Ucd400 Trafo vraagje

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Bericht door Barry »

Ik heb per kanaal gekozen voor 2x39v, 300VA. Lijkt mij een goede tussenweg, toch?
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

@BArry: prima toch.

@Dirky: ik ken het merk niet. Maar er van uitgaande dat ie gewoon aan z'n specs voldoet en de prijs goed is, zou ik niet aan zo snel aan de kwaliteit twijfelen.
Let wel: voor 4 ohm LS is ie prima, maar met 8 ohm LS haal je er (bij die 35 volt AC) niet meer dan ca. 140 watt uit. De trafo heeft dan eigenlijk te veel VA voor z'n spanning. Blijf ik een beetje jammer vinden. Zou je net zo goed met 1 trafo voor beide kanalen kunnen volstaan; maar ik vermoed dat je wel dual-mono zal willen bouwen.
Als je 8 ohm LS hebt zou ik toch voor een hogere spanning kiezen....
Plaats reactie