Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door dre »

Ik ben ook aanwezig!
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Pon-e »

Ben ik er bij, neem graag mijn (actieve) speakers mee, hopelijk dan helemaal afgesteld (en zonder BR, want dat klinkt een stuk beter!).
Bijlagen
WhatsApp Image 2025-08-19 at 21.30.29_d9d66ae2.jpg
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Als ik ze af genoeg krijg om te luisteren, dan neem ik de nieuwe line-arrays mee.
Kunnen we samen beoordelen of het transistorradio's geworden zijn of iets acceptabels.
Krijg ik ze niet af, dan skip ik (alhoewel ik het wel leuk zou vinden om iedereen na jaren weer eens te zien).

Staat dus in potlood.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Dan zet ik je er in potlood tussen :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Barry2001 »

Heb een bruiloft die dag Mark, moet me helaas afmelden.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Jammer Barry. Who knows, als het druk genoeg wordt volgend jaar een herkansing.


Niet geklust maar gezaagd zodat ik zelf iets te showen heb. Letterlijk meer van hetzelfde als vorige keren :mrgreen:
IMG_20251004_205957.jpg

En een upje dus! Ook voor exposanten.
Mauwie
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 10:50

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Mauwie »

Ik ben ook aan het bouwen geweest, actieve set klaar. Nu nog dsp instellen en eventueel basreflex buis lengte aanpassen. Iemand daar nog tips voor hoe de lengte hiervan te bepalen? ipv 1 grote buis achter heb ik 2 kleine buizen voorin geplaatst, paste niet achterin door de versterker modules. Voor deze set qsc 8.2 versterker modules op de kop getikt, die zijn dus geen zelfbouw.

Gebruik gemaakt van deze set: https://www.hifitest.de/test/lautsprech ... a-pa-21964

De levering van de sub is vertraagd dus weet niet of ik deze klaar krijg voor de ZBA dag van het noorden.
Bijlagen
IMG20251004121709.jpg
IMG20251004121639.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door satefan »

beijert schreef: za 04 okt 2025, 21:20
En een upje dus! Ook voor exposanten.
Ik kan de Purifi Tweeters wel exposeren. Zitten in de doos, dus alleen om naar te kijken :rofl:

Ik zit nog midden in de verbouwing, dus iets bouwen wordt m niet en m'n speakers heb ik al 3 keer ergens laten horen geloof ik. Eigenlijk wel lekker, niet de druk van een project als er een luisterdag aan zit te komen :D

Satefan
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door richard »

Mauwie schreef: za 04 okt 2025, 22:31
eventueel basreflex buis lengte aanpassen. Iemand daar nog tips voor hoe de lengte hiervan te bepalen?
Proefondervindelijk? Dan de impedantie in het laag meten. Bij de juiste lengte zijn de beide piekjes even hoog.
Driekwartgeleider
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Driekwartgeleider »

Ik ben benieuwd naar het verloop van zo een veel besproken zba-luisterdag. Deze locatie is voor mij op redelijke afstand, wil dus graag komen.

Ik bezit een zelfbouw eindversterker van absolute topklasse, welke ik graag wil tonen en laten beluisteren. Maar apparaat is duur, kwetsbaar en weegt meer dan 20 kg. En dan de boxen nog. Dus beter eerst maar eens de kat uit de boom kijken, en zien of zoiets voor mij te doen is.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door satefan »

Driekwartgeleider schreef: zo 05 okt 2025, 22:57
Ik bezit een zelfbouw eindversterker van absolute topklasse, welke ik graag wil tonen en laten beluisteren. Maar apparaat is duur, kwetsbaar en weegt meer dan 20 kg. En dan de boxen nog. Dus beter eerst maar eens de kat uit de boom kijken, en zien of zoiets voor mij te doen is.
Dat kan natuurlijk niet. Ons eerst lekker maken, en dan aangeven dat je ze liever niet meeneemt de 1e keer.

Alle gekheid op een stokje - met beleid komt het allemaal goed. En er is voldoende hulp aanwezig. Ik ben wel benieuwd!
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Leuk! Ik zet je er bij.

