voedingstrafo en Leclanché C's.Edo schreef:Dat van die info is waar ja. Wat betreft modificatie. Toen ik Rients laatst aan de telefoon had (over die Xindak o.a.) hebben we het over de Jungson gehad. Ze waren bezig met wat modificaties alleen welke precies weet ik niet meer.Duck Twacy schreef:Ik ken de site van de heer Rients wel, maar daar is niet zoveel info te vinden (online bedoel ik). Worden de appraten echt gemodificeerd?
Nieuwe cd-speeltje van Xindak
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- telefunken
- telefunken
als er zo'n dag komt met cd-speler vergelijk,zou ik graag van de partij willen zijn.ralf schreef:ik heb bij de Shengya buizen cdspeler ook de het uiterlijk en het feit dat er buizen inzitten laten meespelen in de keuze van het apparaat
ook het feit dat deze in principe qua opbouw gelijk is aan veel duurdere vincent cd spelers, ik denk overigens wel dat het buizengedeelte
vergelijkbaar is met een musical Fideltity x-10d en de Tjoeb uitgangtrapjes die je kan laten inbouwen in Marantz spelers
een vergelijk van diverse cd spelers lijkt me wel leuk
neem ik wat type buisjes mee (telefunken e88cc goldpins - ecc88 buggle boys)
dan haal je pas echt wat uit je speler.
- telefunken
hoi ralf.ralf schreef:hallo telefunken
ik heb misschien wel interesse in een paar ander ecc88 buisjes van bv
siemens of telefunken, geloof best dat dit ten opzichte van de standaard buisjes een verbetering is
als je er een setje e88cc goldpins telefunken instopt ,weet je niet wat er gebeurt.
ik verkoop zelf liever geen buisjes,maar op marktplaats staat aardig wat te koop.
let wel op de e88cc zijn longlife(beter kwa klangk),de ecc88 shortlife.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Leuk idee om eens te proberen die buisjes Telefunken.
Vraagje 1: zou de E188CC ook werken? Schijnt nog lagere ruis en gematchte triodesecties te hebben.
Vraagje 2:Het merk Amperex...niet goedkoop, oud...ehm..klank?
Bij thuiskomst vanavond stond er trouwnes een doos in de gang met de Cayin cd-speler. Morgen eens aansluiten en beluisteren....
Vraagje 1: zou de E188CC ook werken? Schijnt nog lagere ruis en gematchte triodesecties te hebben.
Bij thuiskomst vanavond stond er trouwnes een doos in de gang met de Cayin cd-speler. Morgen eens aansluiten en beluisteren....
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
En natuurlijk gelijk de kap eraf...even kijken..

Eerst indruk is erg goed. Jammer dat ik het vergelijk niet meer kan maken met de Xindak, maar zoals in eerdere posts al geschreven is zijn er nog een paar kandidaten om eens een leuk vergelijk te maken.
Opvallend is de perfecte afwerking aan de binnenkant. (en buitenkant natuurlijk...
)
De speler gaat nu op "repeat" en blijft voor het inspelen een paar dagen aanstaan.

