Pagina 2 van 5

Re: WiiM

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 19:54
door Shadow
Wat is je probleem nu? Je vraagt of Vtuner en Tunein erin zitten en vervolgens ga je die afzeiken? Er zitten nog meer radio services in, dus lees de manual zelf ff voor je je verder voor schut zet....

Re: WiiM

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 19:57
door Walt
+1

Re: WiiM

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 20:10
door Zweitse
Ik ben ook blij met mijn wiim pro plus, superhandig ding.

Re: WiiM

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 20:24
door Shadow
Het is een mooi doosje voor dat geld, phonotrapje moet ook goed zijn voor een standaard cartridge, dus ik ben benieuwd!

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 10:25
door Forza
Shadow schreef: ma 24 mar 2025, 20:24
Het is een mooi doosje voor dat geld, phonotrapje moet ook goed zijn voor een standaard cartridge, dus ik ben benieuwd!
Gain is wat aan de lage kant voor mijn Ortofon Blue (stukje zachter dan vanuit de streaming diensten). Maar het klinkt dikke prima!

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 10:55
door Shadow
Je kunt de pre-gain per input aanpassen om dit op te lossen denk ik?

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 12:51
door Kappa7
Als ik de LMS server wil gebruiken via DLNA kan je dan ook het volume bedienen via de ons app?

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 15:16
door Shadow
Via de Wiim app? Volgens mij wel, maar ik gebruik dat niet...

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 15:23
door Forza
Shadow schreef: di 25 mar 2025, 10:55
Je kunt de pre-gain per input aanpassen om dit op te lossen denk ik?
Goede tip! Ga ik proberen.

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 15:24
door John P
Ik kan nergens vinden of deze de Radio Paradise "app" kan spelen, dus met vooruit skippen. Kun jij hier een licht op werpen? Ik bedoel dus niet de officiele android/apple app maar de toevoegingen zoals je die in LMS hebt.

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 16:30
door Shadow
Dat kan, net geprobeerd voor je!

Re: WiiM

Geplaatst: di 25 mar 2025, 18:15
door John P
Bedankt.

Re: WiiM

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 0:01
door RobertD
Ik heb ook een Wiim pro plus en ben zeer aangenaam verrast met de geluidskwaliteit. De optische ingang is handig voor mijn televisie. Kan ik eindelijk met een AB het geluid harder en zachter zetten als ik het tv geluid over mijn speakers laat spelen.
Ik gebruik een Daphile computertje als muziekserver. Een heel prettige ontdekking.

Re: WiiM

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 18:55
door Kappa7
Shadow schreef: di 25 mar 2025, 15:16
Via de Wiim app? Volgens mij wel, maar ik gebruik dat niet...
Nee ik ben van plan om alleen de LMS app Orange Squeeze te gebruiken.
Dus Daphile als server en enige bron toe te passen en ook het in en uitschakelen en volume via LMS dan.
Andere optie is om een pi te gebruiken en een losse amp.

Re: WiiM

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 19:49
door Pjotr
Shadow schreef: ma 24 mar 2025, 19:54
Wat is je probleem nu? Je vraagt of Vtuner en Tunein erin zitten en vervolgens ga je die afzeiken? Er zitten nog meer radio services in, dus lees de manual zelf ff voor je je verder voor schut zet....
Zeg dominee, kan het wat minder? Jammer weer :( Ik zeik niets en niemand af, integendeel. Ik stel gewoon belangstellend een vraag in dit topic naar info omdat ik serieus de Wiim Pro Plus overweeg en gezien mijn ervaring met beide servers en het Sonos gedoe met TuneIn. Dat was niet expliciet aan jou gevraagd maar je begint wel over je Yamaha met een verder nietszeggend antwoord. Dus tja...

Re: WiiM

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 20:19
door Shadow
Nee als je zo gaat lopen brallen kan het niet wat minder...iedereen mag maar raden naar de invalshoek van je vraag en achteraf ligt het aan een ander? ](*,)

Re: WiiM

Geplaatst: wo 16 apr 2025, 5:16
door Shadow
Ervaring tot nu toe; zeer tevreden, wat presets aangepast, volumes gelijk gezet om niveau verschillen tussen bronnen weg te werken, maar vooral erg veel muziek geluisterd en da's een goed teken.

Re: WiiM

Geplaatst: wo 16 apr 2025, 7:54
door Barry2001
Goede berichten. Op zich ben ik wel tevreden over de Yamaha('s) WXC-50 die ik gebruik, alleen dat MusicCast... hoe is dat bij WiiM, zit er een fatsoenlijke app bij? Integratie met de aanbieders als Qobuz/Tidal, is dat ok?

Re: WiiM

Geplaatst: wo 16 apr 2025, 10:18
door Shadow
Ja dit is 100x beter Barry! Ik gebruik Qobuz en dat rolt in high res lekker de (erg goede) onboard dac uit...

Re: WiiM

Geplaatst: wo 16 apr 2025, 13:21
door Barry2001
Ok, ik vind de Yamaha ook wel een goede DAC hebben hoor, maar als ik om wat te noemen in Qobuz niet eens kan ‘zappen’ in een nummer vind ik dat wel een gemiste kans. Als je bv wat audio aan het vergelijken bent en je een bepaalde passage wilt herhalen. Ui is zowiezo niet heel gebruikers vriendelijk.
Had altijd nog de hoop op een verbeterde MusicCast versie, maar dat blijft uit.

Maar goed, ik gebruik er 3, m’n vriendin kan ermee overweg (niet geheel onbelangrijk en een voorwaarde), nog eens een nachtje over slapen. Dank voor je info :goedzo:

Re: WiiM

Geplaatst: wo 16 apr 2025, 14:28
door Shadow
Ik heb al m'n wxc's verkocht en ga over op Wiim Ultra's iig...
Kinderen kunnen er met zeer goede afstandsbediening mee overweg, vrouwlief en ik gebruiken de app. Werkt gewoon \:D/

Re: WiiM

Geplaatst: do 17 apr 2025, 8:30
door Forza
App is goed inderdaad! Had voorheen een Bluesound en daarbij gebruikte ik alsnog de Tidal app. Nu totaal geen behoefte om de app van de betreffende dienst te gebruiken. Werkt allemaal prima binnen de Wiim app.

Re: WiiM

Geplaatst: za 19 apr 2025, 8:57
door toetertje
ik heb de Wiim Ultra nu een half jaar in gebruik, en ik kan nog steeds niets vinden wat mij niet bevalt.

Re: WiiM

Geplaatst: za 19 apr 2025, 10:49
door pappaleo
Ik ook dan maar :lol:
1000032536_1280x961.jpg

Re: WiiM

Geplaatst: za 19 apr 2025, 12:15
door pappaleo
Ik gebruikte de Yamaha zonder de ingebouwde DAC. De coax uit ging naar een Daudio DAC. Voordeel: beter geluid, die DAC in de Yamaha speelt echt een niveautje of wat lager dan de Daudio. Nadeel: gebruikersgemak, 2 afstandsbedieningen, voor het volume heb je de RC van de Daudio nodig.

Dat verschil is er met de WiiM niet meer. Ik heb ze kort vergeleken en er zijn verschillen, maar subtiel. En die vallen niet altijd in het voordeel van de Daudio uit. Soms wel, soms niet. Dan gaat het gebruiksgemak een heel grote rol spelen. Ik sluit voorlopig even de WiiM direct op de eindversterker aan en ga het eens een poosje aanhoren.