Nintendo versterker 6 x LM3886

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door Pjotr »

Die LM3886 is ook een heel fijn klinkende klasse-AB. Mits niet teveel mishandeld, nagenoeg onverwoestbaar. Worden al zo'n 30 jaar gemaakt. Heb ze ook veel gebruikt met actieve filtering destijds. Je moet ze gewoon niet laten clippen, het zijn geen feestversterkers :mrgreen:
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door RonnyB »

De SMPS300RE(=/-36V/4A) vervangen voor 2 x 350W(36V/9,5A).
Nu nog 1/2 dagen wachten op de gebalanceerde ingang print.

Wordt een volle bak.
1725973132284.jpg
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door RonnyB »

De ingangsprint is ook gereed. Blijkt ook handig om verschil tussen dual opamps te testen.
Moet je wel een goede meetset hebben, ik kan maar tot -120dbv ruis meten.

Heb daarom Cosmos ADC en DAC en APU besteld, hierover later meer.
1727178730031.jpg
Zoals al eerder een volle bak.
1727183416610.jpg
Ik moet nog wel een afwijking oplossen, van de twee versterker printen heeft 1 print 150mV DC en de andere print maar 5mV DC.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
bart Luyckx
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door bart Luyckx »

Wel interessant om te zien hoe je die cosmos ADC/DAC gaat gebruiken.

Leuke versterker, tof gebouwd
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door Pjotr »

Ik vermoed als bron oscillator en harmonischen kijkert... :lol:

Een LM3886 sec zal als versterker qua vervorming in het niet vallen t.o.v. hedendaagse audio op ampjes. Wil je een LM3886 op een hoger plan brengen dan moet je naar een NFA/CA configuratie gaan.
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door RonnyB »

Pjotr, volgens mij is het schema een composiet versterker om zeer lage vervormings waarden te krijgen. Om precies te zijn wordt het een gebrugde 2 maal drievoudige parallel lm3386 composiet versterker.
IMG_0585.jpeg
Laatst gewijzigd door RonnyB op wo 25 sep 2024, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nintendo versterker 6 x LM3886

Bericht door Pjotr »

Succes! Ben benieuwd. De Neurochrome baksels zijn op het randje van stabiliteit en oscilleren stevig bij clippen. Een HF testgenerator tot minsten 20 MHz is ook wel handig.
Plaats reactie