Makita invalzaag sp6000

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door beijert »

Ik doelde meer op de prijs.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door Thomox »

Een nieuwe kost 1000+ met alle dingen die erbij zitten. En het lijkt erop dat hij 'm voor iets meer dan 600 van de hand wil doen.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door RobertD »

Ik heb een heel eenvoudige van HBM, voldoet voor mij prima en loopt ook over de geleider van Festool. Daar had ik een stuk van staan en ik kreeg een stuk bij de zaag erbij. Het kan aan elkaar gekoppeld worden en dan heb ik een rail van bijna 3 meter.
Ik gebruik de invalzaag voor de grote stukken en een tafelcirkelzaag voor kleiner spul.
Voor afkorten heb ik een Metabo afkortzaag.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door jvenema »

Ik heb sinds denk ik ruim twee jaar een SP6000 en die bevalt goed, maar heb geen vergelijk met andere soortgelijke systemen. Een inval zaag op accu vond ik niet zo zinvol want je zaagt langs een rail, je weet de route en die is recht dus om alles zo te positioneren dat het snoer niet in de weg zit is geen issue. Dit is duidelijk anders met een decoupeerzaag daarbij kwam ik weleens in de knoop met het snoer, dus die wilde ik wel graag op accu hebben.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door Thomox »

Vrijdag ga ik even bij de lokale profi gereedschapszaak kijken, kan ik de machines even goed bekijken. Wat advies en deskundigheid kan ik wel waarderen.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door Thomox »

Het lijkt erop dat die Makita voor mij goed genoeg is. Ik wacht even een goede aanbieding af en dan bestel ik een setje :beer:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Makita invalzaag sp6000

Bericht door Shadow »

Vriend van me heeft de SP6000 en ik heb de Bosch Blauw, beide prima apparaten, Festool is ook goed maar die komen nogal eens voorbij met gesmolten wikkelingen in de reparatie werkplaats bij Breur, dat zit hem vooral in de mensen die er deuren mee afkorten, maar de Bosch heeft iets meer koppel wat dat betreft en Festool zegt gewoon dat je de TS75 dan maar moet pakken :-) Bosch heeft geen grotere invalzaag, dan moet je naar Mafell.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”