Zware klacht - scheuren in MDF behuizing

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

vigier

Bericht door vigier »

Thnx voor de reacties Ed en Richard.
Weet niet of ik er helemaal blij mee moet zijn, maar toch. Heb behoorlijk veel tijd erin gestoken en dan is het zonde om ermee te stoppen.
Aan de andere kant: als het resultaat matig is dan zou ik het ook zonde van mijn tijd vinden.
Het middengedeelte van het hout is inderdaad zachter dan de buitenkant (ja, het komt overigens uit België Ed!! sorry!), maar ik hoopte eigenlijk dat ik met dat dunne vloeibare spul het wat beter kon maken.

Nu was er ook nog eens de complicatie dat ik waarschijnlijk de luidsprekers niet eens in de woonkamer van mijn nieuwe huis kwijt kan. Misschien toch maar besluiten om er een streep door te zetten :(
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

vigier schreef:
Thnx voor de reacties Ed en Richard.
Weet niet of ik er helemaal blij mee moet zijn, maar toch. Heb behoorlijk veel tijd erin gestoken en dan is het zonde om ermee te stoppen.
Aan de andere kant: als het resultaat matig is dan zou ik het ook zonde van mijn tijd vinden.
Het middengedeelte van het hout is inderdaad zachter dan de buitenkant (ja, het komt overigens uit België Ed!! sorry!), maar ik hoopte eigenlijk dat ik met dat dunne vloeibare spul het wat beter kon maken.

Nu was er ook nog eens de complicatie dat ik waarschijnlijk de luidsprekers niet eens in de woonkamer van mijn nieuwe huis kwijt kan. Misschien toch maar besluiten om er een streep door te zetten :(
Als ik het goed zie, zijn deze kasten nooit behandelt (gelakt) en hebben al die tijd alleen geschuurd in de woonkamer gestaan.

Heb ik dat goed?

Groeten,

Marcel
vigier

Bericht door vigier »

Dat heb je helemaal goed Marcel!
(ik ben benieuwd naar de conclusie die je nu gaat trekken moet ik bekennen).

Groeten, Joris
Riezz

HDF

Bericht door Riezz »

beter laat dan nooit..

er is ook HDF bijna zelfde als MDF.. alleen hogere persing.. en vaak waterbestendig verlijmd

die scheuren van de foto`s.. krimpscheuren..
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hallo Joris,

Misschien een tip waar je iets aan hebt: Kijk of je iemand kunt vinden met een lintzaag. Die kan misschien de gescheurde delen uit je kast zagen, nieuwe schijven ertussen en klaar. Om nu de verbinding tussen kast en baffle beter te maken zou je ze wellicht onder verstek kunnen frezen, dan heb je in elk geval een groter oppervlak om te lijmen.

Groeten,
Mischa
vigier

Bericht door vigier »

Thnx voor de reacties, maar de behuizingen zijn niet meeverhuisd....
Heb ze dus niet meer!
Plaats reactie