Pagina 2 van 2
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 20:35
door Walt
Bedankt, laat je overigens niet wegpesten, zo jammer weer.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 21:05
door Helder
rikpost schreef: ↑za 12 apr 2025, 17:14
Je vraagt je dan wel af hoe electronica in een transport middel dan nog goed kan functioneren .
Formule 1 wagen
Terreinwagen
Space shuttle
Leopard Tank
Of hangt het daar ook aan visdraad ?
Nee ! maar het doet wel precies wat het moet doen .
Ik ben sceptisch bij zulke waarnemingen , niet dat ik er niet voor open sta overigens maar veel van dit soort voorbeelden langs zien komen .
Net als de verwonderingen overigens .
Niemand die zegt kom maar langs je hoort het gelijk !
Er is niet beweerd dat alle vibraties of bewegingen killing zijn. Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd: Wat zouden we kunnen leren van ontwikkelaars van auto-audio? Lukt het hen om goed geluid te reproduceren ook als je over een Belgische kasseienweg rijdt?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 21:06
door Helder
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 21:41
door Helder
Walt schreef: ↑za 12 apr 2025, 20:35
Bedankt, laat je overigens niet wegpesten, zo jammer weer.
Hallo Walt, Hierbij 2 foto's.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 21:44
door Walt
Bedankt!
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 21:51
door Helder
Nu heb ik visdraad gebruikt omdat het mooi paste in de klemmen (het binnenwerk van kroonsteentjes). Eerder heb ik in andere situaties gewerkt met katoen (prima), staaldraad (ook goed) en twaron (erg moeilijk maatvast te krijgen).
De balk waarover het visdraad loopt, is een rib van esdoorn, kopmaat 90x90.
De verticale koppeling is hier beperkt tot de trilling die aan de bovenzijde van de esdoorn rib kan voorkomen, en dan langs draden van 1 mm.
Misschien kan ik nog veertjes zetten tussen het einde van de draad en het haakje aan de FA-kasten.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 22:35
door Helder
Walt schreef: ↑za 12 apr 2025, 17:58
Visdraad is axiaal vrij stijf, dus beweging van het plafond wordt 1:1 doorgegeven aan de module. Leobus zijn ringen ontkoppelen ook verticaal.
Is dat zo? We nemen dan aan dat de kogel vrij beweegt - maar de kogel zal indrukken in het hout (kommetje maken) en zo beperkt worden in het rollen, lijkt me.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: za 12 apr 2025, 23:00
door Walt
De kogel ligt op een twaron matje, het is een combinatie van rollen, inveren en dempen. Voor zwaardere apparatuur vind ik de verwonderringen echt perfect. Lichte apparatuur staat echter wat onstabiel, gebruik hier zelf liever wonderwood (padoek) blokjes van Audiomaat.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: zo 13 apr 2025, 0:41
door Helder
Duidelijk. Maakt me benieuwd.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: zo 13 apr 2025, 9:51
door Walt
Leobus kan ze maken voor je, is niet gek duur.
Groetjes Walter
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: zo 13 apr 2025, 13:39
door Shadow
Helder schreef: ↑zo 13 apr 2025, 0:41
Duidelijk. Maakt me benieuwd.
Als ik je een tip mag geven; maak een topic aan in het 'Hifi Gerelateerd' hoekje met je reis door audio land, je bent nu een topic van een ander aan het vervuilen, dat geeft ook wat meer gekleurde reacties zeg maar. (Basis forum etiquette)
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: zo 13 apr 2025, 16:27
door Marp
Ik zal de discussies zo wel even verplaatsen. Het huidige topic bevindt zich in de sponsorafdeling, dus het is handig als deze besteed blijft aan vragen aan/over Hypex.
--
Update: done.
Re: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:01
door richard
Heb geen verklaring, wel ervaring.
In mijn audioverleden was het ooit ook erg belangrijk je apparatuur te koppelen of juist te ontkoppelen; een halfzacht opgepompt kruiwagenbandje met een betontegel 40x60 zou het optimum zijn om je cd-speler te ontkoppelen.
Wel er op letten dat de boel mooi horizontaal werd uitgelijnd.
Was ook de tijd van groene Staedtler Lumocollor en afgeschuinde kantjes op de cd. .... En Jomanda.
Oh ja; hier geen effect. Behalve een lelijke betontegel in je kamer.
...Ben ik nooit naar Jomanda geweest; daar kan ik dus niet over meepraten. Toch zijn er veel mensen geweest die daar effecten bij hebben ervaren. Maar niet bij iedereen waren die effecten positief.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 1:06
door Helder
Shadow schreef: ↑zo 13 apr 2025, 13:39
Helder schreef: ↑zo 13 apr 2025, 0:41
Duidelijk. Maakt me benieuwd.
Als ik je een tip mag geven; maak een topic aan in het 'Hifi Gerelateerd' hoekje met je reis door audio land, je bent nu een topic van een ander aan het vervuilen, dat geeft ook wat meer gekleurde reacties zeg maar. (Basis forum etiquette)
Mee eens.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 1:07
door Helder
Marp schreef: ↑zo 13 apr 2025, 16:27
Ik zal de discussies zo wel even verplaatsen. Het huidige topic bevindt zich in de sponsorafdeling, dus het is handig als deze besteed blijft aan vragen aan/over Hypex.
--
Update: done.
Prima opgelost. Bedankt, Marp