lijm?; ontvetten?

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Het valt me op dat in meerdere topics oude posts onleesbaar zijn gemaakt of dat de essentie is verwijderd, dus ik vrees dat het om iets anders gaat dan de inhoudelijke teksten. :?

Wel zonde, want dit maakt dat een forum op een bibliotheek gaat
lijken die gevuld is met boeken waar bladzijden zijn uitgescheurd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Er is iets niet pluis met het account van Dove. Hij moet zich steeds opnieuw aanmelden enzo. Lijkt wel of iemand zijn account heeft gehacked ofzo. Dove is over het algemeen een zeer positief lid met veel en goede bijdragen. Hier zal later vast een verklaring voor komen.

Wowly
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Misschien is het blokkeren van het account een goede optie,voor er nog meer van zijn posts verwijderd worden.. met dien verstande dat Petter zich in een mailtje aan Henkjan ofzo kan verifieren en een het account een ander wachtwoord kan geven zodat de eventuele scammer geblokt is.. Zijn er andere gegevens over Petter bekend (telefoonnummer enzo?)

Kees
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

ja.. knal het account even op non actief. Lijkt me beter.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Account is op non actief gezet. Er blijkt dat op zaterdag 22 dec, vanaf 21:30 uur tot 22:00 uur (ongeveer) een groot aantal post van Dove aangepast is.
Ook het mailadres wat ingegeven stond bij zijn profiel werkt niet (kreeg net een mail terug, I'm afraid I wasn't able to deliver your message).

Dus Dove, mocht je dit lezen, neem even contact met ons op a.u.b.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Gelukkig, want dit gedrag past Dove inderdaad niet. Met name opvallend is dat ook uit zijn eigen topic over kastmaterialen tekst is verdwenen. Dat was nu net een topic waar hij erg veel moeite in heeft gestoken, en waar nog veel plannen lagen.
Edo schreef:
Ook het mailadres wat ingegeven stond bij zijn profiel werkt niet (kreeg net een mail terug, I'm afraid I wasn't able to deliver your message).

Dus Dove, mocht je dit lezen, neem even contact met ons op a.u.b.
Je (of iemand anders die daar lid is) kan hem er ook even op attenderen via een PM op "hetforum.nl".
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Edo schreef:
Marp schreef:
Wat Dove betreft: vanaf 20 december (de dag dat zijn postst gewist werden) is hij ook niet meer op HTforum verschenen. Heeft iemand destijds daar nog een poging ondernomen om hem te bereiken?
Jazeker. We hebben div mailtjes gestuurd (en PB), maar alles kwam undelivered terug. Oftwel het mailadres is niet goed of bestaat niet meer.
Voor aanmelding hiet heb je een werkend e-mail adres nodig, dus het heeft gewerkt. Dus OF hij heeft zelf z'n adres aangepast OF iemand anders heeft dat gedaan. En aangezien er op die bewuste zaterdag een heel stel posten is aangepast in een tijdsbestek van een paar uur, denk ik dat het iemand anders geweest is.

Al met al moeilijk om hem te berijken....Misschien dat iemand hier op het forum of op HTforum een ander e-mail adres van hem heeft zodat we contact met hem kunnen opnemen (of in iedergeval proberen).
Mocht iemand dit hebben...gaarne niet hier openlijk posten gaarne, maar even via een PB'tje.
Op 1 febr is er sinds lange tijd weer eens ingelogd onder Dove's account op HtForum. Aan zijn gewijzigde signature te zien is hij er zelf weer aktief.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

da's mooi te horen. hopelijk vindt hij de tijd om zich ook hier weer te melden
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Maar weer even een on-topic vraagje over lijmen tussendoor ipv over de activiteit van dove alhier:

wat is de beste manier om lijmvlekken op je hout te voorkomen bij het lijmen? Zowel met bruislijm en de andere witte variant komt er bij mij wel wat lijm op de van de buitenkant zichtbare delen terecht, zeker als je de boel goed onder druk zet.
Nu kon ik dit in het verleden redelijk wegwerken omdat er toch een redelijke laag verf overheen ging, maar nu ik er alleen een olielaagje als afwerking ga gebruiken is het wat meer van belang.

Bij de bruislijm kan je met Bison ontvetter gelijk wel gaan weghalen, maar als het wat later er pas tussenuitfloept ben je te laat...denk ik...vermoed ik...
Kan ik het voorkomen door bijvoorbeeld aan de buitenkant af te plakken met schilderstape? Of maak ik het alleen maar erger als er lijm bij de tape komt?
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Witte houtlijm kun je gewoon weghalen met een natte spons danwel doek. Dan moet het uitereaard niet al uitgehard zijn. :)

Bruislijm... gewoon niet je afwerkingslaag mee lijmen. :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hoi mikekiwi,

Gewoon eerst afplakken met schilderstape langs de randen. Wel goed aandrukken zodat er geen lijm onder kan kruipen, vooral met witte houtlijm.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Interficior schreef:
Witte houtlijm kun je gewoon weghalen met een natte spons danwel doek. Dan moet het uitereaard niet al uitgehard zijn. :)

Bruislijm... gewoon niet je afwerkingslaag mee lijmen. :lol:
Is een simpel edoch duidelijk antwoord; heb het met opzet net gekocht omdat het bruiseffect in sommige gevallen wel nodig was, maar zal het dus met beleid inzetten.

En inderdaad zal ik voor alle zekerheid dan gaan afplakken voor de dubbele security zullen we maar zeggen. Enig idee na hoeveel tijd het bruizen is afgelopen (en ik met een gerust hart kan gaan slapen) ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

mikekiwi schreef:
En inderdaad zal ik voor alle zekerheid dan gaan afplakken voor de dubbele security zullen we maar zeggen. Enig idee na hoeveel tijd het bruizen is afgelopen (en ik met een gerust hart kan gaan slapen) ?
Hou maar minstens een half tot een heel uur aan. Zie verder de gebruiksaanwijzing op de fles.

Het is het beste overtollig schuim weg te snijden als het nog niet doorgehard is en nog enigszins zacht is. Restjes kun je dan nog met Bison ontvetter weghalen. Bison ontvetter is trouwens wel grote troep en overmatig duur. Zelf gebruik ik methylenechloride voor dit soort klusjes.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Pjotr schreef:
mikekiwi schreef:
En inderdaad zal ik voor alle zekerheid dan gaan afplakken voor de dubbele security zullen we maar zeggen. Enig idee na hoeveel tijd het bruizen is afgelopen (en ik met een gerust hart kan gaan slapen) ?
Hou maar minstens een half tot een heel uur aan. Zie verder de gebruiksaanwijzing op de fles.

Het is het beste overtollig schuim weg te snijden als het nog niet doorgehard is en nog enigszins zacht is. Restjes kun je dan nog met Bison ontvetter weghalen. Bison ontvetter is trouwens wel grote troep en overmatig duur. Zelf gebruik ik methylenechloride voor dit soort klusjes.
Op de fles staat niet veel(binnen 30min samenvoegen en minimaal 4 uur klemmen), vandaar dat ik het toch even vraag.
Heb nu wat bruisellende weggeschraapt na een uur of 12 drogen en dat was niet fijn.
Tja, die ontvetter...ik dacht, laat ik nu eens doen wat wordt aangeraden... ;)
Plaats reactie