Chris
CT222 met Omnes Audio BB3.01
Moderator: Beheerdersteam
- Boerenterprise
Afgelopen weekeinde weer een beetje gedaan. Het begint er een beetje op te lijken. Maar ik ben er nog lang niet
Chris
Chris
Laatst gewijzigd door Boerenterprise op zo 25 okt 2009, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boerenterprise
- Boerenterprise
Even een update,
De kasten zijn rond en op maat. De boven en onderkant heb ik voorzien van een laag profiplex, deze moeten nog op maat geschuurd worden. De baffle is nog niet verlijmd, want de filters moeten er nog is. Deze heb ik wel al gesoldeerd. Komend weekeinde filters monteren en baffle verlijmen en daarna schuren en plamuren tot alles naar wens is. Hoop tenminste dat ik een gaatje kan vinden om te klussen.
De kasten zijn rond en op maat. De boven en onderkant heb ik voorzien van een laag profiplex, deze moeten nog op maat geschuurd worden. De baffle is nog niet verlijmd, want de filters moeten er nog is. Deze heb ik wel al gesoldeerd. Komend weekeinde filters monteren en baffle verlijmen en daarna schuren en plamuren tot alles naar wens is. Hoop tenminste dat ik een gaatje kan vinden om te klussen.
Laatst gewijzigd door Boerenterprise op zo 25 okt 2009, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boerenterprise
Helaas heb ik minder kunnen doen dan ik gewild had, maar langzamerhand komt de uiteindelijke vorm er goed in.
Ik heb inmiddels de baffles verlijmd, de filters gesoldeerd en gemonteerd in de kast. De pool klemmen voorzien van een goede ondergrond achter op de kast. Een kast facetten geschuurd en een keer geplamuurd en geschuurd. Verder beide kasten nogmaals geplamuurd en zijn dus toe aan een volgende schuur beurt.
Chris
Ik heb inmiddels de baffles verlijmd, de filters gesoldeerd en gemonteerd in de kast. De pool klemmen voorzien van een goede ondergrond achter op de kast. Een kast facetten geschuurd en een keer geplamuurd en geschuurd. Verder beide kasten nogmaals geplamuurd en zijn dus toe aan een volgende schuur beurt.
Chris
Laatst gewijzigd door Boerenterprise op zo 25 okt 2009, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boerenterprise
- Boerenterprise
Weer wat gevorderd. Een kast zit nu in 2 lagen filler en hard nu lekker uit. De ander is geschuurd en op een paar oneffenheden na klaar voor de filler.
Chris
Chris
Laatst gewijzigd door Boerenterprise op zo 25 okt 2009, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boerenterprise
De filler komt inderdaad uit een spuitbus. De speakergaten heb ik zeker niet met de hand gedaan
. Ik heb voor de facetten gekozen om het met de hand te doen vanwege de ronding aan de achterkant. Ik heb ook niet een geschikte frees (zo eentje met een lagertje aan de onderkant). Vandaar dus mijn keuze. Daar komt bij.. in het zonnetje vind ik het ook niet zo erg om te doen
Chris
Chris
- Boerenterprise
- Boerenterprise
De laatste dagen ben ik begonnen met het aanbrengen van de zwarte top laag. Ik heb er nu een aantal lagen opzitten. Tussen elke laag door schuur ik met korrel 1000 waterproof. Vandaag even een experiment gedaan met hoe het eindresultaat zal worden: geschuurd stukje gepolijst. Het eindresultaat is verbluffend.
Toch wil ik nog even opzoek naar korrel 1200, zodat ik de laatste laag hier mee kan dien alvorens ik begin met polijsten. Nu eerst geduldig de volgende lak lagen aanbrengen.
Chris
Chris
Laatst gewijzigd door Boerenterprise op zo 25 okt 2009, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- jantje-secuur
- jantje-secuur
- Boerenterprise
Haha,
Rustig mannen. Het is niets exotisch ofzo.
De verf: Motip Hoog glans zwart.
Aantal lagen: 3 (komen er nog een aantal bij, bij de scherpe randen nog wat dun)
Gepolijst met: stap1; Commandant 3 (rood), stap 2; Commandant 5 (geel). Vooral niet te hard drukken en voor het polijsten eerst schuren zodat het al heerlijk glad is.
Succes,
Chris
Aantal lagen: 3 (komen er nog een aantal bij, bij de scherpe randen nog wat dun)
Gepolijst met: stap1; Commandant 3 (rood), stap 2; Commandant 5 (geel). Vooral niet te hard drukken en voor het polijsten eerst schuren zodat het al heerlijk glad is.
Succes,
Chris
- jantje-secuur
Merde... ik heb Commandant 4 en 7 maar als ik het daarvoor schuur met 1200 krijg ik het niet zo glimmend als jouw ding. Wel enorm glad.Boerenterprise schreef:Haha,
Succes,
Chris