesloten.
Als je dan meet is de dip gewoon weg.
Echter lijkt het mij niet verstandig om de C92 ongefilterd te laten spelen.
Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen zonder het ontwerp van het dipool systeem echt aan te tasten ?
nu kom ik het volgende probleempje tegen, namelijk een behoorlijke dip tussen 300 en 400 hz, wel een db of 10.
Laat di nu net het punt zijn waar de Thiel C92 het van de Peerless SLS12 overneemt.
Wellicht dat een kleine aanpassing in het filter hier een verbetering kan brengen.
Ik heb ook even kort de C92 direct met het passieve filter op een eindersterker aangesloten.
Als je dan meet is de dip gewoon weg.
Echter lijkt het mij niet verstandig om de C92 ongefilterd te laten spelen.
Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen zonder het ontwerp van het dipool systeem echt aan te tasten ?
Laatst gewijzigd door RASUBS op vr 01 apr 2011, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ceraluminium
hier nog een meting met de C02 direct op een eindversterke, wel met het pasieve filter met de C23.
paars is zonder x-over
groen met x-over
paars is zonder x-over
groen met x-over
Re: ceraluminium
Ik snap de metingen niet helemaal.. Ze zijn ook te onbetrouwbaar om goed te beoordelen vanwege de enorme berg reflecties..
