nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Pjotr »

Yep! Gezien de toch al wel behoorlijk geoxideerde staat van die stekkers zou ik die ook vervangen voor degelijk vergulde nieuwe exemplaren. Ben je voorlopig weer een tijd klaar.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Muug »

Ah, die. :oops:
Dat zijn er die ik zelf ooit eens ergens gekocht heb. Die zijn dus zeker niet van Dali.
Als ik in dat gat trouwens een banaanstekker steek, dan is daarin (in het gat) geen ruimte meer voor de speakerkabel.
Nee, ik ga nog wat moeten rondneuzen voor een goeie en eenvoudige oplossing.
Deze bvb, kunnen wel in aanmerking komen.
https://www.amazon.com/Ocelot-Banana-Pl ... B003BKW2K2
2023-11-17_13h46_39.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door ray5150 »

Die aansluitingen achterop die luidspreker zijn banaanstekker-chassis delen.
Die zijn nooit bedoelt om een losse kabel of draad in te steken.

Je propt toch ook niet de aansluitdraad van het strijkijzer zo in het stopcontact ?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Walt »

Zoals een collega van mij vaak zegt: een mens moet wat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Pjotr »

Muug schreef: vr 17 nov 2023, 13:47
Nee, ik ga nog wat moeten rondneuzen voor een goeie en eenvoudige oplossing.
Deze bvb, kunnen wel in aanmerking komen.
https://www.amazon.com/Ocelot-Banana-Pl ... B003BKW2K2
2023-11-17_13h46_39.png
Psies. Alleen zijn dat wel pluggen waar een vergulde vlieg op heeft gezeten. Goud is vrij kostbaar, ook in China! En 1 eurie per stuk kan gewoon niet. Hier moet je echt niet op beknibbelen, is gewoon zonde van je nieuwe aankoop. Nog even verder neuzen... ;)
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Muug »

ray5150 schreef: vr 17 nov 2023, 14:44
Die aansluitingen achterop die luidspreker zijn banaanstekker-chassis delen.
Die zijn nooit bedoelt om een losse kabel of draad in te steken.
Je propt toch ook niet de aansluitdraad van het strijkijzer zo in het stopcontact ?
Ik ga volledig met je akkoord. Het is geen zicht en geen goede praktijk. Er zijn wel nog dingen waaruit een draadje hangt, en dat is ook geen zicht! :mrgreen:

Maar ik wou ze zo graag horen spelen :hide:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Marp »

Muug schreef: vr 17 nov 2023, 15:16
Maar ik wou ze zo graag horen spelen :hide:
Ik denk dat menigeen het even zo had gedaan, i.p.v. de nieuwe aanwinst werkeloos aan de kant zetten tot er pluggen geleverd zijn. Ik in elk geval wel. 8)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Olaf Analogue »

Muug schreef: vr 17 nov 2023, 15:16

Maar ik wou ze zo graag horen spelen
Goedemiddag Muug.

Ik was even benieuwd hoe het er nu mee staat en hoe de luidsprekers bevallen nu dat het ze een tijdje in bezit hebt.
Ik hoop dat ze heel goed bevallen, en ik verwacht dat dit ook wel goed zit. Maar ik ben even benieuwd naar jouw ervaringen met deze muziek makers.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: nieuwste aankoop - Dali Grand floorstanders

Bericht door Muug »

@Olaf Analogue: Hey Olaf,
sorry, ik kom hier echt te weinig.
Maar ondertussen heb ik wel bijna drie maand extra ervaring!

Wel, wat kan ik zeggen..... Lof, niets dan lof heb ik voor deze speakers. Ze klinken warm, vol, helder, strak. (Ik geef het toe, ik heb eigenlijk weinig ervaring met het luisteren naar speakers. Zo ga ik nooit naar audioshows, bezoek ik nooit audiowinkels, en lees ook nooit reviews van al die mooie lekker nieuwe, onbetaalbare dingen. Ik heb er geen tijd voor, en ook geen geld, want dat gaat naar motorfietsen en een kleine campervan. :lol: )
Ik kan dus enkel maar vergelijken met mijn vorige set, de Castle Acoustics Winchester Transmissionline speakers.

Bij de Castle speakers hangt heel veel muziek rond de speakers. Letterlijk. Door de omhoog gerichte drivers, baden beide speakers in de muziek. Sta je tussen beide: je hoort de muziek luid en duidelijk. Sta je er achter: idem. Ze creëren echt een wolk van muziek. In het laag verliezen ze vrij veel decibels, dus de 12"-subwoofer had veel nut.
Bij deze Dali speakers is het vergelijkingsgewijs eigenlijk héél stil tussen en naast en achter de speakers. Ze projecteren heel duidelijk sterk naar voren. En naar voren toe klinken ze ook echt luider. Het stereobeeld is daardoor ook veel scherper en duidelijker, de plaatsing van stemmen en instrumenten veel specifieker. Ook heel leuk is dat ze behoorlijk diep in het laag gaan, en daarbij ook lekker luid klinken. En zo hoor ik op deze speakers voor het eerst stereo in het (relatief) laag! :goedzo: Dus ik zit me af te vragen of ik de subwoofer niet beter zou verkopen.
Plaats reactie