Tangband : welke vinden we leuk

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

welke tangband unit zou ik als 1e willen inzetten?

28-847S - tweet
0
Geen stemmen
W2-800SF - 5cm Alu breedbander/tweet
1
4%
W2-924SF - 5cm papier breedbander/tweet
1
4%
W3-871S - de bekende 8cm papier breedbander (o.a. lancetta)
11
46%
W3-315SC - 8cm Alu breedbander (met aangepast filter ook in lancetta en andere W3871 ontwerpen)
1
4%
W4-655 SA - 10cm papier braadbander
2
8%
W4-657SC - 10cm Alu breedbander / midwoof
1
4%
een woofer
0
Geen stemmen
wat anders, bv een coax of een ovaal chassis
3
13%
nee, ik zie me niets met Tangband maken
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Blamm
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 mar 2005, 14:39
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Blamm »

Henkjan schreef:
Razorfist schreef:
Ik gebruik de W3-871s als pc-speakertjes in het ontwerp van Zaph-audio.
wat voor ontwerp is dat? vertel eens! foto's?
Eigenlijk de unit in zijn meest simpele vorm ;)
Een gesloten kastje met een notchfilter er achter.

De website is een tijd geleden opgeschoond, dus hij staat er niet meer op.
http://www.zaphaudio.com/archives.html

Ik kan even helemaal niets meer vinden er over, maar ga nog zoeken.
Afbeelding
hier een fotootje er van :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Lijkt er veel op de CT209 uit de klang&ton 5/04 denk ik. Hij is ietsie groter lijkt me dan deze versie.

Afbeelding

(zie http://www.peerless.de/hifi/ct209_en.htm)
Gebruikersavatar
Blamm
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 mar 2005, 14:39
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Blamm »

Inderdaad lijkt er best veel op. De CT was echter nog niet gemaakt toen ;) Ik heb ze in januari 2004 gebouwd (en nog steeds niet afgewerkt :P)
Plaats reactie