Aan de kant van ruimte vijf is het gebouw bereikbaar met een auto voor het laden en lossen.
Schermafbeelding 2025-10-06 120901.png
Dit zal ik nog wel even verifiëren voor die tijd.
Driekwartgeleider
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Driekwartgeleider »

Goed, ik ga het nog eens overdenken, ->misschien<- toch wel met spullen. Thuis staat de auto niet ver van de voordeur, geen probleem. Mogelijk kan ik een soort van transportkist knutselen voor de versterker. De speakerdrivers moeten ook heel blijven, dus ook voorkant boxen beschermen. Boxen zijn niet zo groot, Seas Odin, nog uit de vorige eeuw. Dan is er nog de Yamaha WXC-50 streamer, die hangt hier aan een ethernetkabel, en ik moet dus zien of het ook via WiFi kan. Telefoon moet dacht ik op zelfde netwerk inloggen, dit ivm authentificatie. Maar Tidal moet op de streamer binnenkomen, niet via mn telefoon en dan bluetooth, dat laatste is in mijn ervaring beroerde kwaliteit.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Anders voor de versterker een koffie kar oid bij de deur plaatsen.

Mijn versterker weegt 52 kilo dus net achter de deur is ook ver genoeg :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door richard »

Driekwartgeleider schreef: ma 06 okt 2025, 20:07
...Mogelijk kan ik een soort van transportkist knutselen voor de versterker. ...
FreeskKees had destijds ook een mooi stevig kistje voor zijn eindversterkertje van enige kilo's..
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door WrineX »

Ik moet me helaas afmelden, heb het nogal druk en voor de verandering dit maar maar eens niet een last minute build haha.

volgende keer maar weer !
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Jammer, maar heel begrijpelijk.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Even een upje!

We zijn momenteel met zo'n zes deelnemers om in vier beschikbare ruimtes de creaties te laten zien en horen.

Dat is natuurlijk heel comfortabel, maar meer is welkom.
Het hoeft ook geen nieuw gebouwd project te zijn, we hebben immers nog lang niet alles gehoord.
Laatst gewijzigd door beijert op do 30 okt 2025, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Driekwartgeleider
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Driekwartgeleider »

Transportkist geknutseld van schuurvindhout.

Heb ook de handleiding van de Yamaha WXC-50 nog eens doorgenomen, en het lijkt erop dat fysieke toegang tot de WiFi router of een werkzame UTP aansluiting zonder nerveuze router restricties nodig is om het spul aan te slingeren. De Yamaha blijft thuis.

Als alternatief heb ik TIDAL op de Galaxy S22+, welke via een powered USB-C 3.2 hubje is aangesloten op een Focusrite Scarlet 2I2. Met hulp van USB Audio Player Pro wordt een hires TIDAL stream vervolgens als 24 bit bit-perfect signaal aangeboden aan de DAC van de Scarlet. Klinkt heel behoorlijk.
kissie.jpg
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Hmm, ik ken ook niemand die bij odido zit met klik en klaar. Dat zou een mooie oplossing zijn geweest.

Wel een knappe kist, dat moet helemaal goed komen :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Barry2001 »

Driekwartgeleider schreef: wo 29 okt 2025, 20:52
Transportkist geknutseld van schuurvindhout.
Goed bezig :rock:
Gebruikersavatar
Jooch
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 15:47
Locatie: Haren (GN)
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Jooch »

Aangezien het programma nog niet heel druk is meld ik mij bij deze ook aan.
Is er ruimte/interesse voor: Zelfbouw luidsprekers + versterker + DAC + generator?
Het is een behoorlijke verhuizing, een kwartiertje is zodoende wat kort voor een demo.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Jazeker!

Volgende week even kijken wat we met de planning doen maar zo als het er nu uitziet heb je een (opgedeelde) halve dag een ruimte voor jezelf.
Gebruikersavatar
Jooch
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 15:47
Locatie: Haren (GN)
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Jooch »

Top, dat moet goed komen. Bij deze dan bevestigd.
Ik zal de boel alvast wat bij elkaar zoeken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door dre »

Ik kan nog wel een setje speakers meenemen.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”