nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders
Moderator: Beheerdersteam
Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders
Yep! Gezien de toch al wel behoorlijk geoxideerde staat van die stekkers zou ik die ook vervangen voor degelijk vergulde nieuwe exemplaren. Ben je voorlopig weer een tijd klaar.
- Muug
- Contacteer:
Ah, die.
Dat zijn er die ik zelf ooit eens ergens gekocht heb. Die zijn dus zeker niet van Dali.
Als ik in dat gat trouwens een banaanstekker steek, dan is daarin (in het gat) geen ruimte meer voor de speakerkabel.
Nee, ik ga nog wat moeten rondneuzen voor een goeie en eenvoudige oplossing.
Deze bvb, kunnen wel in aanmerking komen.
https://www.amazon.com/Ocelot-Banana-Pl ... B003BKW2K2
Dat zijn er die ik zelf ooit eens ergens gekocht heb. Die zijn dus zeker niet van Dali.
Als ik in dat gat trouwens een banaanstekker steek, dan is daarin (in het gat) geen ruimte meer voor de speakerkabel.
Nee, ik ga nog wat moeten rondneuzen voor een goeie en eenvoudige oplossing.
Die aansluitingen achterop die luidspreker zijn banaanstekker-chassis delen.
Die zijn nooit bedoelt om een losse kabel of draad in te steken.
Je propt toch ook niet de aansluitdraad van het strijkijzer zo in het stopcontact ?
Die zijn nooit bedoelt om een losse kabel of draad in te steken.
Je propt toch ook niet de aansluitdraad van het strijkijzer zo in het stopcontact ?
Zoals een collega van mij vaak zegt: een mens moet wat.
Psies. Alleen zijn dat wel pluggen waar een vergulde vlieg op heeft gezeten. Goud is vrij kostbaar, ook in China! En 1 eurie per stuk kan gewoon niet. Hier moet je echt niet op beknibbelen, is gewoon zonde van je nieuwe aankoop. Nog even verder neuzen...Muug schreef: ↑vr 17 nov 2023, 13:47Nee, ik ga nog wat moeten rondneuzen voor een goeie en eenvoudige oplossing.
2023-11-17_13h46_39.png
- Muug
- Contacteer:
Ik ga volledig met je akkoord. Het is geen zicht en geen goede praktijk. Er zijn wel nog dingen waaruit een draadje hangt, en dat is ook geen zicht!
Maar ik wou ze zo graag horen spelen
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Goedemiddag Muug.
Ik was even benieuwd hoe het er nu mee staat en hoe de luidsprekers bevallen nu dat het ze een tijdje in bezit hebt.
Ik hoop dat ze heel goed bevallen, en ik verwacht dat dit ook wel goed zit. Maar ik ben even benieuwd naar jouw ervaringen met deze muziek makers.
- Muug
- Contacteer:
@Olaf Analogue: Hey Olaf,
sorry, ik kom hier echt te weinig.
Maar ondertussen heb ik wel bijna drie maand extra ervaring!
Wel, wat kan ik zeggen..... Lof, niets dan lof heb ik voor deze speakers. Ze klinken warm, vol, helder, strak. (Ik geef het toe, ik heb eigenlijk weinig ervaring met het luisteren naar speakers. Zo ga ik nooit naar audioshows, bezoek ik nooit audiowinkels, en lees ook nooit reviews van al die mooie lekker nieuwe, onbetaalbare dingen. Ik heb er geen tijd voor, en ook geen geld, want dat gaat naar motorfietsen en een kleine campervan.
)
Ik kan dus enkel maar vergelijken met mijn vorige set, de Castle Acoustics Winchester Transmissionline speakers.
Bij de Castle speakers hangt heel veel muziek rond de speakers. Letterlijk. Door de omhoog gerichte drivers, baden beide speakers in de muziek. Sta je tussen beide: je hoort de muziek luid en duidelijk. Sta je er achter: idem. Ze creëren echt een wolk van muziek. In het laag verliezen ze vrij veel decibels, dus de 12"-subwoofer had veel nut.
Bij deze Dali speakers is het vergelijkingsgewijs eigenlijk héél stil tussen en naast en achter de speakers. Ze projecteren heel duidelijk sterk naar voren. En naar voren toe klinken ze ook echt luider. Het stereobeeld is daardoor ook veel scherper en duidelijker, de plaatsing van stemmen en instrumenten veel specifieker. Ook heel leuk is dat ze behoorlijk diep in het laag gaan, en daarbij ook lekker luid klinken. En zo hoor ik op deze speakers voor het eerst stereo in het (relatief) laag!
Dus ik zit me af te vragen of ik de subwoofer niet beter zou verkopen.
sorry, ik kom hier echt te weinig.
Maar ondertussen heb ik wel bijna drie maand extra ervaring!
Wel, wat kan ik zeggen..... Lof, niets dan lof heb ik voor deze speakers. Ze klinken warm, vol, helder, strak. (Ik geef het toe, ik heb eigenlijk weinig ervaring met het luisteren naar speakers. Zo ga ik nooit naar audioshows, bezoek ik nooit audiowinkels, en lees ook nooit reviews van al die mooie lekker nieuwe, onbetaalbare dingen. Ik heb er geen tijd voor, en ook geen geld, want dat gaat naar motorfietsen en een kleine campervan.
Ik kan dus enkel maar vergelijken met mijn vorige set, de Castle Acoustics Winchester Transmissionline speakers.
Bij de Castle speakers hangt heel veel muziek rond de speakers. Letterlijk. Door de omhoog gerichte drivers, baden beide speakers in de muziek. Sta je tussen beide: je hoort de muziek luid en duidelijk. Sta je er achter: idem. Ze creëren echt een wolk van muziek. In het laag verliezen ze vrij veel decibels, dus de 12"-subwoofer had veel nut.
Bij deze Dali speakers is het vergelijkingsgewijs eigenlijk héél stil tussen en naast en achter de speakers. Ze projecteren heel duidelijk sterk naar voren. En naar voren toe klinken ze ook echt luider. Het stereobeeld is daardoor ook veel scherper en duidelijker, de plaatsing van stemmen en instrumenten veel specifieker. Ook heel leuk is dat ze behoorlijk diep in het laag gaan, en daarbij ook lekker luid klinken. En zo hoor ik op deze speakers voor het eerst stereo in het (relatief) laag!