knip....... Hopelijk brengen ze ook nog een echte mid uit met wat minder xmax, hoewel ik mijn Accuton er niet meer voor kan omruilen
Montana, zou je dat willen dan? Heb je reden om aan te nemen dat ze beter zijn dan de accuton.
Mijn interesse is ingegeven omdat ik in de nabije toekomst weer eens achter de PC zal kruipen voor een volgend ontwerpje en accuton stond in ieder geval op het lijstje om in aanmerking te komen
Ziet er inderdaad goed uit! Jammer dat ze de centreerring niet iets smaller hebben weten te houden. Deze vormt toch nog wel een blokkade voor het naar achteren afgestraalde geluid.
Dat was mij ook al opgevallen. Maar de centreerring zelf straalt natuurlijk ook geluid naar achteren uit als je op en neer gaat. Vandaar ook de vorm van de magneet.
Die grote centreerring is typisch Scan Speak.
Die zorgt ervoor dat de cone minder afgeremd wordt bij langere uitslagen. Dat geeft hoorbaar minder compressie.
Bij te grote uitslagen is ie dan ook weg
Heb dat bij de Concave gelukkig nog niet moeten ervaren, en die is al zeer luid gegaan voor een huiskamer speakertje!
De nieuwe Scan Speak Illuminator serie is naar verwachting leverbaar van eind april/begin mei. De prijzen zullen grofweg 20% boven die van de huidige revelator serie komen te liggen, voor zover nu bekend.
knip....... Hopelijk brengen ze ook nog een echte mid uit met wat minder xmax, hoewel ik mijn Accuton er niet meer voor kan omruilen
Montana, zou je dat willen dan? Heb je reden om aan te nemen dat ze beter zijn dan de accuton.
Mijn interesse is ingegeven omdat ik in de nabije toekomst weer eens achter de PC zal kruipen voor een volgend ontwerpje en accuton stond in ieder geval op het lijstje om in aanmerking te komen
Ik heb een pure middentoner de C90/N173, ontworpen voor mid. De illuminator is een basmid en niet echt te vergelijken dus. Keuze van de units zou ik gewoon af laten hangen van vervormingsmetingen en prettige frequentiecurve. Ik maakte de opmerking meer vanwege de toepassing als dipool. De C90 heeft een lomp grote magneet.
Voor een twee weg vind ik Scanspeak interessanter dan Accuton, omdat ze allround beter zijn. Ligt een beetje aan het ontwerp wat beter is voor jou dus.. Bij een meerwegsysteem blijf ik Accuton mid erg mooi vinden. Woofers van Accuton vind ik maar niks in vergelijking met Scanspeak of excell.. (veel "ik", dus blijft een mening)
De nieuwe Scan Speak Illuminator serie is naar verwachting leverbaar van eind april/begin mei. De prijzen zullen grofweg 20% boven die van de huidige revelator serie komen te liggen, voor zover nu bekend.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Dat valt wel mee dus. Zijn dan alle cone types leverbaar?
De verwachte leverdatum van de Illuminator serie is verplaatst naar eind augustus.
De tweeters zullen zo rond de € 180,- gaan kosten en de 15 en 18 cm woofer beide zo rond de € 300,-
Natuurlijk hebben we al een proefkast staan waarin de 18 cm zal worden gebruikt.
Helemaal vergeten te zeggen, maar vorige maand zag ik bij BMM dat de Illuminator's al leverbaar zou zijn. Weliswaar niet uit voorraad, maar met een levertijd van 3-10 dagen.
Ik betwijfel echter of de bestelling na plaatsing niet gewoon op hold wordt gezet, onder het mom van "een opgetreden vertraging bij de distributeur" o.i.d... net zoals een tijdje terug met Dayton drivers. Gezien de grote overeenkomsten in prijzen vermoed ik dat BMM zijn drivers tegenwoordig ook gewoon bij dezelfde distributeurs haalt als Speakerland en andere zaken, wat zou betekenen dat ze ook niet eerder kunnen leveren.
Enfin, het zal nu niet lang meer duren en de prijzen staan in elk geval al op de websites.
Ik heb hem vandaag kunnen zien, voelen en ruiken.
Sjonge, wat is dit een wondermooie unit.
Er is gebruik gemaakt van 2 papiermembranen die als een sandwich over elkaar zijn geplaatst.
In elk van de membranen is de klaverbladvorm ingeponst.
De spreekspoel ligt volledig open, beetje zoals op de Seas M15CH.
De magneet is klein en oogt ontzettend hightech, nu, dat is het ook!
De korf is bijna verdwenen. Slechts 3 dunne armen verbinden de montagering met de magneetvoet.
Achter de centreerophanging is alles open, niets weerstand, niets compressie.
De rolrandophanging toont op de Scan Speak fotos zeer zwaar en robust. In het echt is dit echter veel minder opvallend. Het is allemaal veel kleiner en fijner.
Ik kijk alvast uit naar de 15cm middentoner in 4 ohm versie.
Ik dacht, ga eens kijken op de site van siltech. Daar kun je een pdf downloaden met een review van hun speaker. http://www.siltechcables.com/ra.asp?url ... ntheon.pdf
Wat een b...... staat er in die review
Erg dure units van Audio Technology trouwens.