Ground

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

StevenW

Bericht door StevenW »

SSassen schreef:
Dat netfilter mag je gelijk eens aanpakken, de Y-condensatoren naar massa mogen eruit, doe je dat niet dat introduceer je alle storingen op 't net rechtstreeks op je massa. Daarom voor gevoelige apparatuur een netfilter gebruiken *zonder* aarde aansluiting, dit zijn zgn. medische netfilters die naar massa geen lekstroom hebben.
Dus als ik die dingen eruit haal, heb ik een geschikt filter? That's it? Als dat zo is, dan heb ik met mijn Conrad-DIY-filtertje toch een aanzienlijk goedkoper filter dan de Schaffners die jij graag gebruikt?

Het schema van de Schaffner B-versies (de medische zonder aarde en Y-condensatoren):

Afbeelding

Ik kan het filter toch ook gewoon intact laten en de aarde(s) gewoon niet gebruiken? Op die manier maak ik tevens geen gebruik van die Y-condensatoren. Of vergis ik me hier?

Vriendelijke groet,

Steven
markje

Bericht door markje »

JuuL schreef:
Brom wordt veroorzaakt door de 50Hz wisselspanning, niet door de gelijkspanning van de voeding.
Ik weet niet wat de LS beveiliging is, maar waarschijnlijk heb je de ground op de verkeerde plek aangesloten.
Het was geen 50Hz... dan was het ruis, het was iig irritant.

Groeten Mark
StevenW

Bericht door StevenW »

Mag ik nog even aandacht vragen voor mijn bovenstaande vraag? En zouden jullie ook on-topic willen blijven heren? Bedankt! :wink:
Plaats reactie