incl oude discussies en bouwverslagen
Moderator: Beheerdersteam
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 03 nov 2007, 12:24
Wowly schreef: Mooie kleur hoor! laten spuiten?
Jan
Nee hoor,gewoon spuitbusje van de Gamma
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » za 03 nov 2007, 14:03
damn! waarom lukt dat bij jullie altijd zo goed?
Jan
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 03 nov 2007, 15:31
waarom lukt dat bij jullie altijd zo goed?
alles valt en staat bij de voorbewerking
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » za 03 nov 2007, 15:51
Carlo,
Ik zou voor de tweede poging wel even alle randen aan de voorkant afronden met een frees, anders heb je op alle hoeken een stuk diffractie te pakken en da's zonde.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » za 03 nov 2007, 15:52
Jan,
damn! waarom lukt dat bij jullie altijd zo goed?
Simpel, als jij even niet kijkt zitten je kids te vingerverven op je nieuwe luidspreker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 03 nov 2007, 15:53
Bedankt voor het meedenken
Dit was ik natuurlijk al lang van plan maar toch fijn dat we met elkaar meedenken
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 11 nov 2007, 22:35
Dit keer alles onder verstek en de baffle netjes afgerond.
Bijlagen
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445 Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:
Bericht
door b_force » zo 11 nov 2007, 22:47
zier er zeer nice uit Carlo !!!!!
Wil ik dus ook doen voor mijn nieuwe kisten voor de KEF Monitor.
Mijn pa heeft ook een mooie zaag tafel die verstek kan zagen.
Echter staat dat ding in z'n vakantie uhis in de Ardenne
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 11 nov 2007, 22:52
Vriend van mij is meubelmaker en ik kan daar nu (gelukkig) terecht voor het zaagwerk.
Is wel `n serieuse zaagtafel en dan nog moet je goed op blijven letten met de volgorde waarin je zaagt.Maar het resultaat is naadloos met `n beetje plakband (en natuurlijk de lijm) in elkaar te zetten.
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445 Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:
Bericht
door b_force » zo 11 nov 2007, 22:57
Dat lood bitumen, werkt dat echt goed in zulke kleine kistjes ?
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 11 nov 2007, 23:03
Ik had er met het berekenen van het volume al rekening mee gehouden en met de kloptest klinkt het met loodbitumen toch `n stuk "doffer".
Of het beter is
Misschien eens met zo`n luisterdag `n vergelijk doen?
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » zo 11 nov 2007, 23:06
Het bitumen is goed voor het middengebied, maar of het laag erop vooruit gaat valt te betwijfelen. Ik denk dat het vooral goed werkt in combinatie met goede bracing. Die bracing zorgt voor goede stijfheid voor het laag, het bitumen dempt resterende trillingen in het mid. Maar een kast zonder bracing met bitumen bekleden zou dus averechts kunnen werken.
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445 Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:
Bericht
door b_force » zo 11 nov 2007, 23:10
ok, en dan nog een beetje demping en klaar is kees
Ik ben benieuwd hoor naar het eind product.
Het is wel verdomd handig dat je geen naden hebt.
Scheelt hel veel werk bij het afwerken
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 11 nov 2007, 23:11
b_force schreef: ok, en dan nog een beetje demping en klaar is kees
Ik ben benieuwd hoor naar het eind product.
Het is wel verdomd handig dat je geen naden hebt.
Scheelt hel veel werk bij het afwerken
Afwerken
Daar doe ik nu dus niet meer aan
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 27 nov 2007, 21:50
En hier dan het eind resultaat.
Even niet op het stof op de zijkant letten want na al het gepoets zijn de speakers zo staties als de pest.
Twee lagen filler van Motip en daarna 4 lagen hooglans(ook Motip).Daarna poetsen,poetsen en poetsen.
Aub geen klachten over de brakke kwaliteit van de foto`s,het wil ff niet beter vanavond
Bijlagen
Laatst gewijzigd door
CarloPJB op di 27 nov 2007, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » di 27 nov 2007, 21:57
Ziet er strak uit Carlo!!!
LIJKT NET OF ZE TRANSPARANT ZIJN, DE HOUTNERF VAN DE TAFEL LOOPT GEWOON DOOR....
TOPPIE!
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » di 27 nov 2007, 22:05
Nice!!!!
Waar is het mooie roze gebleven
?
Jan
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 27 nov 2007, 22:08
wel boven neerzetten he
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 27 nov 2007, 22:12
dre schreef: wel boven neerzetten he
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 27 nov 2007, 22:12
Wowly schreef: Nice!!!!
Waar is het mooie roze gebleven
?
Jan
Die staan nog steeds op haar kamer roze te zijn
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » di 27 nov 2007, 22:13
Ik zou dan ook boven gaan zitten
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 27 nov 2007, 22:13
Tijd voor een bezoekje geloof ik....
Groetjes,
Edo
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 27 nov 2007, 22:15
Hondasnl schreef: Ik zou dan ook boven gaan zitten
Ik weet niet of ze dat kan waarderen.
Kinderen van 12 hebben het niet zo op vreemde mannen.........
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 27 nov 2007, 22:17
Edo schreef: Tijd voor een bezoekje geloof ik....
Groetjes,
Edo
Je bent welkom Edo.
Ik zal morgen gelijk ff `n lekker biertje in huis halen
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 27 nov 2007, 22:41
Prima ideetje...