Eerst indruk is erg goed. Jammer dat ik het vergelijk niet meer kan maken met de Xindak, maar zoals in eerdere posts al geschreven is zijn er nog een paar kandidaten om eens een leuk vergelijk te maken.
Opvallend is de perfecte afwerking aan de binnenkant. (en buitenkant natuurlijk...
De speler gaat nu op "repeat" en blijft voor het inspelen een paar dagen aanstaan.
- telefunken
1.de e188cc trek wel iets meer gloeistroom,dit is het zelfde probleem wat de 6n1p ook heeft.Edo schreef:Leuk idee om eens te proberen die buisjes Telefunken.
niet elke trafo vind dit prettig.
2.klangk,vind ik de telefunken het mooist daarna amperex,en siemens en...... en oud ja dat zijn de meeste buisen die mooi klinken en nee hier word aardig wat geld voor betaald.
maar de vraag prijzen zijn absurt hoog (veels te hoog)
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Even in de datasheets gekeken en de E88CC zit op 0,3A, de E188CC op 0,335A. Die 6N1P zit inderdaad een stuk hoger...0,6Atelefunken schreef:...de e188cc trek wel iets meer gloeistroom,dit is het zelfde probleem wat de 6n1p ook heeft.
Na een paar dagen zoeken naar prijzen moet ik echt zeggen dat je goed moet zoeken zeg. Ik wist niet dat die prijzen zoveel uiteen liepen. Echt van 25 euro per set tot 100'den euro's voor "ultra matched pairs"...
(dan maar iets minder "gematched")
hier een foto van het binnenwerk van mijn Shengya cd-10sc
http://img19.exs.cx/img19/858/ja140017aj.jpg
http://img19.exs.cx/img19/858/ja140017aj.jpg
- telefunken
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
He Telefunken,
Tsja, dat vergelijk van die twee zit er nog steeds wel een keer in, wanneer is nog even de vraag. Ik weet wel dat Ralf de Shengya meeneemt naar de DDIY buers, dus als je daar ook bent zou je hem kunnen beluisteren. (wil ook wel de Cayin meenemen trouwens, al is de auto al best wel vol...
)
Wat betreft het geluid van de Cayin. Heerlijk, genieten. Erg mooi en wat warme klank. Voller en mooier dan mijn Denon.Ook de plaatsing is breder. Dan wat eigelijk wel het meeste opviel was dat scherpe randjes verdwenen waren, vooral bij vrouwestemmen en wat schelle saxofoon.
Dat was op beide uitgangen zo, dus komt niet alleen door de buizentrap (even ter verduidelijking, de cd-speler heeft een "solid-state" uitgang en een buizenuitgang) Je kan wel zeggen dat het een stapje hoger ligt allemaal (klank dus). Maar ondertussen is de bekabeling en de speakers ook mee veranderd, dus het is een totaal ander plaatje nu. Toevallig kwam dat zo uit.
Ik heb nog wel wat getest met andere kabels voor 220 en wat andere buisjes, maar sorry, die verschillen kon ik niet waarnemen hier.
De telefunken buisjes heb ik nog niet kunnen proberen erin, moet ik nog een keer doen, al ben ik nu al erg tevreden met wat hij neerzet.
Tsja, dat vergelijk van die twee zit er nog steeds wel een keer in, wanneer is nog even de vraag. Ik weet wel dat Ralf de Shengya meeneemt naar de DDIY buers, dus als je daar ook bent zou je hem kunnen beluisteren. (wil ook wel de Cayin meenemen trouwens, al is de auto al best wel vol...
Wat betreft het geluid van de Cayin. Heerlijk, genieten. Erg mooi en wat warme klank. Voller en mooier dan mijn Denon.Ook de plaatsing is breder. Dan wat eigelijk wel het meeste opviel was dat scherpe randjes verdwenen waren, vooral bij vrouwestemmen en wat schelle saxofoon.
Dat was op beide uitgangen zo, dus komt niet alleen door de buizentrap (even ter verduidelijking, de cd-speler heeft een "solid-state" uitgang en een buizenuitgang) Je kan wel zeggen dat het een stapje hoger ligt allemaal (klank dus). Maar ondertussen is de bekabeling en de speakers ook mee veranderd, dus het is een totaal ander plaatje nu. Toevallig kwam dat zo uit.
Ik heb nog wel wat getest met andere kabels voor 220 en wat andere buisjes, maar sorry, die verschillen kon ik niet waarnemen hier.
De telefunken buisjes heb ik nog niet kunnen proberen erin, moet ik nog een keer doen, al ben ik nu al erg tevreden met wat hij neerzet.
- telefunken
maar mijn vraag was hoeveel buisen en welke types zitten er in die shengya-speler.ralf schreef:er zitten een paar JJ buisjes in type ecc88
wel goed maar kan beter
heb alvast een paartje electro harmonis besteld a 40 euro
en hoe klinkt de speler,en wat zijn de verbeteringen ten opzichte van je oude speler.
en waarom gekozen voor de EH ,kon je voor die prijs geen mooie oude vinden.
ik geloof niet zo in heden daagse producties.ik heb ook nog nooit de EH's gehoord
er zitten voor de uitgang 2 x ecc88 in , denk bijna dezelfde schakeling als bij Edo in de cayin
de andere buis achter het venster is voor de spannings stabilisering en er zit 1 ecc88 in voor het aparte koptelefoon versterktje
speler is ipv een sony sacd scd940 gekomen en klinkt warm met een mooi breed stereo beeld en zeker een stuk minder scherp bij gewone cd weergave, speler heeft ook hdcd en bij afspelen van hdcd is er zeker een
grotere dynamiek aanwezig , ben op dit moment even nog met interlinks
bezig maar over een week krijg ik de shengya sa-33 buizen voorversterker
heb andere buisjes gekocht daar ik op diverse forums goede dingen lees
over HE, en wat is 40 euro koop je niet eens een mooie interlink voor
de andere buis achter het venster is voor de spannings stabilisering en er zit 1 ecc88 in voor het aparte koptelefoon versterktje
speler is ipv een sony sacd scd940 gekomen en klinkt warm met een mooi breed stereo beeld en zeker een stuk minder scherp bij gewone cd weergave, speler heeft ook hdcd en bij afspelen van hdcd is er zeker een
grotere dynamiek aanwezig , ben op dit moment even nog met interlinks
bezig maar over een week krijg ik de shengya sa-33 buizen voorversterker
heb andere buisjes gekocht daar ik op diverse forums goede dingen lees
over HE, en wat is 40 euro koop je niet eens een mooie interlink voor
- telefunken
vandaag de nieuwe HE buisjes erin, mooie goldpins, eerste indruk is iets meer detail, maar ook een beetje meer scherpte aan het geluid wat mijn focal tweeters nog eens benadrukken
toen musical fidelity interlink ertussen uit , is een silverplated kabel
sharkwire ofc koper kabel ertussen, gekregen bij lidmaatschap hvt
gelijk beter, ook de bas lijkt beter onder controle
cd speler staat op zeer massieve snijplank van ikea, ziet er mooi uit en
dempt ook goed de bas trillingen van mijn peerless xls-10 die ik soms mee laat spelen
toen musical fidelity interlink ertussen uit , is een silverplated kabel
sharkwire ofc koper kabel ertussen, gekregen bij lidmaatschap hvt
gelijk beter, ook de bas lijkt beter onder controle
cd speler staat op zeer massieve snijplank van ikea, ziet er mooi uit en
dempt ook goed de bas trillingen van mijn peerless xls-10 die ik soms mee laat spelen

....