Ok...dankje.Paul schreef:Veel mooiere t en s jes
Ons audiofiel pakket is nu bijna volledig met de UcD180/400HG, HG mono supply, nieuwe volledig ingegoten trafo's met electrostatisch scherm en de HPx audiofiele regelaars.
Jan-Peter
Moderator: Beheerdersteam
Dit zijn laagspanning regelaars die de spanning regelen voor de opamp. Ze hebben een zeer lage uitgangsruis en een uitgangsimpedantie die frequentie onafhankelijk is.cve schreef:Wat zijn audiofiele HPx regelaars? Jammer ook dat er nog geen datasheets beschikbaar zijn.
Co
Daarvoor zitten de gaatjes erin, je zal alsnog wel even de soldeerbout ter hand moeten nemen om een linkje los te solderen. We plannen wel om dit op aanvraag te doen, of als kit te gaan verkopen dan zitten ze er automatisch op.Paul schreef:Zitten daarvoor de "gaatjes" erin, of moet je originele delen lossolderen?
Nee, we weten ook niet of we dat willen doen. Want de T-netwerken zijn gewoon 4x zo duur. Het is dus maar de vraag of deze prijs de prestaties zo veel beter maakt. Op dit moment zou ik eerder gaan voor een HG Mono tezamen met de nieuwe ingegoten ringkerntrafo's met elektrisch scherm tussen primair en secundair. Ze kan je betaalbaar een hele mooie dual mono versterker maken met Slit Foils in de voeding en snelle gelijkrichtdiodes.SSassen schreef:JP,
Is de HG voeding ook op de schop gegaan? Dwz. dubbele gelijkrichtbrug met snelle diodes en BHC T-network condensatoren?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Nou, 4x beter is natuurlijk lastig, was dat wel 't geval dan zou daarmee de prijs geen bezwaar zijn, alleen moet je dan wel eerst kwantificeren wat 'beter' inhoudt natuurlijk, lijkt me een lastige discussie.Nee, we weten ook niet of we dat willen doen. Want de T-netwerken zijn gewoon 4x zo duur. Het is dus maar de vraag of deze prijs de prestaties zo veel beter maakt.
T-network hebben zeker een voordeel, de fabrikant (BHC) laat wel een meting zien waarbij de verbetering duidelijk te zien is. Maar als je al snelle gelijkrichter diodes gebruikt tezamen met nog extra ontstoor condensatoren erover heen en een met zorg gelayoute print, dan denk ik dat de meerprijs v/d T-network maar bedenkelijk is. De Slit Foils op zichzelf zijn wel een fikse verbetering, zeker hun geld waard.SSassen schreef:JP,
Nou, 4x beter is natuurlijk lastig, was dat wel 't geval dan zou daarmee de prijs geen bezwaar zijn, alleen moet je dan wel eerst kwantificeren wat 'beter' inhoudt natuurlijk, lijkt me een lastige discussie.Nee, we weten ook niet of we dat willen doen. Want de T-netwerken zijn gewoon 4x zo duur. Het is dus maar de vraag of deze prijs de prestaties zo veel beter maakt.
Het verschil tussen de T-network en de Slitfoils is klein, maar merkbaar, zeker met een gelijkrichtbrug bestaande uit snelle diodes voor iedere voedingsrail, dus twee gelijkrichtburggen in totaal. Je kan dan namelijk de GND pas op 't eind aan elkaar knopen en je wint dus zo ~6dB reductie in 'HF rommel' vanuit de gelijkrichtdiodes. Dit omdat de laad en ontlaad circuits van de voeding gescheiden zijn, terwijl dit bij een reguliere elco niet 't geval is, die heeft namelijk altijd maar twee aansluitingen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Nou, nee, da's puur omdat de opbouw fysiek anders is. De T-network condensatoren hebben aan de ene kant van de folie een aansluiting en aan de andere kant, vandaar ook de vier aansluitingen. Laad en ontlaadstromen zijn zodoende veel beter te scheiden dan bij een normale elco. Zelfs al ontstoor je nog zo goed en besteed je veel aandacht aan de layout dan kom je niet om 't inherente nadeel van een normale elco heen en da's 't feit dat laad en ontlaadstromen noodzakelijkerwijs door dezelfde aansluiting stromen en mekaar dus beïnvloeden.Maar als je al snelle gelijkrichter diodes gebruikt tezamen met nog extra ontstoor condensatoren erover heen en een met zorg gelayoute print, dan denk ik dat de meerprijs v/d T-network maar bedenkelijk is.
Dat is een geschakelde voeding voor de UcD modules. Dan ben je af van zo'n zware 50Hz trafo. Daarbij is de voedingsspanning geregeld, dus draait de versterker op een constantere voedingsspanning. Mechanische brom doordat er DC op het lichtnet zit, ben je dan ook vanaf. Zo'n SMPS is daar niet gevoelig voor. En je zal ook het maximale vermogen uit de versterker halen, omdat de voedingsspanning vrijwel niet inzakt.cve schreef:Nieuwe vraag Jan Peter. Wat is dit nu weer voor moois?
CoDe SMPS gaat wel heeeuuul erg mooi worden....
Dat was bekend hoor.....SSassen schreef:JP,
Nou, nee, da's puur omdat de opbouw fysiek anders is. De T-network condensatoren hebben aan de ene kant van de folie een aansluiting en aan de andere kant, vandaar ook de vier aansluitingen. Laad en ontlaadstromen zijn zodoende veel beter te scheiden dan bij een normale elco.
Misschien moeten we het maar eens overwegen. Eerst wat andere interne zaken afmaken.Maar goed, het blijft natuurlijk een keuze, maar ik denk dat je met de belangstelling voor de nieuwe modules je je niet tekort zou doen door ook een 'high-end' voeding in 't programma op te nemen, de normale HG is feitelijk alleen verschillend van een doorsnee voeding door de Slitfoils (ps. ook de T-network's hebben Slitfoil technologie).
Als ik op de diverse fora zo de meningen over alle hypex producten lees struikelt men vooral / enkel over de prijs van de voedingen, een nog fors duurdere is daardoor imho geen gat in de markt....Jan-Peter schreef:Misschien moeten we het maar eens overwegen. Eerst wat andere interne zaken afmaken.Maar goed, het blijft natuurlijk een keuze, maar ik denk dat je met de belangstelling voor de nieuwe modules je je niet tekort zou doen door ook een 'high-end' voeding in 't programma op te nemen, de normale HG is feitelijk alleen verschillend van een doorsnee voeding door de Slitfoils (ps. ook de T-network's hebben Slitfoil technologie).
De voeding is nu al duurder dan de UcD modules. Maar wie kwaliteit wil heeft dat er denk ik wel voor over. Een goede voeding blijft nu eenmaal onontbeerlijk voor een goede versterker. De SMPS zal waarschijnlijk ook niet echt goedkoop zijn.Als ik op de diverse fora zo de meningen over alle hypex producten lees struikelt men vooral / enkel over de prijs van de voedingen, een nog fors duurdere is daardoor imho geen gat in de markt....
Onze voeding gaat gewoon heel goed worden. Het ontwerp is gebaseerd op soft switching, het is een resonante voeding. De Nuforce voeding is een on/off voeding, en eigenlijk helemaal niet speciaal ontworpen voor een Audio versterker. Het is eigenlijk een telecommunicatie voeding, draait op 48VDC....cve schreef:De voeding is nu al duurder dan de UcD modules. Maar wie kwaliteit wil heeft dat er denk ik wel voor over. Een goede voeding blijft nu eenmaal onontbeerlijk voor een goede versterker. De SMPS zal waarschijnlijk ook niet echt goedkoop zijn.Als ik op de diverse fora zo de meningen over alle hypex producten lees struikelt men vooral / enkel over de prijs van de voedingen, een nog fors duurdere is daardoor imho geen gat in de markt....
Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe geschakelde voedingen. Hopelijk is de versterker dan ook compacter te bouwen. Beetje huiverig voor zo'n voeding ben ik wel met in het achterhoofd de Nuforge. Ik wacht nog wel even met de aanschaf van de modules (voor de zoveelste keer).
Co
Dit ligt niet alleen aan de voeding....cve schreef:Kortgeleden nog een Nuforge 9 gehoord aan een paar mooie vloerstaande Sonus Fabers en kunnen vergeleken met een Primare i30. Daar wordt je niet vrolijk van. De Primare was veel beter. Beter en strakker laag. Verder bleef je de hele tijd het gevoel houden dat alles aggressief klonk. Na een tijdje erg vermoeiend. Vandaar dat ik niet meteen enthousiast wordt van het SMPS idee.
Co
Op dit forum zijn we erg kritisch, dus zorg maar dat die SMPS errrrruuuuggg goed wordt dan!Maar men krijgt altijd wel lovende reviews, misschien is die Primare i30 wel veel beter.....
Dan ben jij vast diegene die de versterker van Sander Sassen heeft gekocht.mijn gemodificeerde ucd,heeft mijn vorige versterker doen verbleken en dit was toevallig een primare I30
Nou hier is de link van de prelimenary datasheet, dit is de 1e proto.cve schreef:Dan ben jij vast diegene die de versterker van Sander Sassen heeft gekocht.mijn gemodificeerde ucd,heeft mijn vorige versterker doen verbleken en dit was toevallig een primare I30![]()
Daar was je in Breda heel lovend over in combinatie met een buizen pre-amp toch?
Jan Peter wat ik lees over die SMPS-techniek is niet echt bemoedigend. Mij lijkt het voorstel van Sander met de T-nets toch aantrekkelijker.
Co